No ja jak zakładam sondy boscha to w instrukcji pisze jak byk nie lutować no ale to może tylko w tych moich instrukcjach pisało .
0
54 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 31 grudnia 2013 - 10:03
#22
Napisano 31 grudnia 2013 - 11:33
boże po co ciągniecie temat, każdy zamontuje to jak uważa, dla mnie to nawet może to na gile z nosa montować każdego indywidualna sprawa
#23
Napisano 31 grudnia 2013 - 11:52
Użytkownik F3ear dnia 31 grudnia 2013 - 11:33 napisał
boże po co ciągniecie temat, każdy zamontuje to jak uważa, dla mnie to nawet może to na gile z nosa montować każdego indywidualna sprawa
Zrób sobie konserwacje czerwoną plakatówka też będzie fajnie
Użytkownik Piotrek 190E dnia 31 grudnia 2013 - 10:03 napisał
No ja jak zakładam sondy boscha to w instrukcji pisze jak byk nie lutować no ale to może tylko w tych moich instrukcjach pisało .
Po nowym roku to ogarnę
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 31 grudnia 2013 - 11:52
#24
Napisano 31 grudnia 2013 - 12:28
bo spieracie się czy nie można lutować, czy można. Kabel to kabel, możesz go lutować tyle, że naruszysz jego ekran jednakże na tak krótkim odcinku nic mu nie zrobi.
#25
Napisano 31 grudnia 2013 - 13:36
A niby czemu nie miałbym wyjaśnić tej kwestii? Ja nie jestem z tych co robią na pałę, aby szybciej, tylko tak jak zaleca producent. A że zalecenie (rzekome) wydało mi się absurdalne, to się dopytuję. Co w tym złego i dziwnego, że logicznie myślę i być może ktoś dzięki temu podłączy sondę tak, że nie padnie mu po roku, bo połączenie będzie trwałe i szczelne, a nie skręcone "bo nie można lutować"?
Wracając do tematu...
Czy fachowe złącza dostarczane z sondą jakimś sposobem nie przerywają ekranu kabla?
Znalazłem coś takiego:
http://rb-aa.bosch.c...fehlersuche.htm
http://pl.bosch-auto...lambda_sensor_2
Wszędzie jest o szczelności. Ale w jednym miejscu jest ciekawostka:
Ciekawe, czy to dotyczy każdej sondy. Jeśli tak, to szczelne mają być tylko poszczególne żyłki, ale już nie główna izolacja wiązki.
Klikam po sieci i widzę 3 potencjalne powody zakazu lutowania:
1. bo kable nie są miedziane i się nie przylutują
2. bo zwiększa się oporność
3. bo transformatorówką wyindukuje się napięcie, które ubije sondę
Więc:
1. jeśli to prawda, to faktycznie lipa i trzeba zaciskać
2. bezsens - nikt nie lutuje kabli odległych od siebie - przed lutowaniem kable i tak się stykają tak jak przy skręceniu
3. istnieją lutownice kolbowe
Jako, że mam diesla, to nieprędko się dowiem . Ale jakby ktoś montował nową sondę, to bym prosił o wrzucenie skanu instrukcji z zakazem lutowania.
Wracając do tematu...
Czy fachowe złącza dostarczane z sondą jakimś sposobem nie przerywają ekranu kabla?
Znalazłem coś takiego:
http://rb-aa.bosch.c...fehlersuche.htm
http://pl.bosch-auto...lambda_sensor_2
Wszędzie jest o szczelności. Ale w jednym miejscu jest ciekawostka:
Ciekawe, czy to dotyczy każdej sondy. Jeśli tak, to szczelne mają być tylko poszczególne żyłki, ale już nie główna izolacja wiązki.
Klikam po sieci i widzę 3 potencjalne powody zakazu lutowania:
1. bo kable nie są miedziane i się nie przylutują
2. bo zwiększa się oporność
3. bo transformatorówką wyindukuje się napięcie, które ubije sondę
Więc:
1. jeśli to prawda, to faktycznie lipa i trzeba zaciskać
2. bezsens - nikt nie lutuje kabli odległych od siebie - przed lutowaniem kable i tak się stykają tak jak przy skręceniu
3. istnieją lutownice kolbowe
Jako, że mam diesla, to nieprędko się dowiem . Ale jakby ktoś montował nową sondę, to bym prosił o wrzucenie skanu instrukcji z zakazem lutowania.
#26
Napisano 13 stycznia 2014 - 20:56
Dalej drążę temat .
Znalazłem jeszcze jeden potencjalny powód dla którego niby nie można lutować kabli.
4. Bo sondzie potrzebne jest powietrze atmosferyczne jako punkt odniesienie - pobierane jest przez izolację kabla, a lutowanie topi izolację i zamyka drogę powietrza.
Niby brzmi logicznie, ale czy na pewno chodzi o pobieranie powietrza przez poszczególne żyłki, a nie główną izolacją wszystkich kabli? Przecież rurki termokurczliwe albo złącza z uszczelkami również odcinają dopływ powietrza. W dodatku wątpię by izolacja żył była wykonana z łatwotopliwego PVC czy PE, a nie z teflonu lub silikonu.
Trochę śmiesznie, ale muszę kupić lambdę koledze i sobie czytam strony producentów i ani Bosch, ani Denso, ani NGK/NTK nie zakazują lutowania. Po prostu nie ma o lutowaniu ani słowa, a jest sporo przewodników jak podłączyć sondę.
Znalazłem za to na jakimś forum instrukcję do jakiejś sondy, niestety plik już nie chodzi i trzeba wchodzić przez archiwera: https://web.archive....oxygenlsm11.pdf
Tu jest wyraźnie:
The connection cable must not be
soldered. It must only be crimped,
clamped, or secured by screws.
Ale czemu, to nie wiem. Ale może się dowiem, wysłałem maile do tych 3 producentów . No i może będę miał okazję osobiście zobaczyć z czego jest kabel przy sondzie i czy cyna go bierze
Znalazłem jeszcze jeden potencjalny powód dla którego niby nie można lutować kabli.
4. Bo sondzie potrzebne jest powietrze atmosferyczne jako punkt odniesienie - pobierane jest przez izolację kabla, a lutowanie topi izolację i zamyka drogę powietrza.
Niby brzmi logicznie, ale czy na pewno chodzi o pobieranie powietrza przez poszczególne żyłki, a nie główną izolacją wszystkich kabli? Przecież rurki termokurczliwe albo złącza z uszczelkami również odcinają dopływ powietrza. W dodatku wątpię by izolacja żył była wykonana z łatwotopliwego PVC czy PE, a nie z teflonu lub silikonu.
Trochę śmiesznie, ale muszę kupić lambdę koledze i sobie czytam strony producentów i ani Bosch, ani Denso, ani NGK/NTK nie zakazują lutowania. Po prostu nie ma o lutowaniu ani słowa, a jest sporo przewodników jak podłączyć sondę.
Znalazłem za to na jakimś forum instrukcję do jakiejś sondy, niestety plik już nie chodzi i trzeba wchodzić przez archiwera: https://web.archive....oxygenlsm11.pdf
Tu jest wyraźnie:
The connection cable must not be
soldered. It must only be crimped,
clamped, or secured by screws.
Ale czemu, to nie wiem. Ale może się dowiem, wysłałem maile do tych 3 producentów . No i może będę miał okazję osobiście zobaczyć z czego jest kabel przy sondzie i czy cyna go bierze
#27
Napisano 13 stycznia 2014 - 21:25
Kolego w instrukcji z boscha nie pisze że nie wolno lutować ? No to dziwne bo u mnie pisało z tym że ja to sondę wymieniałem z 1,5roku temu ale to przecież nie powinno mieć wpływu na specyfikację hmmmmm
#28 Gość_arek92_
Napisano 13 stycznia 2014 - 21:26
cyna nie chwyta się kabla od sondy, jest wykonany chyba ze stali albo jakiegoś innego metalu bo nawet ciężko się go tnie w porównaniu do zwykłego kabla
#29
Napisano 13 stycznia 2014 - 21:35
Chwyta się chwyta kolego w co drugim samochodzie spotkasz się z tym że jacyś fachowcy lutują i to nawet działa
#30
Napisano 13 stycznia 2014 - 21:42
To że bobel cyny trzyma się kabla jeszcze nie oznacza ze kabel jest przylutowany
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sonda Lambda czy podłączyć i jak? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomik660 |
|
||
[w124] brak sygnału Sonda lambda c124 M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tdmavo |
|
||
Złącze sondy lambda |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tomek1 |
|
|
|
[W124] Sonda lambda 2.3E zasilanie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Thomas928 |
|
||
Jak sprawdzic dzialanie sondy Lambda? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wrobelek |
|