Skocz do zawartości




- - - - -

LPG do SLK 200 kompressor R170


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Don Kowal


  • Postów: 58
  • Na forum od: 14 sie 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Peugeot 406 HDI i Scania 124L

Napisano 21 października 2012 - 00:01

Witam.
Może moje pytanie nie jest związane bezpośrednio z W124 czy W201, ale jak najbardziej tyczy się samochodu z gwiazdą.
Mój brat zakupił Mercedes Benz R170 SLK200 Kompressor z 1997r.
Jak wiadomo samochód ten posiada czteroscylindrowy silnik o pojemnośći 1998cm³ wyposażony w szesnastozaworową głowicę i wspomagany sprężarką mechaniczną, który osiąga 192KM i 270Nm. Napęd przenoszony jak to w mercedesie na koła tylne za pomocą pięciostopniowej przekładni manualnej. Samochód ten według wskazań licznika przejechał 170 000km, w które jak to wPolsce bywa lepiej nie wierzyć.

Auto to spożywa od 10l do 15l Pb na 100km.
Ponieważ sam jeżdżę dieslem i nigdy osobiście nie miałem do czynienia z mercedesem wyposażonym w silnik o zapłonie iskrowym, a tym bardziej zasilanym jakimkolwiek paliwem alternatywnym pragnę zwrócić się do Was.

Szanowni koledzy - znający temat sekwencyjnych instalacji LPG jak i silników mercedesa wyposażonych w kompresor:

Jak widzicie sprawę montażu LPG w R170?
Czy użytkowanie auta nie będzie uciążliwe?

Użytkownik kloss72 edytował ten post 21 października 2012 - 06:42




#2 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 21 października 2012 - 07:09

Wyświetl postUżytkownik Don Kowal dnia 21 października 2012 - 00:01 napisał

Jak widzicie sprawę montażu LPG w R170?
Czy użytkowanie auta nie będzie uciążliwe?

Nie ma przeciwwskazań(no chyba, ze biadolenie jakiś niezorientowanych w temacie filozofów) -te zasady co zawsze, a więc do sprawnego silnika porządną instalację u solidnego i DOPILNOWANEGO fachowca. Instalacja ma być wydajna i auto ma iść do oporu na prawidłowej mieszance gazowej. Inaczej będzie smażył zawory na autostradach, czy przeskakiwał pod obciążeniem na benzynę. Żadnych czerwonych wtrysków Valteka. Takie auta jeżdżą z gazem od lat, można je w sieci odszukać. Ale jak będziesz czytał to uważaj na ludzką mentalność -ludzie rzekomo w takich autach nic nie psują, o wszystko mega dbają i kasy nie żałują, MB się nie psują wcale więc co zawiniło jak się np. olej z Biedronki zamordował silnik? No gaz :E Każdy co gazu nie miał Ci to powie :E

#3 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 21 października 2012 - 10:13

Kumpel gazowal kilka kompressorow i chodza dobrze. Tylko jak juz pewnie wiesz musi zalozyc to czlowiek, ktory w tym siedzi i nie robi lipy.

#4 Offline   Don Kowal


  • Postów: 58
  • Na forum od: 14 sie 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Peugeot 406 HDI i Scania 124L

Napisano 24 października 2012 - 02:05

Dziękuję bardzo obu kolegom za szybką odpowiedź.
Dobrze słyszeć "że się da" i jest to możliwe.

Teraz kwestia podzespołów.
Czy może ktoś polecić konkretną instalację, a w szczególności reduktor i wtryskiwacze na których silnik doładowany kompresorem dobrze pracuje, nie robi się ubogo na górze i najlepiej jeśli jest to sprawdzone.
Jeżeli chodzi o sterownik to chyba postawiłbym na KME DIEGO LS - który pracował w moich dwóch Nissanach GTI i dawało radę nawet powyżej 7000rpm, no chyba, że ma ktoś inne propozycje?

#5 Offline   rudi142


  • Postów: 3
  • Na forum od: 11 sty 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2013 - 21:41

śmiało można ale zapytaj auta czy tego chce nie wydaje mnie się :)

#6 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 stycznia 2013 - 22:10

Wyświetl postUżytkownik kloss72 dnia 21 października 2012 - 07:09 napisał

(no chyba, ze biadolenie jakiś niezorientowanych w temacie filozofów)

np takiego:

Wyświetl postUżytkownik rudi142 dnia 11 stycznia 2013 - 21:41 napisał

śmiało można ale zapytaj auta czy tego chce nie wydaje mnie się :)

Don Kowal
Tak jak koledzy napisali - zdrowy silnik, żadne oszczędności przy doborze gratów i najważniejsze - ogarnięty fachman który to dobrze założy i właściwie zestroi.

Mam znajomego który zakłada instalacje LPG i on na złość tym "filozofom" często mówi: "Zobaczysz, Kiedyś kupie sobie Ferrari...i też je zagazuje" :)

Użytkownik ziomster edytował ten post 11 stycznia 2013 - 22:10









Podobne tematy Zwiń