Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wymiana pierścienia uszczelniającego tylnego łożyska skrzyni biegów.


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2012 - 16:43

Nie znalazłem nigdzie a przysięgam że przeglądałem wszystko więc zakładam nowy temat:)
Jak w temacie.
W jaki sposób wymienić pierścień uszczelniający tylnego łożyska skrzyni biegów w mercedesi w201?
Ostatnio na przeglądzie w ASO pan mechanik pokazał mi że cieknie olej i niestety miał racje. Mam już uszczelkę kupioną więc proszę jeśli wiecie powiedzcie mi jak to wymienić:)
Dziękuję serdecznie



#2 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2012 - 22:05

ja przepraszam że ponownie ale poważni czy nikt nie wie jak to zrobić?

#3 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 czerwca 2012 - 22:09

Najprawdopodobniej... Nie spotkałem się z takim tematem na forum. Poczekaj jeszcze trochę, może ktoś się pojawi kto ma taką więdzę bądź już to robił. Cierpliwości ;)

#4 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 czerwca 2012 - 09:48

kurcze ale trafiłem hehe czasu właśnie niemam za dużo:( dzisiaj to wymienię najwyżej coś rozwalę:) zrobię parę fotek jak i co jeśli mi się uda oczywiście:D trzymaj kciuki:)

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 czerwca 2012 - 09:53

zrób fotorelacje, wrzucimy do FAQ dla potomnych :ok:

#6 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 czerwca 2012 - 14:29

zatrzymałem się na półosiach:( niemoge odkręcić śrub mocujących bo są na imbusa i oczywiście jak to imbus śruba zrobiła się na okrągło:( będę musiał ciąć:(

#7 Offline   karol1989


  • Postów: 119
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2012 - 22:08

uszczelki nie wymieniłem wiem jak to zrobić tzn podejrzewam jak to zrobić więc w późniejszym terminie wymienię:) za to wymieniłem most na nowy a dokładnie dyferencjał:D jutro wrzuce zdjecia opis itp i może się przyda komuś :D aaa tymczasem temat uszczelki skrzyni uważam za zakończony:)

#8 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 16 października 2013 - 08:48

Witam. To ja się też podepnę. Po wizycie na kanale stwierdziłem wycieki z tyłu skrzyni (uszczelnienie wałka) i to dość duże ,oraz prawdopodobnie z przodu ,mniejsze (na łączeniu z silnikiem wisi kropla czystego oleju i połączenie jest wilgotne, myślę że to też uszczelnienie wałka bo wysprzęglik wraz z pompą wymieniłem 3 mies. temu i sprzęgło działa bez zarzutów).Uszczelnienie wałków od biegów jest ok. Czy ktoś wymieniał te uszczelnienia ,proszę o pomoc,napewno muszę zrzucić skrzynię,i gdyby ktoś miał jakiś rysunek skrzyni w przekroju podłużnym.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 października 2013 - 08:58

Tam z tyłu siedzi zwykły simmering. Do odkręcenia "dupka" skrzyni biegów, jak się ktoś zaweźmie, to i do zrobienia bez wyciągania skrzyni
Natomiast z przodu to prędzej leci Ci z tylnego simeringu wału korbowego - do wyjęcia skrzynia biegów. Ale najpierw dokładnie sprawdź, czy to na pewno olej przekładniowy, czy silnikowy.

#10 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 16 października 2013 - 11:03

Rozumiem ,ale żeby zdjąć "dupkę",to najpierw muszę zdjąć z wałka końcówkę do której mocowane jest sprzęgło elastyczne tak? Będzie potrzebny ściągacz? Czy jak już zdejmę "dupkę" nie wysypią mi się jakieś "klocki" :) ? Pytam o wszystko ponieważ nie mogę uziemić samochodu ,i dopiero szukać wszystkiego co mi będzie potrzebne.
A cop do przodu to olej silnikowy chyba nie jest,bo te krople są czyściutkie (przezroczyste) a w silniku mam czarny olej,








Podobne tematy Zwiń