Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] Diesel - ciężko odpala, gaśnie niemal od razu.


153 odpowiedzi w tym temacie

#131 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2018 - 07:34

Bąk jest czysty na 100% bo sprawdzałem to i jestem człowiekiem który tankuję normalne paliwo oraz jeździ od pełnego do pustego zbiornika. Wtrącając, nie wiem czy wiecie ale właśnie w taki sposób naprawić można wskaźnik poziomu (pływak) paliwa, chyba że wina w nim nie leży a w liczniku.
Otwarty bak nic nie daje, nie zasysa powietrza, nie ma z tym problemu.

Czy prąd dochodzi do świec, musi bo słychać kiedy wyłącza grzanie świec, ale czy napięcie jest równe na każdej tego nie wiem, sprawdzę to dziś.

Tylko dlaczego na ciepłym silniku rozrusznik kręci dwa a nawet trzy razy tyle co potrzebne? :(



#132 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 22 lutego 2018 - 14:21

Ustawienie rozrządu, kompresja silnika. Jeśli nie to, to kwestia pompy wtryskowej/wtryskiwaczy. Nasilało się czy pewnego dnia się popsuło?

#133 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2018 - 14:44

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 22 lutego 2018 - 14:21 napisał

Ustawienie rozrządu, kompresja silnika. Jeśli nie to, to kwestia pompy wtryskowej/wtryskiwaczy. Nasilało się czy pewnego dnia się popsuło?
Kompresję chyba ma bo 140 wyciąga jeszcze i zbiera się dobrze.
Ustawienie rozrządu, sam nie wiem, nigdy tam nie grzebałem tylko napinacz sprawdzałem czy działa i jest ok.
Wtryskiwacze nie są w super kondycji bo słychać głośno ich pracę i sam nie wiem czy to wtryski czy może zawory tłuką? Jak to sprawdzić?
Niestety nasilało się a teraz jest bardzo zauważalne - mowa o głośnej pracy góry silnika.
Tylko dziwi mnie fakt że auto ma moc i nie kopci jakoś przesadnie, tylko zimne puszcza dymek i przy pedale gazu w podłodze.

#134 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 lutego 2018 - 19:54

Wtryski dzwonią jak młotek o kowadełko, a zawory cykają. Tak to poznasz na ucho.
Pompa jest sucha? Sprawdź przy sekcjach czy się nie poci. Może się zapowietrzać układ, np. przez termostat paliwa, omiń go.

#135 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2018 - 21:45

Wszystko suche, ten pseudo termostat czy tam podgrzewacz paliwa też ok, zero wycieków.
Haha to chyba u mnie jedno i drugie współgra i sieczkarnia żyje swoim życiem pod maską. No więc wytypować wtryski mogę. A zawory nie są w om601 hydrauliczne i nie regulujemy ich?

#136 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2018 - 00:23

Wrzuć dźwięk lub film to Ci powiemy. Głośne hydropopychacze to zazwyczaj cykający dźwięk jednak one nie powodują problemów z zapłonem. W tych silnikach wtryski mogą lać, zawieszać się a i tak różnice w osiągach będą małe.

#137 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 23 lutego 2018 - 06:23

Wg mnie duża różnica w kompresji na poszczególnych cylindrach- tzn na jednym lub dwóch już będzie graniczna. Pozostaje sprawdzenie kompresji ale u kogoś kto ma pojęcie...

#138 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2018 - 06:51

Duże problemy zaczęły się tak na prawdę teraz kiedy auto stało od grudnia do lutego nie odpalane. Teraz zrobiłem nim 700km i coraz ciężej pali. Dodam że zepsuł się przewód paliwowy(korozją), zastąpiony został kawałek około 50cm, wężem gumowym o średnicy rurki po zewnętrznej stronie, czy to może mieć wpływ? Nic tam nie poci się ani nie cieknie.

#139 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2018 - 07:55

Dorzucam film:
https://youtu.be/-DxOIjVMbnc

Napięcie na świecach podczas grzania 10,5V każda. Więc zasilanie jest ok. Słychać przekaźnik i wyłączenie świec, na filmie słychać ssanie też więc działa. Dziś sprawdzę jeszcze ten przewód z baku, ale ciężko mi uwierzyć że grubszy przekrojem wąż paliwa zrobiłby problem.

Użytkownik Dawid-SS edytował ten post 23 lutego 2018 - 08:22


#140 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2018 - 19:12

Ja tu słyszę i szklanki i wtryski. Takie sztandarowe walnięcie wtrysku to słychać na sam koniec 4:30 sekundy, a szkalnki to takie regularne szybkie cykanie w tle. Możesz zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić szklanki, kwadrans roboty. Przy okazji sprawdzisz wyciągnięcie łańcucha. Dodatkowo przez pierwszą minutę brzęczy amortyzatorek napinacza ale to raczej nie ma wpływu na start :)








Podobne tematy Zwiń