Skocz do zawartości




- - - - -

w140 500SE twardy pedal hamulca


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 13:50

Witam
Wczoraj przy pomocy kolegi z forum pheonix-a, zakupilem moja wymarzona w140 500SE. Wyszlo pare problemow od wczoraj jak troche pojezdzilem :)

1) Przy wciskaniu gazu, czesto obrotomierz zatrzymuje sie na 2tys. i bardzo ciezko wkrecic go wyzej (zjawisko wystepuje bardziej widocznie na gazie, na benzynie jakby troche lepiej), nie jest to rowniez regula bo czasami wkreca sie az milo :) Podejrzewam cewki. Ile ich jest w moim roczniku (1992) 2 czy 1 ?

2)Zniszczona rura dolotowa od strony kierowcy (w aso ok 40zl)

3)Dzis przezylem maly horror bo nagle jak wcisnalem hamulec to zrobil sie twardy i ledwo udalo mi sie go zatrzymac (nie mozna prawie wogole jezdzic ani hamowac) Podejrzewam ze to urwany wezyk ktory znalazlem (fot.)

Tutaj zdjecie urwanego przewodu, wydaje mi sie ze to od hamulcow jakies podcisnienie jest ?
Dołączona grafika

Tutaj dziwny dolot ?
Dołączona grafika

A tu jakis kabelek ktory niewiem gdzie powininen byc podlaczony ?
Dołączona grafika

Czy jakas dobra dusza moglaby znalezc mi w EPC numery czesci ktore musze zamowic w ASO ? Chodzi o ten dolot i pekniety wezyk (do hamulcow ?)
Moj vin: WDB1400501A069739

Pozdrawiam



#2 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 września 2012 - 17:23

Przewód jest od podciśnienia serwa - sklep to na razie byle jak i zobacz czy pomogło - chwila pracy i masz jasność, jak poskutkuje to zrób porządnie - zresztą notabene i tak musi być zrobione porządnie, od czego by to nie było.
Dolot nie jest dziwny - jest to dolot starego typu występujący w M119 przed liftingiem - w dodatku porwany, 3ba udać się do ASO i zamówić nowe rury OBIE bo druga jest w takim samym stanie tylko jeszcze się nie rozpadła (przyjdą inne już - harmonijki) ale z tego co pamiętam są droższe niż 40pln/szt.. ale jak zamówisz to napisz ile;)
Kabelek nie wiem czy dobrze kojarzę wtyczkę ale chyba w okolicach reflektora coś takiego widziałem - nie wiem czy nie od silnika wycieraczek - później pójdę do auta to sprawdzę :)
Cewki zostaw w spokoju na razie, są 2 ale one zanim klękną to gwarantuję ze objawy będą inne - na dzień dobry do wymiany kable WN, świece, kopułki, palce bo pewnie nikt nie wymieniał :) a przynajmniej 3ba ściągnąć i zobaczyć jak to wygląda. U siebie jak kupiłem auto miałem kable WN w takim stanie że jak popadało kiedyś to po prostu stanąłem w miejscu - auto nie miało siły ruszyć z miejsca ;) a wyglądały bardzo dobrze :)
Numery części sprawdzi ASO - i tak musisz u nich zamówić, a oni łaski nie robią ;)

wrzuć jakiś link do aukcji jeśli był wystawiony Twój mb bo z chęcią oglądnę na szybko ;)
PS. nie przywitałeś się !! na forum obowiązuję regulamin i należy go przestrzegać, a forumowicze nie chętnie pomagają tzw. skoczką ale mam nadzieję że zostaniesz z nami i przybędzie nam kolejny forumowicz z M119 pod maską, także witam ;)

Użytkownik pueblo edytował ten post 09 września 2012 - 17:32


#3 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 września 2012 - 17:29

Przewód urwany to podciśnienie do serwa, dlatego hamulec twardy i nie hamuje. Dolot to norma. Stara gąbka jest przegrzana i ulega wibracjom więc po pewnym czasie musi się wykruszyć, a ta wtyczka chyba jest do czegoś gazowego. Nie kojarzę takiego wtyku w aucie.

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 17:36

Zaleglosci z zwiazane z powitaniem wlasnie nadrobilem w watku powitalnym :)
Czy ten przewod od serwa mozna wymienic samemu ? Boje sie jezdzic takim autem bo naprawde ciezko jest wyhamowac. Czy uklad bedzie trzeba odpowietrzyc ? Kable byly wymieniane bo dostaelm zestaw starych kabli a pod maska widnieja kable NGK, kopulki widze ze sa bremi takze tez wymieniane pytanie kiedy :) Druga rura dolotowa jest plastikowa dlatego sie zdziwilem. Jutro w ASO zamowie od razu czesci. Pytanie odnosnie LPG. Wtryski gazowe (chyba wtryski, nie mialem auta z lpg nigdy :)) sa ukryte w obudowach od filtrow powietrza przez co filtry sa strasznie pogniecione, a w obudowie filtra sa dziurey na przewody od gazu. Czy tak moze byc ? Czy tamtedy nie dociera lewe powietrze i czy filtry maja swoje wlasciwosci ? Link do aukcji http://moto.allegro....2590088357.html

#5 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 września 2012 - 17:37

PS. Jakbyś potrzebował części w dobrej cenie (nie tych z ASO) to pisz :)

#6 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 września 2012 - 17:48

Lewe powietrze możesz łapać dopiero poniżej poziomu przepływomierza. Po prosto będzie tam zaciągać powietrze, które nie przepłynęło przez filtry. A co do obudowy i wtrysków gazowych to szkoda, że "monter" instalacji tak to "zepsuł". Ja mam zrobione tak, że ze starego przepływomierza, jest wycięty krążek o wys ok 4cm i jest to skręcone cybantami (tak jak przepływomierz z przepustnicą) a od góry przychodzi obudowa filtrów. Na średnice starego przepływomierza pasuje jak ulał, a listwy wtryskowe od gazu bez problemu mieszczą się pod spodem.

#7 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 września 2012 - 17:51

Myślę że nie powinno być jakiejś specjalnej hecy przy wymianie ;) wszystko zależy od zdolności manualnych i pojęciu o samochodach jako takim ;) natomiast jazda bez tego kategorycznie odpada - szkoda auta Twojego, czyjegoś albo nóg tego nieszczęsnego pieszego;D skoro teoretycznie były wymieniane to i tak 3ba zdjąć i zobaczyć jak to wygląda, cewki też można wyjąc (po demontażu lewego reflektora) i zobaczyć jak wyglądają - w razie W nie są drogie. Jeśli wszystko będzie ok - wizyta na kompie diagnostycznym StarDiagnosis. A co do gazu to odpada takie rozwiązanie. Widzę kolejny rzeźnik - u mnie wtryski są na pokrywach zaworów i gazownik (to chyba złe określenie) wyciął całe obudowy filtrów od dołu wywalił filtry żeby się tam wtryski zmieściły - niestety w M119 3ba trochę się nagłowić żeby wtryski umiejscowić ale widać niektórzy mają w tyłku.. tak czy inaczej - wizyta u gazownika - przeniesienie wtryskiwaczy w jakieś normalne miejsce, nowe obudowy, filtry i ma działać:) jak stan wiązki silnika ? Phoenix zapewne zerknął, bo na fotce widziałem że przewody od włącznika wentylatora już rzeźbiony ;)))

#8 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 września 2012 - 17:53

Czy oprocz estetyki moze miec to jakis negatywny wplyw na prace silnika ? Chyba bede musial kogos poprosic zeby mi to jakos po ludzku zrobil, nie lubie miec rzeby w aucie. Czy macie pomysl co to moze byc za problem z ta przrymulka od 2 do 3 tys obrotow ? Gdzies tu na forum wyczytalem wlasnie ze to moga byc cewki.

O jakim wlaczniku wentylatora mowisz ? Wiazka podobno byla robiona. Jak Phoenix bedzie to napisze wiecej bo ja jestem jeszczy zbyt zafascynowany tym autem :)

Użytkownik m00n edytował ten post 09 września 2012 - 18:00


#9 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 09 września 2012 - 18:02

Ale opisz to przymulanie. Jak zachowuje się skrzynia? Redukuje biegi? Albo może jest tak, że wciskasz gaz, bieg się redukuje a auto nie jedzie?

#10 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 września 2012 - 18:10

mówię o włączniku wentylatora który widać na zdjęciu wychodzą z niego 2 przewody - nie chciałem napisać że jest źle zrobiony ale widać że nie oryginalnie ;) dlatego pytam :) a co do przymulania to może wiązka w przepustnicy? też mam uwaloną i często właśnie jest taki objaw - dodaje gazu auto jakoś tam przyśpiesza i nagle jakbyś przeciął linkę na której targał za sobą z 800kg :) wystrzela do przodu :)








Podobne tematy Zwiń