Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zawor powietrza dodatkowego M102


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kafer59r


  • Postów: 34
  • Na forum od: 20 sie 2007
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska

Napisano 28 grudnia 2007 - 17:13

Witam,
Chcialbym sie dowiedziec jakie sa oznaki jak sie zepsuje silniczek krokowy i do czego jest takie male pokretlo - regulacja(?).
I gdzie jest regulacja powietrza z benzyna.

MOD: Zmieniono tytul i poprawiono tekst.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 grudnia 2007 - 10:50

kafer59r napisał:

Witam,
silniczek krowoy
I gdzie jest regulacja powietrza z bezyna.

Co to jest silniczek krowoy :sciana:
Domyślam się że chodzi o silniczek krokowy. Nie ma "silniczka krokowego" to błędna nazwa. Jest zawór powietrza dodatkowego który spełnia podobne zadanie ale działa zupełnie inaczej. Niektóre zawory miały pokrętełko jak u Ciebie to występuje. Można sobie regulować w miarę potrzeby.
Mówiąc o regulacji powietrza z benzyną to jest taka magiczna śrubka na imbus pod pokrywą filtra powietrza w takiej rurce. Ale jeżeli ktoś jest niedoświadczony to proponuję tym się nie bawić, ewentualnie podjechać na test CO i wtedy kręcić.

#3 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 grudnia 2007 - 10:58

kafer59r napisał:

Chcialbym sie dowiedziec jakie sa oznaki jak sie zepsuje silniczek krowoy

Zawór powietrza dodatkowego służy do dostarczania powietrza przy pracy na biegu jałowym; wtedy klapa jest zamknieta i gdyby nie ten dodatkowy obieg, silnik by zgasł. Pokrętło może służyć do regulacji ilości powietrza, o ile dobrze pamiętam regulacją była w starszych modelach.
Najczęściej ten element jest strasznie brudny w środku co powoduje, że auto gaśnie lub obroty biegu jałowego pływają. Wyjmij, wypłucz w nafcie i sprawdz podpinając prąd z aku czy działa bez zacięć.

#4 Offline   kafer59r


  • Postów: 34
  • Na forum od: 20 sie 2007
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska

Napisano 29 grudnia 2007 - 19:02

Witam,
Tak zrobilem. Przemylem w srodku i dziala na wolnych obrotach. Jak jade i sie zatrzymam to obroty nie spadaja do 0.5tys obrotow.
A co najlepsze na benzynie wchodzi juz do 7tys, a udalo mi sie to zrobic bo zapomnialem zalozyc kostki na czujnik cisnienia przy rozdzielaczu (kupilem na zlomie inny ale jak zaloze kostke to idzie tylko do 3tys).... i nie wiem co robic bo sa kable wlutowane przy tej kosce i zastanawiam sie, ze moze ktos odwrotnie je przylutowal, ale nie ruszam bo nie wiem.
I jak mam zdjeta ta kostke i silnik jest zimny albo chwile postoi to ciezko pali.
Co byscie mi poradzili?
Pozdrawiam Pawel

MOD: Prosze przed wyslaniem postu przeczytac go chociaz raz. Naprawde ciezko zrozumiec o co w nim chodzi a jeszcze trudniej go poprawic tak, by zachowac logike.

#5 Offline   cyran973


  • Postów: 45
  • Na forum od: 20 mar 2007

Napisano 29 grudnia 2007 - 21:46

Koledzy podepnę się pod temat i zapytam czy ten zawór powietrza dodatkowego powinien się zamykać do końca czy jest trochę otworzony?

#6 Offline   creativepm


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 lut 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 01 marca 2008 - 19:20

W moim 190E 2.0 zawór ten jest troche uchylony, ale nie wiem czy to dobrze bo też mam problem z wolnymi obrotami. Auto było kiedyś zagazowane. Gaz wyrzuciłem, wszystko naprawiłem(rozdzielacz paliwa, reduktor paliwa, itp.), pozostał jeszcze problem z tymi obrotami. Jak pale auto rano to wszystko jest ok. Ssanie a później 750-800 obr/min. Jeżeli wyłączę silnik i ponownie go odpalę to obroty wchodzą na 1100-1400 i nic już nie spada. Zawór wolnych obrotów wyczyściłem, chodzi lekko ale jeszcze nie sprawdzałem jak działa po podpięciu pod akumulator. Jutro bede to musiał sprawdzic.

#7 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2008 - 21:52

Co do zaworu powietrza dodatkowego. Po zgaszeniu auta/ew. wyjęciu z auta zaworu, powinien on być lekko otwarty. To jest tzw. awaryjna pozycja zaworu na wypadek, jakby padła elektronika sterująca. Chodzi o to, żeby samochód był w stanie palić na samym mechanicznym wtrysku. Działanie sterownika w trybie awaryjnym można zaobserwować np. w sytuacji wyjętego/spalonego bezpiecznika w sławetnym srebrnym przekaźniku.

creativepm napisał:

Ssanie a później 750-800 obr/min. Jeżeli wyłączę silnik i ponownie go odpalę to obroty wchodzą na 1100-1400 i nic już nie spada.
Proponował bym sprawdzić na rozgrzanym silniku zestyk czujnika położenia przepustnicy w pozycji "zamknięta". Spotkałem się, że po rozgrzaniu dostaje padaki i sterownik KE nie wie, że przepustnica jest całkiem zamknięta. Czasem pomaga wtedy inne ułożenie przewodu od czujnika do kostki, a czasem niestety tylko wymiana czujnika...

#8 Offline   creativepm


  • Postów: 3
  • Na forum od: 26 lut 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 02 marca 2008 - 16:09

Czy można sprawdzić sprawność zaworu powietrza dodatkowego? Gdzieś czytałem, że po przekręceniu stacyjki i po podłączeniu do zaworu kostki powinic zareagować. W moim przypadku zawór nawet nie drgnie ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Mor jak mam sprawdzić na rozgrzanym silniku ten czujnik położenia przepustnicy? Bardzo proszę o pomoc.

#9 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 marca 2008 - 20:35

creativepm napisał:

Czy można sprawdzić sprawność zaworu powietrza dodatkowego?
Najpierw sprawdź, czy w ogóle jest na nim napięcie, jak silnik pracuje. Możesz sprawdzić, czy zawór chodzi, jak podłączysz go na "krótko" jakimikolwiek kabelkami do akumulatora. Ta przesłona w środku powinna się zamknąć.
Poza tym można go sprawdzić w następujący sposób (tylko 3-pinowy):
mierzysz oporność między pinami 1 i 2 i powinna być w granicach 12 omów (+-3), ta sama wartość powinna być między pinem 2 i 3. Przy tym pomiarze ściągasz z zaworu wtyczkę lektryczną i mierzysz na samym zaworze.

Test czujnika położenia przepustnicy:
Dołączona grafika

#10 Offline   leszekns


  • Postów: 155
  • Na forum od: 05 lis 2008
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 06 czerwca 2009 - 10:20

witam, koledzy czy znacie jeszcze jakiś sposób na oczyszczenie zaworu powietrza dodatkowego? teraz właśnie sie moczy w nafcie i rano bym jeszcze coś pogrzebał jakbyście mi coś doradzili. Podłączyłem pod akumulator kabelkami i jako tako śmiga ale sie zacina troche przynajmniej tak mi sie wydawało. Zobacze jak teraz bedzie po moczeniu. pozdrawiam

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 11:20 ]
hmm?








Podobne tematy Zwiń