Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Hamulce - tarcze wentylowane


64 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 11:09

pawel14b3 napisał:

Oczywiście producent wystawia tabelki wyliczenia

Te wyliczenia i tabelki jak piszesz są poparte szeregiem badań i testów. Są atestowane i dopuszczone do montażu, posiadają wszelkie certyfikaty itd, itp. Wiadomo również że posiadają zapas swoich możliwości, nigdy nic nie jest dobierana na styk. Reszta zależy od użytkownika, bo o ile auto użytkuje zgodnie z przeznaczeniem i zdrowym rozsądkiem to nie potrzeba nic rzeźbić, al jedynie wymieniać kiedy trzeba.


Cytat

To znaczy o co pytasz

Pytam o te tylne wentylowane... Czyżby były od E500 :mrgreen:



#12 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2008 - 11:10

pawel14b3 napisał:

po co zakłada się przewody w oplocie

Po to, ze jak masz duze zaciski to i potrzebujesz mocniejsza pompe hamulcowa. Ze wzgledu na duze cisnienie przez nia wytwarzane przewody moga puchnać.
Drugi powod, stare przewody, ze wzgledu na reakcje z plynem hamulcowym rownież mogą puchnać.

pawel14b3 napisał:

dlaczego dziurawi się tarcze hamulcowe

Tarcze sa nawiercane, a po to zeby lepiej odprowadzac cieplo, odprowadzac zanieczyszczenia i przeciwdzialac powstawniu tzw "poduszki powietrznej".

Oczywiscie ja jestem za zmiana hamulców, moze i to poprawia skutecznosc hamowania. Różnica będzie na pewno odczuwalana w jeździe "ekstremalnej", tam gdzie hamulce beda bardzo gorace. W naszych toczydlach, przy normalnej jezdzie wątpie aby byly widoczne jakies różnice, konstruktorzy tez na jakiejs podstawie dobrali te nasze hamulce ;-)

#13 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 11:18

Rob napisał:

Te wyliczenia i tabelki jak piszesz są poparte szeregiem badań i testów. Są atestowane i dopuszczone do montażu, posiadają wszelkie certyfikaty itd, itp.

Wiedziałem że padnie ten argument więc wszystkie testy było robione około 20 lat temu i test wygląda zazwyczaj" jeden manekin i do boju" ,ale teraz dodajmy do tych testów jeszcze rodzinę i bagaż oczywiście polskie drogi (najważniejsze ) wtedy tabelki nijak mają sie do reali Niemcy budowali auta głównie na swoje drogi i dlatego testy miały mniejsze kryteria .Przykład ze skandynawią że na tamten rynek dokładano elementy ułatwiające rozruch i to już była płatna modyfikacja



Rob napisał:

Pytam o te tylne wentylowane...

przód wentylowany cztery tłoczki na stronę
tył wentylowany 2 tłoczki na stronę

MOD: Poprawiono tytul.

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 11:29

pawel14b3 napisał:

Niemcy budowali auta głównie na swoje drogi i dlatego testy miały mniejsze kryteria

O ile wiem to u nich nie ma ograniczeń prędkości na autostradzie :mrgreen: A u nas większość to 50km/h lub 90km/h więc dbając o bezpieczeństwo oczywiście na pierwszym planie przestrzegamy przepisów skoro sam zwracaszsz uwagę na stan naszych dróg :pad:
Co do badań przeprowadzonych 20 lat temu to prawda, ale porównaj drogi hamowania dzisiejszych aut porównywalnej klasy, czyż różnica jest aż tak znaczna? Jasne ktoś powie że nieraz 1 metr ratuje życie - to prawda, ale prawdą jest też to, iż szofer ma za zadanie nie doprowadzać to takich sytuacji.

Dyskusja nigdzie nas nie zaprowadzi. W swoim życiu najeździłem sporo km, nawet bardzo dużo - różnymi autami i jakoś zawsze udawało mi się wrócić do domu o własnych siłach. Według choć auto ma najnowsze systemy i hamulce 50 tłoczkowe, jak wsiądzie debil to i to nie pomoże gdyż kiedyś przekroczy tą cienką granicę.

#15 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 11:36

Masz racje z kilometrami u mnie też jest ciekawie(pracowałem 5 lat jako kierowca ciężarówek) i hamulce zawsze miały :pad: u mnie pierwsze miejsce.I tarcze wentylowane są naprawdę dobrym rozwiązaniem nie zawsze wykorzystuje się ich walory ale ten jeden metr nieraz naprawdę się przyda.
Uważam że przy obecnych cenach części jest to mądry zabieg :mrgreen:

#16 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 lutego 2008 - 11:43

pawel14b3, a masz jakies potwierdzenie na ten 1 m różnicy? Daj mi potwierdzenie a przeprowadze taka modyfikację również u siebie.

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 11:45

pawel14b3 napisał:

ten jeden metr nieraz naprawdę się przyda.
:

Zgoda, nie będziemy się spierać o rzeczy oczywiste. Jednak osobiście staram się podchodzić do sprawy z rozsądkiem... :mrgreen: Po prostu szanuję zdrowie swoje, pasażerów oraz innych użytkowników drogi :pad:

#18 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 03 lutego 2008 - 12:15

Borat napisał:

a masz jakies potwierdzenie na ten 1 m różnicy? Daj mi potwierdzenie a przeprowadze taka modyfikację również u siebie.

Ten 1 metr wyszedł w rozmowie (jako potoczny przykład) nie wiem jaka jest różnica nie sprawdzałem tego na żywo :mrgreen: Ale jest to temat do sprawdzenia ;-)

#19 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 lutego 2008 - 12:29

pawel14b3 napisał:


Ten 1 metr wyszedł w rozmowie (jako potoczny przykład)

Tak sobie myślę, że sprowadziliśmy rozmowę wyłącznie do elementów hamujących (pomijam na razie pompę, przewody, płyn itd). Ale przecież nie zapominajmy, że w układzie jest ABS a on pracuje jak pracuje... Tuningując układ zacisk-tarcza-klocek powodujemy większą siłę oddziaływania wzajemnego a co się z tym wiąże szybszym/skuteczniejszym zatrzymaniu koła. Owo zatrzymanie powoduje załączenie ABS i tu warto by przypomnieć że to sławne urządzenie wcale nie skraca drogi hamowania, a jego praca jest pulsacyjna. Dochodzę do wniosku że wywalenie ABS lub zwiększenie częstotliwości jego pracy również znacząco wpłynie na drogę hamowania. Robi się temat morze... ;-)

#20 Offline   wieloryb


  • Postów: 38
  • Na forum od: 07 lis 2007
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 04 lutego 2008 - 09:25

o rany ,ale dyskusję wywołałem ,a ja tylko muszę wymienić tarczę i pomyślałem że troszkę unowocześnię mojego dziadka ,dziękuje za wszystkie informację








Podobne tematy Zwiń