Żadne podciśnienia ani regulacje nie mają na to wpływu. Skoro silnik nie kręci się powyżej 4500 to szukaj problemów w sterowaniu silnikiem a nie skrzyni. To, że ujmiesz gazu i przerzuci bieg, to normalne. Przy bucie w podłodze skrzynia "oczekuje" (hydraulika), aż obroty dojdą w okolice czerwonego pola i wtedy zmieni bieg. Skoro nie mogą dojść, to skrzynia zostaje na niższym biegu. Ujmując gazu, zmieniasz punkt przełączania biegu do momentu, aż dojdziesz do takiego, gdy skrzynia zmieni bieg ponizej 4500 obrotów, czyli do tych, do których jesteś w stanie się na ten moment wkręcić.
Modulator odpowiada za płynność przełączania biegów.
Linka odpowiada za punkt przełączania biegów.
M00n, jeśli np w położeniu lewarka "2", jesteś w stanie na 2 biegu wkręcić silnik pod czerwone pole, to kwestia regulacji linki. Przy bucie w podłodze ma być maksymalnie naciągnięta. Jeśli linka jest naciągnięta prawidłowo, a mimo to skrzynia wrzuca biegi za wcześnie - problem leży w płycie sterującej.
5
[w124] majsterus 400E 1993
Rozpoczęty przez majsterus, wrz 05 2013 20:00
400 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 09 października 2013 - 17:17
#32
Napisano 09 października 2013 - 17:47
, Skrzynia zachowuje sie caly czas tak jak by byla w trybie "E", tam niezalaeznie od tego jak mocno gazu nie wcisniesz i tak zmieni bieg przy ok 4tys a jest to chyba regulowane podcisnieniem ?
#33
Napisano 09 października 2013 - 17:55
Nie sprawdzałem nigdy, przy ilu obrotach w trybie E przerzuca biegi przy WOT. Jutro zobaczę u siebie, ale chyba wyżej, niż 4000. Owszem, jest to sterowane podciśnieniem - w trybie E podciśnienie "dochodzi" do "diwajsa" na końcu linki skrzyni. Tam też jest jeszcze jedno wejście - do podniesienia punktu przełączania biegów na zimnym silniku. Można wypiąć i zalepić podciśnienia przy skrzyni (poza modulatorem) - wtedy skrzynia będzie pracowała w trybie "S". Można też zaślepić bezpośrednio przy elektrozaworze lub zdjąć z niego wtyczkę. W w124 siedzi on nad serwem hamulcowym, w w140 nie mam pojęcia.
Aha, jeszcze jedno - naciśnięcie kick-downa powoduje odłączenie zasilania z zaworka - na czas załączonego KD skrzynia pracuje w trybie S. Po puszczeniu KD przechodzi z powrotem do E.
Aha, jeszcze jedno - naciśnięcie kick-downa powoduje odłączenie zasilania z zaworka - na czas załączonego KD skrzynia pracuje w trybie S. Po puszczeniu KD przechodzi z powrotem do E.
#35
Napisano 09 października 2013 - 18:19
No to linka do sprawdzenia, ewentualnie, jak sam słusznie zauważyłeś - podciśnienie do zaworu trybu pracy S/E. Ale ono chyba nie powinno mieć aż tak dużego wpływu.
#36
Napisano 10 października 2013 - 01:17
Ja wiem, że problem nie leży po stronie skrzyni u mnie, ale po stronie silnika.
#38
Napisano 10 października 2013 - 07:42
Nie mam SD. Na razie poznaję ten "cud techniki" sam
#39
Napisano 10 października 2013 - 20:22
Czujnik/wyłącznik skrzyni prosto z serwisu MB:
a znajdował się tam:
Klucz dotoczony przez sąsiada, oczkowy nie nadaje się, ponieważ jest fazowany i niszczy krawędzie,
robione w ubiegłą sobotę.....jazda próbna nagrzane auto...i.....doooopa...nie jedzie, ale błąd tego czujnika już nie wyskakuje.
I tera kiera bo ktoś pytał - Plug&Play taaaa.... jak się ma dremela pod łapą i kawałek (8cm) kabelka z żabkami żeńskimi
moja w środku:
i nabyta:
Różnice: w mojej przechodzą 3 przewody jednym otworem z osłonką z tworzywa
w kupnej była taśma i przewody biegły z lewej i prawej strony. Również stelaże są inne i nie można ich przełożyć ze względu na kosz i inne śruby:
Pozostało tylko przełożenie tego czarnego pierścienia ochronnego do nowej kiery jednak wymagało wyszlifowania większego otworu i dołożenia przewodu masowego klaksonu.
Pierścień z mojej kierownicy:
,
Pierścień pasuje zamiennie do jednej jak i do drugiej.
No i efekt końcowy, jak pisałem stan powiedzmy dobry, jednak jest paskudnie gruba, grubsza niż mam w SL`u a tam jest z W210.
Dziękuję wszystkim za uwagę, pochwały jak i negatywne opinie
Aaa bym zapomniał....kolejny odczyt błędów oczywiście brat lubi to robić
prośba do MOD`a - popraw mi tytuł na 400E bo taki jest model, Dziękuję.
a znajdował się tam:
Klucz dotoczony przez sąsiada, oczkowy nie nadaje się, ponieważ jest fazowany i niszczy krawędzie,
robione w ubiegłą sobotę.....jazda próbna nagrzane auto...i.....doooopa...nie jedzie, ale błąd tego czujnika już nie wyskakuje.
I tera kiera bo ktoś pytał - Plug&Play taaaa.... jak się ma dremela pod łapą i kawałek (8cm) kabelka z żabkami żeńskimi
moja w środku:
i nabyta:
Różnice: w mojej przechodzą 3 przewody jednym otworem z osłonką z tworzywa
w kupnej była taśma i przewody biegły z lewej i prawej strony. Również stelaże są inne i nie można ich przełożyć ze względu na kosz i inne śruby:
Pozostało tylko przełożenie tego czarnego pierścienia ochronnego do nowej kiery jednak wymagało wyszlifowania większego otworu i dołożenia przewodu masowego klaksonu.
Pierścień z mojej kierownicy:
,
Pierścień pasuje zamiennie do jednej jak i do drugiej.
No i efekt końcowy, jak pisałem stan powiedzmy dobry, jednak jest paskudnie gruba, grubsza niż mam w SL`u a tam jest z W210.
Dziękuję wszystkim za uwagę, pochwały jak i negatywne opinie
Aaa bym zapomniał....kolejny odczyt błędów oczywiście brat lubi to robić
prośba do MOD`a - popraw mi tytuł na 400E bo taki jest model, Dziękuję.
Użytkownik majsterus edytował ten post 10 października 2013 - 20:31
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
[W124] Czarownica 2.2E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Czarownica |
|
||
[W124]MarcinDB 220E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | MarcinDB |
|
||
[W124] Kolber E280 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Kolber |
|
||
[W124] Filip02052000 2.2E 1993 "Krokodyl" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Filip02052000 |
|