Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8/3.2 LPG falowanie obrotów, dławienie, przygasanie



43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 09 listopada 2013 - 12:07

Kiedy to 1300obr Ci się pojawia? Stoisz w korku zagrzanym smochodem i nagle skacze na 1300? Czy po odpaleniu cieplego samochodu?
Ile czasu utrzymują się podwyższone obroty?



#32 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 listopada 2013 - 12:52

Sprawa ma sie do nagrzanego auta. Odpalam i chwile trzyma normalnie a po chwili , czyli jakis 3-5 sek rosnie na 1300 i tak stoi.
Nie wiem jak sie sprawa ma do zimnego silnika.
W korku nie stalem ale jak jezdzilismy i zatrzymywalismy sie na swiatlach to trzymal tez 1300.
Robson - one sie utrzhmuja caly czas.

Użytkownik tRawski edytował ten post 09 listopada 2013 - 12:52


#33 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 09 listopada 2013 - 13:36

A myślałem, że przez ok 20sek i spadają do 600-800 wtedy byłoby to normalne. Odczytywałeś błędy?

Przepustnica czysta?

Użytkownik robson99 edytował ten post 09 listopada 2013 - 13:53


#34 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 09 listopada 2013 - 20:47

No wlasnie nie mialem okazji. Moj spec od gwiazd (pozdro macmw) tez podal mi trop na przepustnice. Mozliwe ze ktos ja przestawil gdyz nie zbierala sygnalu od poczatku.
Mysle nad kupnem wiec poki co czekam az sprzedajacy przyjmie moja oferte.

#35 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 09 listopada 2013 - 21:06

Najpierw wybłyskaj zanim kupisz.

#36 Offline   kasiarafal


  • Postów: 27
  • Na forum od: 16 lut 2016
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 lutego 2016 - 09:00

Witam.

Niedawno kupiłem Mercedesa 1993 r. E320 (124) sedan automat 5 biegowy z silnikiem 3.2 220KM (M104)
Załorzyłem gaz sekfencyjny. I niestety zaczeły się problemy.
Gdy jadę na LPG auto się rozgrzeje do ok.90 st. obroty silnika zaczynają falować na D (drajwie) jak i na R (przy cofaniu).np.jak stoje w korku bądź na światłach lub przy manewrach parkingowych. Gdy przełączam na N (neutral) lub P (park) obroty przestają falować. Podczas ciągłej jazdy też nie ma problemów. Na bęzynie jest wszystko w porządku i gdy silnik jest jeszcze zimny to LPG też działa bez zarzutów. Wymieniłem świece, gazownik regulował gaz i narazie niewiele pomogło. Proszę o pomoc w zlokalozowaniu usterki w moim Mercedesie. Chciał bym już cieszyć się z jazdy wymarzonym "baleronem" .

P.S.
Przy przyspieszaniu i normalnej ciągłej jeździe na LPG i PB jest wszystko w porządku.

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli klasycznych Mercedesów i z góry dziękuję za pomoc :okdouble:

Rafał.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 24 lutego 2016 - 10:30


#37 Offline   dbary


  • Postów: 72
  • Na forum od: 08 cze 2015
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 280TE
  • Trzeci Mercedes:C123 300CDT
  • Inne auto:W124 280E, W124 300TDT

Napisano 18 kwietnia 2016 - 23:47

No to wymień jeszcze wiązkę silnika, przewody wysokiego napięcia, fajki na cewki i odpal w nocy z odsłoniętą klapką na deklu. Czasami też winna jest cewka/i

#38 Offline   kasiarafal


  • Postów: 27
  • Na forum od: 16 lut 2016
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 kwietnia 2016 - 14:46

Wiazka jest w porządku nie jest sparciala a izolacja jest elastyczna i sie nie kruszy. Chyba ze jest jakis sposób na sprawdzenie tejze wiazki? Kable wysokiego napiecia sprawdzalem metoda na spryskiwacze (czyli popsikałem mgiełka wody i zadnej iskry nie widzialem ) a co do cewki to nie wiemjak ja mozna sprawdzic. Ale mam przypuszczenia że to może być to bo na postoju "P" słychać takie popirdywanie z rury jak by wypadajacy zaplon. A podłączenie pod kompa zdiagnozuje wadliwy układ zapłonowy lub lewe powietrze?


#39 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 24 kwietnia 2016 - 15:38

Jaką masz instalację ?
Najpierw upewnij się, że w 100% masz sprawny silnik na benzynie.
Jeżeli tak będzie, to być może będę mógł pomóc przy LPG - ale będziesz musiał przejechać się do Warszawy.

#40 Offline   kasiarafal


  • Postów: 27
  • Na forum od: 16 lut 2016
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 maja 2016 - 12:07

Witam.
Ja też mam problemy z falujacymi obrotami na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Gdy stoje na swiatlach ze wcisnietym hamulcem na D (automat 5).Zauważyłem że gdy trzymam hamulec lekko wcisniety to obroty mniej faluja a gdy go wcisnę mocniej lub kilka razy to obroty zaczynaja mocniej falowac. Co ma wspólnego hamulec z obrotami. Czy może coś z podciśnieniem lub pompą hamulcowa? Prośba o naprowadzenie na usterke. Dodam że wymienilem sondę lambda i uszczelki pod wtreskami oraz świecę i fajki od cewek. Sprawdzona wiazka silnika przewody wysokiego napiecia i wyczyszczona przepustnica. Nieraz nie odpala za pierwszym razem chociaż wymienilem czujnik położenia walu korbowego bo przed wymiana w ogóle nie chcial odpalac na :(
Pozdrawiam i prosze o pomoc.








Podobne tematy Zwiń