Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Hamulce - tarcze wentylowane


64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 02 lutego 2008 - 21:50

mam pytanie ,czy mogę założyć tarcze wentylowane jeżeli dotychczas miałem zwykłe w MB 124 200 TE 1988r. :czerwona:

Poprawiono tytuł na zgodny z regulaminem



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 lutego 2008 - 21:59

Jak zmienisz zaciski hamulcowe to tak, tarcze wentylowane są grubsze.

#3 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 02 lutego 2008 - 22:13

Zaciski nie są drogie a myślę że warto wykonac taki zabieg :czerwona:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 10:10

wieloryb napisał:

mam pytanie ,czy mogę założyć tarcze wentylowane jeżeli dotychczas miałem zwykłe

A jest taka potrzeba czy to tylko taki tiunik ma być? ;-)

#5 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 10:33

Cytat

A jest taka potrzeba czy to tylko taki tiunik ma być? ;-)

Wydaje mi się że jest to rozsądne podejście do kombi gdyż napewno będzie lepsza skutecznośc hamowania i zamiast montowac diody i żarówki w kolorach tęczy ktoś myśli o poprawie bezpieczeństwa :mrgreen:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 10:43

pawel14b3 napisał:

skutecznośc hamowania i zamiast montowac diody i żarówki w kolorach tęczy ktoś myśli o poprawie bezpieczeństwa :pad:

Oczywiście, ale przy tym silniku zwykłe tarcze powinny wystarczyć, o ile nie są listkami :mrgreen: (minimalna grubość 7,3 mm)

#7 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 10:49

Szczerze mówiąc gdybym nie miał tarcz wentylowanych to przy wymianie na pewno bym je założył przy koszcie do 50 zł za zacisk wydaje mi się to śmieszna kwota dodam że u siebie mam nawet tył wentylowany A tak na marginesie to co silnik ma z tym wspólnego nie rozpędza się do 100 na godzinę wydaje mi się że przy tej wadze jest to wręcz konieczne

#8 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2008 - 10:51

pawel14b3 napisał:

A tak na marginesie to co silnik ma z tym wspólnego nie rozpędza się do 100 na godzinę wydaje mi się że przy tej wadze jest to wręcz konieczne

Kolega poczyta na jakiej podstawie dobiera sie hamulce, podpowiem, ze istotna role odgrywa waga ;-)

Z tego co pamietam jest tutaj gdzies obszerny wątek o ulepszaniu hamulców. Myślę, że warto przeczytac.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 11:01

pawel14b3 napisał:

koszcie do 50 zł za zacisk wydaje mi się to śmieszna kwota

Widziałem tańsze szroty :mrgreen:

Cytat

dodam że u siebie mam nawet tył wentylowany

Można coś bliżej na ten temat?

#10 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 11:03

To zapytam inaczej po co zakłada się przewody w oplocie i dlaczego dziurawi się tarcze hamulcowe.Oczywiście producent wystawia tabelki wyliczenia ale tak naprawdę zawsze jest to związane z ceną auta jeżeli chcemy coś lepszego trzeba dopłacic tak było i tak będzie

Rob napisał:

Można coś bliżej na ten temat?

To znaczy o co pytasz

MOD: Poprawiono cytat.








Podobne tematy Zwiń