Skocz do zawartości




- - - - -

Na lpg nie odcina benzyny


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 12 lutego 2013 - 12:02

Witam wszystkich!
Problem następujący, gdy przerzucam na lpg to silnik dostaje oba paliwa naraz (czyli gaśnie) zakręcilem gaz po wielu próbach i błędach i okazało się właśnie (tak jak powyżej) że podaje benzyne normalnie, czyli jej nie odcina.

Gdzie szukać przyczyny ? w emulatorze wtrysku czy w sterowniku ?
może eha padło ?
chciałbym to zrobić bo benzyny łyka co nie miara, a lpg przyzwoicie.



Alternatywa, czy zna ktoś inną odcinke benzyny ? kiedys na forum audi (ke jetronic ofc) czytałem o elektozaworach przed wtryskami. Daje to efekt 100% zamknięcia dopływu benzyny, a w rozdzielaczu utrzymuje się paliwo i cylinderek rozdzielacza się nie zatrze.
Odcinka pompy niema sensu, bo nie chciałbym co 2-3 miesiące kupować rozdzielacz za 600 zł :D

dodam tylko że zauważyłem że łyka ciut benzyne na gazie, a potem w ogóle sie coś rozsypało.


Instalka landi renzo 2gen
1.8 109 km 1990 r.

EDIT:
Problem rozwiązany. Okazało się że przewód pomiędzy emulatorem wtrysku a eha był zerwany. Dlatego eha nie dostawał sygnału o zmniejszeniu cisnienia i wtryski się nie zamykały. (eha w ogole nie pracowal tak wiec silnik pracował mechanicznie, ale to już szczegół schematu emulatorów)



#2 Offline   Rafcio


  • Postów: 127
  • Na forum od: 03 lis 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.3-16V - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2013 - 14:15

heh, to problem szybko się rozwiązał, a właśnie miałem pisać, żebyś zaczął od samych wtrysków :)

#3 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 13 lutego 2013 - 17:16

Tak wrazie gdyby ktoś miał jeszcze podobny problem ( a w zasadzie gaz by mu nie chciał w ogóle pracować, gasłby, albo w ogóle by nie miał mocy) to warto sprawdzić
Czystość elektrozaworu na reduktorze (musi chodzic leciutko)
Czystość filtra gazu
Czy napięcie dochodzi do cewki ( i czy podczas bardzo nie równej pracy odpiąć cewke z reduktora i zobaczyc czy auto zgaśnie czy może łyka benzyne tak jak u mnie)
Emulator wtrysku

#4 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 14 lutego 2013 - 09:48

a najlepiej wywalic instalacje i po problemie. Jeździć na benzynie :)

#5 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2013 - 09:51

Wyświetl postUżytkownik piotrek_124D dnia 14 lutego 2013 - 09:48 napisał

a najlepiej wywalic instalacje i po problemie. Jeździć na benzynie
Czyli wyciąć dziurę w dywanie żeby usunąć plamę :E

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 14 lutego 2013 - 19:35

Przekaźnik na pompie daje 100% zatrzymania podawania paliwa.

#7 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 lutego 2013 - 14:42

i zatarty rozdzielacz w miesiąc ?

#8 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 23 lutego 2013 - 16:19

Śmiać mi się chce jak czytam że zatrę rozdzielacz w miesiąc.. U mnie gaz 8 lat. Odcięcie na pompie, na benzynie chodzi jak marzenie. Jeszcze jakieś pytania?

ps. Radził bym opierać się na swoich doświadczeniach a nie, że się słyszało, ze ktoś słyszał, że ten mowił, bo tamten słyszał...

#9 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 23 lutego 2013 - 18:02

a temtemu ktoś gdzieś przeczytał, tylko nikt nie wie kto to był i kiedy to było :)

#10 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 25 lutego 2013 - 22:09

Rozdzielacz jest tak zbudowany że musi być w nim benzyna, a jeżeli odcinasz pompe paliwa, to może być z tym mały problem. tak w skrócie

Cytat

Wtrysk K-Jetronic czy KE-Jetronic to wtrysk mechaniczny. Sercem systemu jest rozdzielacz paliwa z tłokiem sterującym - układ o wielkiej precyzji wykonania i działania. Wszystko smarowane jest benzyną i - jeśli benzyna jest w nim - działa dziesiątki lat bez awarii.

Gdy benzynę się odetnie - nadal tłok się w układzie porusza ale na sucho.









Podobne tematy Zwiń