Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wymiana pierścienia uszczelniającego tylnego łożyska skrzyni biegów.


39 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 października 2013 - 15:57

Tam z przodu skrzyni nie powinno nic ciec, chyba, że płyn hamulcowy. Flanszę skrzyni odkręca się kluczem rozmiar 30, 12-to kątnym. Taki sam, jak do półosiek. Odbija się zabezpieczenie, wsadza się we flanszę dwie śruby mocujące przegub, zapiera się o nie łomik i się odkręca.

Czy się nic nie wysypie - nie pamiętam. Może któryś z Kolegów rozbierał to ostatnio i dopisze.



#12 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 16 października 2013 - 18:19

nie wiem jak w tej skrzyni, ale zwykle nie trzeba zdejmować "dupki", odkręć tylko krzyżak z tyłu skrzyni i stary uszczelniacz przebij płaskim śrubokrętem i go wydłubiesz potem dobierasz sobie tuleje odpowiedniej średnicy i wbijasz nowy uszczelniacz

jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi

#13 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 października 2013 - 18:33

Można i tak. Największy problem to wydłubanie uszczelniacza. Po odkręceniu dupki przyłożysz cokolwiek, uderzysz i wyjdzie. Bez demontażu trzeba trochę pokombinować uważając, aby nie "pokaleczyć" obudowy w miejscu, gdzie siedzi uszczelniacz.

#14 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 16 października 2013 - 19:40

ostry niewielki śrubokręt i młotek wystarczy żeby przebić uszczelniacz i go wydłubać :)

przy wbijaniu nowego trzeba tylko uważać żeby się warga nie wywinęła i żeby równo wszedł

Użytkownik arek92 edytował ten post 16 października 2013 - 19:41


#15 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 17 października 2013 - 10:53

Z tego co wszyscy napisaliście ,wynika że jest to do zrobienia na aucie,bez wyciągania skrzyni ,tak? Czy będzie problem ? Jutro jadę na kanał,sprawdzę wysprzęglik,umyję wszystko co mokre benzyną ekstrakcyjną ,w sobotę mam do zrobienia jakieś 200 km .Po trasie na kanał i zobaczę skąd i co leci :).
Czy jak spiszę numer ze skrzyni to na jego podstawie gość w sklepie znajdzie wymiary uszczelniacza na tył ? Bo w moim przypadku po nr.VIN nie da rady :)

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 października 2013 - 10:58

Ten uszczelniacz jest chyba taki sam dla każdego typu skrzyni.

#17 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2013 - 15:18

Tak na wszelki wypadek zerknij, czy nie cieknie Ci jednak przy którejś z dźwigienek sterujących biegami co wychodzą z boku skrzyni.

#18 Offline   bigozz


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2013
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E320T LPG 98r
  • Trzeci Mercedes:W123 230E 79r

Napisano 22 października 2013 - 13:00

Jeśli to nada aktualne to kolego musisz się zaopatrzyć w specjalny klucz do odkręcenia nakrętki trzymającej krzyżak na wyjściu ze skrzyni. W innym przypadku nie jesteś w stanie nic zrobić. Do wymiany tego uszczelniacza wystarczy tylko kanał i wcale nie trzeba odkręcać "dupki" skrzyni :) ale sam krzyżak jest przykręcany do wałka na wyjściu ze skrzyni takim kluczem z czterema bolcami jak do łożysk tylnej osi. Nie wim jak ci to wytłumaczyć ale jak tam zajrzysz to będziesz wiedział o co mi chodzi.

#19 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2013 - 14:33

Dołączona grafika

30-ka dwunastokątka. Trzeba pamiętać o odgięciu "zabezpieczenia" na nakrętce

#20 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 11 października 2014 - 15:26

Odgrzeje temat ,więc tak ,byłem dziś pod autem i zauważyłem ,że dość sporo poci się skrzynia biegów w miejscu gdzie łączy się z wałem ,mało tego to jeszcze strasznie gruchocze w tym miejscu łączenia skrzyni z wałem ,tak jak by się miało rozlecieć jakieś łożysko ,czy ktoś wymieniał te łożysko i mógł by opisać ? czy w ogóle da rade to wymienić na kanale ,czy ktoś ma jakieś info ,co ta za łożysko, uszczelniacz ,jakie narzędzia itd?








Podobne tematy Zwiń