Skocz do zawartości




[w124] majsterus 400E 1993


400 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2013 - 17:17

Żadne podciśnienia ani regulacje nie mają na to wpływu. Skoro silnik nie kręci się powyżej 4500 to szukaj problemów w sterowaniu silnikiem a nie skrzyni. To, że ujmiesz gazu i przerzuci bieg, to normalne. Przy bucie w podłodze skrzynia "oczekuje" (hydraulika), aż obroty dojdą w okolice czerwonego pola i wtedy zmieni bieg. Skoro nie mogą dojść, to skrzynia zostaje na niższym biegu. Ujmując gazu, zmieniasz punkt przełączania biegu do momentu, aż dojdziesz do takiego, gdy skrzynia zmieni bieg ponizej 4500 obrotów, czyli do tych, do których jesteś w stanie się na ten moment wkręcić.

Modulator odpowiada za płynność przełączania biegów.

Linka odpowiada za punkt przełączania biegów.

M00n, jeśli np w położeniu lewarka "2", jesteś w stanie na 2 biegu wkręcić silnik pod czerwone pole, to kwestia regulacji linki. Przy bucie w podłodze ma być maksymalnie naciągnięta. Jeśli linka jest naciągnięta prawidłowo, a mimo to skrzynia wrzuca biegi za wcześnie - problem leży w płycie sterującej.



#32 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 października 2013 - 17:47

, Skrzynia zachowuje sie caly czas tak jak by byla w trybie "E", tam niezalaeznie od tego jak mocno gazu nie wcisniesz i tak zmieni bieg przy ok 4tys a jest to chyba regulowane podcisnieniem ?

#33 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2013 - 17:55

Nie sprawdzałem nigdy, przy ilu obrotach w trybie E przerzuca biegi przy WOT. Jutro zobaczę u siebie, ale chyba wyżej, niż 4000. Owszem, jest to sterowane podciśnieniem - w trybie E podciśnienie "dochodzi" do "diwajsa" na końcu linki skrzyni. Tam też jest jeszcze jedno wejście - do podniesienia punktu przełączania biegów na zimnym silniku. Można wypiąć i zalepić podciśnienia przy skrzyni (poza modulatorem) - wtedy skrzynia będzie pracowała w trybie "S". Można też zaślepić bezpośrednio przy elektrozaworze lub zdjąć z niego wtyczkę. W w124 siedzi on nad serwem hamulcowym, w w140 nie mam pojęcia.

Aha, jeszcze jedno - naciśnięcie kick-downa powoduje odłączenie zasilania z zaworka - na czas załączonego KD skrzynia pracuje w trybie S. Po puszczeniu KD przechodzi z powrotem do E.

#34 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 października 2013 - 18:13

, zrobilem szybki test, lewarek w pozycje 2 gaz w podloge skrzynia zmienila bieg przy 4500/obr, po czym na nastepnym biegu doszlo do 6000/obr.

#35 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2013 - 18:19

No to linka do sprawdzenia, ewentualnie, jak sam słusznie zauważyłeś - podciśnienie do zaworu trybu pracy S/E. Ale ono chyba nie powinno mieć aż tak dużego wpływu.

#36 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 10 października 2013 - 01:17

Ja wiem, że problem nie leży po stronie skrzyni u mnie, ale po stronie silnika.

#37 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 10 października 2013 - 07:06

majsterus, a SD podlaczales ? Dioda nie zawsze wszystko wylapie.

#38 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 10 października 2013 - 07:42

Nie mam SD. Na razie poznaję ten "cud techniki" sam :)

#39 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 10 października 2013 - 20:22

Czujnik/wyłącznik skrzyni prosto z serwisu MB:
Dołączona grafika
a znajdował się tam:
Dołączona grafika
Klucz dotoczony przez sąsiada, oczkowy nie nadaje się, ponieważ jest fazowany i niszczy krawędzie,
Dołączona grafika

robione w ubiegłą sobotę.....jazda próbna nagrzane auto...i.....doooopa...nie jedzie, ale błąd tego czujnika już nie wyskakuje.

I tera kiera bo ktoś pytał - Plug&Play :) taaaa.... jak się ma dremela pod łapą i kawałek (8cm) kabelka z żabkami żeńskimi :)
moja w środku:
Dołączona grafika
i nabyta:
Dołączona grafika
Różnice: w mojej przechodzą 3 przewody jednym otworem z osłonką z tworzywa
w kupnej była taśma i przewody biegły z lewej i prawej strony. Również stelaże są inne i nie można ich przełożyć ze względu na kosz i inne śruby:
Dołączona grafika

Pozostało tylko przełożenie tego czarnego pierścienia ochronnego do nowej kiery jednak wymagało wyszlifowania większego otworu i dołożenia przewodu masowego klaksonu.
Dołączona grafika

Pierścień z mojej kierownicy:
Dołączona grafika, Dołączona grafika
Pierścień pasuje zamiennie do jednej jak i do drugiej.

No i efekt końcowy, jak pisałem stan powiedzmy dobry, jednak jest paskudnie gruba, grubsza niż mam w SL`u a tam jest z W210.
Dołączona grafika

Dziękuję wszystkim za uwagę, pochwały jak i negatywne opinie :)


Aaa bym zapomniał....kolejny odczyt błędów :) oczywiście brat lubi to robić :D
Dołączona grafika

prośba do MOD`a - popraw mi tytuł na 400E bo taki jest model, Dziękuję.

Użytkownik majsterus edytował ten post 10 października 2013 - 20:31


#40 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 10 października 2013 - 20:35

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 10 października 2013 - 20:22 napisał

Czujnik/wyłącznik skrzyni prosto z serwisu MB:
A tak właściwie to co on robi ?








Podobne tematy Zwiń