A czy przy naprawie takiej wiązki trezba jakiś specjalnych umiejętności tzn czy dobry elektryk z tym sobie poradzi?
a jakie to koszta w ogóle takiej naprawy?
0
[m104] 2.8/3.2 LPG falowanie obrotów, dławienie, przygasanie
Rozpoczęty przez bandit1300, lis 21 2009 20:57
43 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 30 stycznia 2011 - 15:24
#12
Napisano 30 stycznia 2011 - 15:33
i czy znacie kogos z łodzi co takie rzeczy robi?
pozdro
pozdro
#13
Napisano 30 stycznia 2011 - 15:34
Trzeba jakieś 60-70 metrów przewodu, najlepiej silikonowego, odpornego na wysoką temperaturę, chociaż u mnie już dłuższy czas jeździ na zwykłych przewodach, ale z grubą izolacją i nic się nie dzieje, ale dobrze go zabezpieczyłem w "strategicznych" miejscach. Sam silnik też jest u mnie zabezpieczony przed przegrzaniem (dodatkowy "patent")
Wymiana kabli to nic szczególnie trudnego, trzeba tylko zwrócić uwagę:
-na długość kabli - za długie to nie problem, ale jak będą za krótkie, to...
-wtyczki cewek i przepływki trzeba porozcinać i wymienić przewody "od początku do końca"
-przed robotą zrobić sobie rozpiskę pinów głównej wtyczki, bardzo uważać, żeby nic nie pomieszać przy lutowaniu, wymieniać po jednym kablu, na koniec dokładnie zweryfikować, czy wszystko się zgadza.
Robota na cały dzień.
Jak chcesz, mogę Ci ją naprawić, szczegóły na PW lub lepiej, gg
Wymiana kabli to nic szczególnie trudnego, trzeba tylko zwrócić uwagę:
-na długość kabli - za długie to nie problem, ale jak będą za krótkie, to...
-wtyczki cewek i przepływki trzeba porozcinać i wymienić przewody "od początku do końca"
-przed robotą zrobić sobie rozpiskę pinów głównej wtyczki, bardzo uważać, żeby nic nie pomieszać przy lutowaniu, wymieniać po jednym kablu, na koniec dokładnie zweryfikować, czy wszystko się zgadza.
Robota na cały dzień.
Jak chcesz, mogę Ci ją naprawić, szczegóły na PW lub lepiej, gg
#14
Napisano 30 stycznia 2011 - 16:00
2786039 to jest moje gadu
#15
Napisano 30 stycznia 2011 - 17:20
Devcrk, miałeś jakieś dojście żeby kupić kable w choćby podobnej izolacji, czy dałeś spokój z kolorami?
Ten "patent" mnie zainteresował... Chodzi o jakieś dodatkowe zabezpieczenie kabli przed ciepłem czy coś innego? Zdradzisz szczegóły?
Ten "patent" mnie zainteresował... Chodzi o jakieś dodatkowe zabezpieczenie kabli przed ciepłem czy coś innego? Zdradzisz szczegóły?
#16
Napisano 30 stycznia 2011 - 17:26
Kable mam w jednym kolorze, tak, żeby łatwiej się było połapać co do czego
Kable leżące na silniku, oraz te idące "do jego środka", czyli cewek, mają grubszą, sztywniejsza - twardszą izolacje a do tego są podwójnie, a nawet potrójnie izolowane, każdy w oddzielnej termokurczce, do tego zaizolowany taśmą izolacyjną odporną na wysoką temp . A więc, nawet, gdyby "ruszyło" izolator na kablu (nie daj boże wytopiło), nie będzie zwarcia. Był tylko mały problem z zamknięciem "korytka" na przewody, ale jakoś sobie poradziłem.
Do tego mała modyfikacja wentylatorów przed chłodnicą - załączają się z max prędkością przy ok. 98 st. C a nie jak oryginalnie, przy 115 st.
Kable leżące na silniku, oraz te idące "do jego środka", czyli cewek, mają grubszą, sztywniejsza - twardszą izolacje a do tego są podwójnie, a nawet potrójnie izolowane, każdy w oddzielnej termokurczce, do tego zaizolowany taśmą izolacyjną odporną na wysoką temp . A więc, nawet, gdyby "ruszyło" izolator na kablu (nie daj boże wytopiło), nie będzie zwarcia. Był tylko mały problem z zamknięciem "korytka" na przewody, ale jakoś sobie poradziłem.
Do tego mała modyfikacja wentylatorów przed chłodnicą - załączają się z max prędkością przy ok. 98 st. C a nie jak oryginalnie, przy 115 st.
#17
Napisano 30 stycznia 2011 - 17:54
Mhm, sprytnie z tymi wiatrakami :) . Co do rurek termokurczliwych, to znana sprawa, choć nigdy nie pchałem każdej żyłki do osobnej - ale w tym przypadku całkiem rozsądne. Pytałem, bo mam "uczulenie" na taśmę izolacyjną, uwielbianą przez "fachowców" - nic tak pięknie nie spływa z kabli :) .
#18
Napisano 30 stycznia 2011 - 18:07
XM napisał:
bo mam "uczulenie" na taśmę izolacyjną
#19
Napisano 30 stycznia 2011 - 18:15
Charlie9 napisał:
najbardziej na taka zolta z zielonymi paskami
Jak sobie wyobraziłem, jak by to wyglądało pod maską..... Ale to jeszcze nic, widziałem wiązkę w m104 całą opakowaną w spożywczą folie aluminiową
Taśmą, owszem, mam okręcone wiązki, ale taką odporną na wysokie temp. Zwykła, rzeczywiście, po pewnym czasie "spływa" i zostawia klej na przewodach.
Dobra, starczy tego offtopu, trzymajmy się tematu. Jak coś, to PW.
#20
Napisano 30 stycznia 2011 - 18:19
szczerze mówiąc to pod pokrywka cewek to te kabelki leca sobie jak chca i końcówki sa jakby rozbierane i sklejane na nowo. ale jak rozciąłem izolacje kabla przepływki to sa tez takie pękniecia jak na zdjeciu wyżej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|