Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] Diesel - ciężko odpala, gaśnie niemal od razu.


153 odpowiedzi w tym temacie

#151 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 26 lutego 2018 - 07:30

Można, ale to będzie znaczyło że coś z silnikiem lub zasilaniem jest nie tak, bo takie manewry nie powinny być konieczne.



#152 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2018 - 00:48

Można to potraktować jako alternatywę przy niskich temperaturach? Obstawiam, iż dwie świece padły. W okolicach zera pali ładnie.

#153 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2018 - 06:49

Na padniętych świecach to o tej porze roku nigdy nie odpali ładnie. Zawsze najpierw załapie na te cylindry, na których świece grzeją. Sprawdzenie świec to 5 minut pracy.
  • wyjmij żarówkę H4 (w tych autach chwila roboty)
  • podłącz do niej dwa przewody (kabelki), jeden do masy, drugi do bolca na światła drogowe lub mijania
  • "+" żarówki do "+" w akumulatorze, masę do poszczególnych pinów w kostce na lewym nadkolu
Jak świeci normalnym światłem, to świeca PRAWDOPODOBNIE dobra. Piszę prawdopodobnie, bo są i inne usterki świec, które nie wpływają w sposób znaczący na przewodzenie prądu. Poniżej masz wyszukane schematy żarówki H4, gdzie jest masa (pełno w wyszukiwarce):

https://www.google.p...iw=1280&bih=660

Ja np. miałem jakieś zwarcie an świecy, przewodziła prąd, opór również był prawidłowy, a mimo wszystko nie grzała jak powinna. Najczęściej jednak jak padnie, to padnie.

Lepiej więc sprawdzić te świece i przynajmniej te spalone wymienić (da się bez ściągania kolektora, wystarczy grzechotka), niż męczyć samochód plakami.

Co do jeszcze tej instrukcji odpalania na mrozie, to rozrusznik to wytrzyma? :) Czasami kręci, kręci i nie chce zagadać :) Testowaliście w praktyce?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 27 lutego 2018 - 06:56


#154 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2018 - 10:40

W praktyce, to mi jeszcze nie umarł, a dwa akumulatory poszły do zera, więc chyba nie jest źle








Podobne tematy Zwiń