kafer59r powinno być tak
Wtyczka:
Pin 1 - czarny
Pin 2 - brązowo - czarny
Wtyczke wpinasz: pin 1 kostki do pinu 2 EHA, pin 2 kostki do pinu 1 EHA
0
[w124] Zawor powietrza dodatkowego M102
Rozpoczęty przez kafer59r, gru 28 2007 17:13
15 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 07 czerwca 2009 - 09:20
#12
Napisano 23 lutego 2010 - 15:12
Czy ktoś może mi wyjaśnić działanie zaworu powietrza dodatkowego?? Bo zacząłem naprawiać falujące obroty (raczej wysokie) ładnie wymoczyłem zawór zaczął chodzić i teraz nie mam w ogóle wolnych obrotów :sad:
Ale najbardziej mi się rozchodzi żebym zrozumiał jak on działa wtedy będę wiedział jak go "ugryźć". Bo teraz to ja rozumiem to tak:
Kiedy czujnik położenia przepustnicy daje sygnał że jest zamknięta zawór PD powinien się otworzyć żeby mieć dodatkowy obieg powietrza. Jeżeli źle myślę wyprowadźcie mnie z błędu.
I teraz tak jeżeli zawór PD otworzy się to co z tego jak dalej jest poprowadzony do kolektora i zamiast dostać powietrze to mu "wysysa"
I jeszcze jedna sprawa
znalazłem taki schemat zaznaczyłem tam jedną złączkę która u mnie jest zaślepiona ale dochodzi do niej jeszcze tan cienki wężyk który jest poprowadzony w stronę pokrywy zaworów i tu pytanie czy nie powinien być skierowany w drugą stronę??
Aha i zaznaczam że narazie robię go żeby chodził na benzynie potem się wezmę za gaz.
Proszę o dokładny opis, przygodę z benzynką zaczynam i nie poddam się dopóki tego nie zrobię.
Ale najbardziej mi się rozchodzi żebym zrozumiał jak on działa wtedy będę wiedział jak go "ugryźć". Bo teraz to ja rozumiem to tak:
Kiedy czujnik położenia przepustnicy daje sygnał że jest zamknięta zawór PD powinien się otworzyć żeby mieć dodatkowy obieg powietrza. Jeżeli źle myślę wyprowadźcie mnie z błędu.
I teraz tak jeżeli zawór PD otworzy się to co z tego jak dalej jest poprowadzony do kolektora i zamiast dostać powietrze to mu "wysysa"
I jeszcze jedna sprawa
znalazłem taki schemat zaznaczyłem tam jedną złączkę która u mnie jest zaślepiona ale dochodzi do niej jeszcze tan cienki wężyk który jest poprowadzony w stronę pokrywy zaworów i tu pytanie czy nie powinien być skierowany w drugą stronę??
Aha i zaznaczam że narazie robię go żeby chodził na benzynie potem się wezmę za gaz.
Proszę o dokładny opis, przygodę z benzynką zaczynam i nie poddam się dopóki tego nie zrobię.
#13
Napisano 23 lutego 2010 - 16:35
więc tak zawór PD steruje komputer który zbiera informacje od mikro włącznika przy lince gazu oraz potencjometra klapy spiętrzającej zależnie od jej położenia przesłona w zaworze zwiększa się lub zmniejsza , więc zawór PD wysysa powietrze z kolektora przed przepustnicą i zasysa je do tej aluminiowej obudowy nr 8 na rys. tam powietrze trafia do kolektora przez rowki omijając przepustnice więc zawór PD działa jak przepustnica, tylko ją omija
Ta plastikowa złączka na dole ma bolec z otworem do cienkiego wężyka który idzie do regulatora głównego tak jak na rysunku
nie czujnik położenia przepustnicy tylko mikro włącznik przy lince gazu a właściwie jej mechanizmowi, może to wszystko wydawać się bardziej skomplikowane niż myślisz najlepiej to odkręć nr 8 od kolekrota i zobaczysz mały otwór przez który rowkami powietrze leci do każdej rury kolekrota , na pierwszy rzut oka wygląda to tak jak by pobierał powietrze z odmy i kierował je do słynnej rurki pod filtrem ale tak nie jest
Ta plastikowa złączka na dole ma bolec z otworem do cienkiego wężyka który idzie do regulatora głównego tak jak na rysunku
bruno88 napisał:
Jeżeli źle myślę wyprowadźcie mnie z błędu.
#14
Napisano 23 lutego 2010 - 16:44
Prze_Cinek napisał:
omijając przepustnice więc zawór PD działa jak przepustnica, tylko ją omija
Dlatego nazywa się to zawór powietrza dodatkowego, gdyż dawkuje dodatkowe powietrze gdy dostanie odpowiedni sygnał. A jego układ obejścia klapy to taki by - pass.
Z tego co pamiętam dość obszernie pisane było na forum o problemach z w/w zaworem.
#16
Napisano 24 lutego 2010 - 10:04
To już wiem co mam robić :mrgreen: dzięki bardzo za pomoc
Tylko jeszcze w którą stronę ma być to skierowane?? w stronę filtra/pokrywy zaworów, czy w stronę kolektora/zaworu PD?? bo miałem w stronę filtra co myślę nie ma sensu.
Prze_Cinek napisał:
Ta plastikowa złączka na dole ma bolec z otworem do cienkiego wężyka który idzie do regulatora głównego tak jak na rysunku
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|