Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zawor powietrza dodatkowego M102


15 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 czerwca 2009 - 09:20

kafer59r powinno być tak

Wtyczka:
Pin 1 - czarny
Pin 2 - brązowo - czarny

Wtyczke wpinasz: pin 1 kostki do pinu 2 EHA, pin 2 kostki do pinu 1 EHA



#12 Offline   bruno88


  • Postów: 35
  • Na forum od: 09 lut 2008
  • Miejscowość: Jastków
  • Drugi Mercedes:czesci W201 2.0E-LPG-M102 90
  • Inne auto:Volvo 850 2.5E-LPG-1995r

Napisano 23 lutego 2010 - 15:12

Czy ktoś może mi wyjaśnić działanie zaworu powietrza dodatkowego?? Bo zacząłem naprawiać falujące obroty (raczej wysokie) ładnie wymoczyłem zawór zaczął chodzić i teraz nie mam w ogóle wolnych obrotów :sad:
Ale najbardziej mi się rozchodzi żebym zrozumiał jak on działa wtedy będę wiedział jak go "ugryźć". Bo teraz to ja rozumiem to tak:
Kiedy czujnik położenia przepustnicy daje sygnał że jest zamknięta zawór PD powinien się otworzyć żeby mieć dodatkowy obieg powietrza. Jeżeli źle myślę wyprowadźcie mnie z błędu.
I teraz tak jeżeli zawór PD otworzy się to co z tego jak dalej jest poprowadzony do kolektora i zamiast dostać powietrze to mu "wysysa"
I jeszcze jedna sprawa
Dołączona grafika
znalazłem taki schemat zaznaczyłem tam jedną złączkę która u mnie jest zaślepiona ale dochodzi do niej jeszcze tan cienki wężyk który jest poprowadzony w stronę pokrywy zaworów i tu pytanie czy nie powinien być skierowany w drugą stronę??
Aha i zaznaczam że narazie robię go żeby chodził na benzynie potem się wezmę za gaz.
Proszę o dokładny opis, przygodę z benzynką zaczynam i nie poddam się dopóki tego nie zrobię.

#13 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 23 lutego 2010 - 16:35

więc tak zawór PD steruje komputer który zbiera informacje od mikro włącznika przy lince gazu oraz potencjometra klapy spiętrzającej zależnie od jej położenia przesłona w zaworze zwiększa się lub zmniejsza , więc zawór PD wysysa powietrze z kolektora przed przepustnicą i zasysa je do tej aluminiowej obudowy nr 8 na rys. tam powietrze trafia do kolektora przez rowki omijając przepustnice więc zawór PD działa jak przepustnica, tylko ją omija
Ta plastikowa złączka na dole ma bolec z otworem do cienkiego wężyka który idzie do regulatora głównego tak jak na rysunku
Dołączona grafika

bruno88 napisał:

Jeżeli źle myślę wyprowadźcie mnie z błędu.
nie czujnik położenia przepustnicy tylko mikro włącznik przy lince gazu a właściwie jej mechanizmowi, może to wszystko wydawać się bardziej skomplikowane niż myślisz najlepiej to odkręć nr 8 od kolekrota i zobaczysz mały otwór przez który rowkami powietrze leci do każdej rury kolekrota , na pierwszy rzut oka wygląda to tak jak by pobierał powietrze z odmy i kierował je do słynnej rurki pod filtrem ale tak nie jest

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 lutego 2010 - 16:44

Prze_Cinek napisał:

omijając przepustnice więc zawór PD działa jak przepustnica, tylko ją omija

Dlatego nazywa się to zawór powietrza dodatkowego, gdyż dawkuje dodatkowe powietrze gdy dostanie odpowiedni sygnał. A jego układ obejścia klapy to taki by - pass.

Z tego co pamiętam dość obszernie pisane było na forum o problemach z w/w zaworem.

#15 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 290
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 23 lutego 2010 - 16:58

o znalazłem nawet zdjęcie odkręconego kolektora gdzie widać te rowki
Dołączona grafika

#16 Offline   bruno88


  • Postów: 35
  • Na forum od: 09 lut 2008
  • Miejscowość: Jastków
  • Drugi Mercedes:czesci W201 2.0E-LPG-M102 90
  • Inne auto:Volvo 850 2.5E-LPG-1995r

Napisano 24 lutego 2010 - 10:04

To już wiem co mam robić :mrgreen: dzięki bardzo za pomoc :)

Prze_Cinek napisał:

Ta plastikowa złączka na dole ma bolec z otworem do cienkiego wężyka który idzie do regulatora głównego tak jak na rysunku
Tylko jeszcze w którą stronę ma być to skierowane?? w stronę filtra/pokrywy zaworów, czy w stronę kolektora/zaworu PD?? bo miałem w stronę filtra co myślę nie ma sensu.








Podobne tematy Zwiń