Tam z przodu skrzyni nie powinno nic ciec, chyba, że płyn hamulcowy. Flanszę skrzyni odkręca się kluczem rozmiar 30, 12-to kątnym. Taki sam, jak do półosiek. Odbija się zabezpieczenie, wsadza się we flanszę dwie śruby mocujące przegub, zapiera się o nie łomik i się odkręca.
Czy się nic nie wysypie - nie pamiętam. Może któryś z Kolegów rozbierał to ostatnio i dopisze.
1
[w201] Wymiana pierścienia uszczelniającego tylnego łożyska skrzyni biegów.
Rozpoczęty przez karol1989, cze 20 2012 16:43
39 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 16 października 2013 - 15:57
#12 Gość_arek92_
Napisano 16 października 2013 - 18:19
nie wiem jak w tej skrzyni, ale zwykle nie trzeba zdejmować "dupki", odkręć tylko krzyżak z tyłu skrzyni i stary uszczelniacz przebij płaskim śrubokrętem i go wydłubiesz potem dobierasz sobie tuleje odpowiedniej średnicy i wbijasz nowy uszczelniacz
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi
#13
Napisano 16 października 2013 - 18:33
Można i tak. Największy problem to wydłubanie uszczelniacza. Po odkręceniu dupki przyłożysz cokolwiek, uderzysz i wyjdzie. Bez demontażu trzeba trochę pokombinować uważając, aby nie "pokaleczyć" obudowy w miejscu, gdzie siedzi uszczelniacz.
#14 Gość_arek92_
Napisano 16 października 2013 - 19:40
ostry niewielki śrubokręt i młotek wystarczy żeby przebić uszczelniacz i go wydłubać
przy wbijaniu nowego trzeba tylko uważać żeby się warga nie wywinęła i żeby równo wszedł
przy wbijaniu nowego trzeba tylko uważać żeby się warga nie wywinęła i żeby równo wszedł
Użytkownik arek92 edytował ten post 16 października 2013 - 19:41
#15
Napisano 17 października 2013 - 10:53
Z tego co wszyscy napisaliście ,wynika że jest to do zrobienia na aucie,bez wyciągania skrzyni ,tak? Czy będzie problem ? Jutro jadę na kanał,sprawdzę wysprzęglik,umyję wszystko co mokre benzyną ekstrakcyjną ,w sobotę mam do zrobienia jakieś 200 km .Po trasie na kanał i zobaczę skąd i co leci .
Czy jak spiszę numer ze skrzyni to na jego podstawie gość w sklepie znajdzie wymiary uszczelniacza na tył ? Bo w moim przypadku po nr.VIN nie da rady
Czy jak spiszę numer ze skrzyni to na jego podstawie gość w sklepie znajdzie wymiary uszczelniacza na tył ? Bo w moim przypadku po nr.VIN nie da rady
#16
Napisano 17 października 2013 - 10:58
Ten uszczelniacz jest chyba taki sam dla każdego typu skrzyni.
#17
Napisano 18 października 2013 - 15:18
Tak na wszelki wypadek zerknij, czy nie cieknie Ci jednak przy którejś z dźwigienek sterujących biegami co wychodzą z boku skrzyni.
#18
Napisano 22 października 2013 - 13:00
Jeśli to nada aktualne to kolego musisz się zaopatrzyć w specjalny klucz do odkręcenia nakrętki trzymającej krzyżak na wyjściu ze skrzyni. W innym przypadku nie jesteś w stanie nic zrobić. Do wymiany tego uszczelniacza wystarczy tylko kanał i wcale nie trzeba odkręcać "dupki" skrzyni ale sam krzyżak jest przykręcany do wałka na wyjściu ze skrzyni takim kluczem z czterema bolcami jak do łożysk tylnej osi. Nie wim jak ci to wytłumaczyć ale jak tam zajrzysz to będziesz wiedział o co mi chodzi.
#20
Napisano 11 października 2014 - 15:26
Odgrzeje temat ,więc tak ,byłem dziś pod autem i zauważyłem ,że dość sporo poci się skrzynia biegów w miejscu gdzie łączy się z wałem ,mało tego to jeszcze strasznie gruchocze w tym miejscu łączenia skrzyni z wałem ,tak jak by się miało rozlecieć jakieś łożysko ,czy ktoś wymieniał te łożysko i mógł by opisać ? czy w ogóle da rade to wymienić na kanale ,czy ktoś ma jakieś info ,co ta za łożysko, uszczelniacz ,jakie narzędzia itd?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|