Skocz do zawartości




- - - - -

[W140]Błędy sprawdzone diodą


77 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 sierpnia 2013 - 16:37

kurcze modul diagnostyczny to fajna sprawa ale chyba tylko wersje USA mialy.



#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2013 - 17:19

O ile pamiętam, ściślej - na Kalifornię.

#13 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 01 sierpnia 2013 - 20:54

panowie na 17 pinie wyskakuje cały czas 18 mrugnięć czyli: Magnets for CKP sensor (L5) not recognized!!! O co tu chodzi??

#14 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:22

To jest dziwny blad tez go do czasu do czasu mam :/ ogolnie chodzi o magnesy na kole zamachowym, ktore odczytuje czujnik polozenia walu. WIS twierdzi ze za ten blad odpowiada tzw. flexplate czyli taka trojkatana blacha pomiedzy kolem zamachowym a konweterem. Niestey niedostepna oddzielnie trzeba kupwoac cale koloz zamachowe. Naprawde nie wiem czy ten blad ma jakies skutki.

#15 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:32

Witam

ogólnie ten kod błędu oznacza coś bardzo nieciekawego. CKP ( crankshaft position sensor) to czujnik położenia wału korbowego. Szuka on dwóch magnesów na kole zamachowym i jak je wykryje to coś tam coś tam. Ogólna zasada jest taka że muszą one tam być. Słyszałem o takim przypadku na forum 500eboard.com/forums, kiedy jeden z magnesów na kole zamachowym ( a są ich aż dwa rozstawione co 180 stopni) urwał się i gościowi co jakiś czas silnik nie chciał startować za pierwszym razem i miał jakieś tam różne drobne kłopoty i wciąż powracający ten błąd. Wymiana koła zamachowego na takie z oboma magnesami załatwia sprawę w takim przypadku. Niestety aby to potwierdzić trzeba zdjąć skrzynię biegów i dopiero można coś stwierdzić.
Poniżej jest zdjęcie koła zamachowego z dwoma magnesami przymocowanymi do takich srebrnych blaszek:
http://img.landautod...ACD/ACD231A.jpg

#16 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:34

Kurcze to teraz już nie wiem czy wymieniać dalej: kable WN, cewki, itd... Szczerze mówiąc po kasowaniu dzisiaj wszystkich błędów silnik jakby lepiej pracuje na wolnych obrotach. Drgania silnika są naprawdę delikatne ale jeszcze odczuwalne szczególnie jak jest zimny!!!! Jeszcze dodam że wcześniej przed kasowaniem miałem błąd na tym pinie dotyczący czujnika położenia faz wałka czy coś takiego ale się wykasował i nie wraca. Może pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczymy czy coś wróci??? A czy ten błąd może siię pokazywać z powodu "kiepskiej skrzyni" bo nie pracuje zbyt dobrze!!!

Użytkownik Biały-W140 edytował ten post 01 sierpnia 2013 - 21:38


#17 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 sierpnia 2013 - 21:46

Kubasz, Jakbys podeslal link do tego tematu z 500eboard bylbym wdzieczny.

#18 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 02 sierpnia 2013 - 07:21

http://www.500eboard...m-finally-cured to jest ten wątek ze zdjęciami.

A tutaj archiwalny wątek jak coś o tym dyskutowali. Dwa przedostatnie posty są o tym. Co ciekawe użytkownik qsxr dodał podkładkę o grubości 0.5mm i się poprawiło.
http://www.500eboard...php/t-1997.html

Tutaj instrukcja jak to zrobić:
http://www.w124perfo..._sensor_TSB.pdf

#19 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2013 - 07:30

Kasowanie błędów nie naprawia samochodu - one nie mają wpływu na pracę silnika. Na pracę silnika wpływ mają usterki, które są sygnalizowane owymi błędami.

Kubasz, dokładnie o tym samym miałem napisać :ok: Skoro u Białego ten błąd ciągle powraca - coś jest na rzeczy. Odczyt położenia wału korbowego jest kluczowy dla poprawnej pracy silnika (na jego podstawie, w odpowiednich momentach, na każdy cylinder "generowana" jest iska oraz wtrysk paliwa. Bez danych z tego czujnika silnik nie odpali). Zanim trzeba będzie porwać się na ściąganie skrzyni, podejrzałbym jak wygląda przebieg z tego czujnika na oscyloskopie.

Jeszcze jedno - w m102,m103 i m104 na kole zamachowym, tak jak i na tym od m119 ze zdjęcia, na brzegu znajdują się długie kawałki "blachy". To właśnie dzięki nim i czujnikowi CPS generowany jest sygnał niezbędny do prawidłowej pracy silnika. Wydaje mi się, że te magnesy w m119 służą generowaniu dodatkowych "pików" kontrolnych do precyzyjniejszego ustalania położenia wału.

#20 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 02 sierpnia 2013 - 08:17

witam,
oto błędy które odczytałem dziś( wróciły)
pin 7- 6razy
pin 17-18 razy
A może najpierw wymi9enić ten sam czujnik położenia wału korbowego???








Podobne tematy Zwiń