Skocz do zawartości




[S124] baleronwkombi 2.0E 1991


223 odpowiedzi w tym temacie

#211 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 30 czerwca 2020 - 21:22

Up. Auto najechało z 'nowym' silnikiem już parę tysięcy kilometrów,
w międzyczasie zmieniłem pompę wtryskową na tą z vito 2.3td
W sumie dynamika jakoś odczuwalnie się nie zmieniła, natomiast fajniej reaguje na pedał gazu (żwawiej, szybciej)
Generalnie średnia z prawie 4 tys km to 5.9l/100, co przy masie auta 1,5T i jeżdżenie w większości po zadupiach uważam za fajny wynik.
Trochę przez wirusa, a trochę w celu pozbycia się mechanicznych chorób wieku dziecięcego trzymamy się wciąż blisko domu, czyli w Polsce.
Ogólnie samochód sprawuje się dobrze, trzeba go jeszcze wyciszyć, bo w porównania do domowego 2.5D jest dużo głośniejszy w środku i przez to bardziej męczy w trasach.
Z uwagi na młodego członka rodziny trochę zmodyfikowaliśmy sposób podróżowania i w konsekwencji bagażnik znów jest bagażnikiem.
Podsuwa to następne rozwiązania czy udogodnienia, ale o tym więcej w kolejnym odcinku.
Dołączona grafika



#212 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lipca 2020 - 07:24

Widok takiej fotki cieszy bardzo oko!
Czekam na rozwinięcie tematu

#213 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 11 maja 2021 - 09:54

Cześć !
po raz kolejny odświeżam temat, bo w sumie wóz żyje a ostatnie modyfikacje wręcz przywróciły mu techniczną młodość :star:
W telegraficznym skrócie: zmiana silnika była strzałem w dziesiątkę, bo (dziś już mogę to wreszcie napisać) pozbyłem się wszystkich bolączek mechanicznych i wóz jeździ jak należy.
Poprzedni sezon i objazdówka po Polsce były potrzebne, aby wyeliminować wszystkie żabkowania, przerobić raz jeszcze wydech i dopiąć wszystko do końca.
Dołączona grafikaDołączona grafika


Ponadto zamiłowanie do natury, mgliste wakacyjne plany i wieczne gonienie króliczka spowodowały, że wyklarowała się wizja dalszej ewolucji naszego Balerona podróżnika.
Uczony doświadczeniem, że jeśli chce się mieć dobrze, to trzeba sobie zrobić samemu, możliwie dużo prac wykonałem samodzielnie.
Efekt koncowy jeszcze daleko, bo czeka mnie wciąż troche zabawy, ale sam lift i 'lakier' czyli blacharka i cobra są skończone i tu się nic nie zmieni.
Auto miało na sobie kilka odcieni szarości, miejscami było łyse, miejscami poobijane, gdzieniegdzie pękała szpachla, więc jakiekolwiek zmiany w wyglądzie nic popsuć nie mogły.
Uznałem, że walczenie z linią umęczonego już życiem budżetowego przecież samochodu nie ma sensu i na zdjęciu poniżej przedstawiam to, jak Baleron prezentuje się obecnie.

Dodam też, że auto na tym zawieszeniu jest już w miarę objeżdżone i prowadzi się bardzo, bardzo dobrze.
Prześwitu od jezdni do gum lewarka jest 28 cm więc całkiem całkiem :)

Dołączona grafika
Myślę, że niebawem pojawia się jakieś ciekawsze zdjęcia, a na tą chwilę krótki wpis o losach auta jest też akurat :)
Pozdrawiam !
:star:

Użytkownik baleronwkombi edytował ten post 11 maja 2021 - 09:57


#214 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maja 2021 - 14:41

Cobra i HTeki - nie pozostaje nic tylko szukać 4matica na dawce budy i napędu, będzie wersja safari ;)

Fajnie, że projekt żyje i dobrze się ma.

#215 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2021 - 21:39

Baleronwkombi wrócił :) Powiedziałbym, że dla mnie news dnia ;) Auto przeszczep przyjęło, żyje i ma się dobrze, więc jest szansa, że pojawią się wkrótce relacje z wyjazdów. Bo przyjemnie się to czyta, zwłaszcza, jak jeszcze są okraszone dobrej jakości zdjęciami. Powodzenia!

#216 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 14 maja 2021 - 05:57

Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 13 maja 2021 - 21:39 napisał

Baleronwkombi wrócił :) Powiedziałbym, że dla mnie news dnia ;) Auto przeszczep przyjęło, żyje i ma się dobrze, więc jest szansa, że pojawią się wkrótce relacje z wyjazdów. Bo przyjemnie się to czyta, zwłaszcza, jak jeszcze są okraszone dobrej jakości zdjęciami. Powodzenia!
Trudno się nie zgodzić. Tak zwane "+1" ode mnie.
Z drugiej strony... jakaś smutna cisza w Twoim wątku(ach)... :P

#217 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 07 września 2021 - 01:02

Cześć!
tradycyjnie już napiszę, że auto żyje i ma się dobrze :star:

Co prawda modyfikacje w kierunku 4matica nie nastąpiły, ale auto podczas tych wakacji i tak kilkakrotnie miało okazję na dłużej zjechać z asfaltów.
Tu kilkukrotnie dał się we znaki brak reduktora, a na to też by sam napęd na cztery nogi przecież nie pomógł bo problemem była zbyt szybka jedynka a nie brak trakcji.

Przed naszą główną, wakacyjną wycieczką auto przeszło podstawowy serwis olejowy, dostało nowy pasek osprzętu i nową wiskozę ( chwała Bogu, że się na nią zdecydowałem, nie żałuję ani złotówki, bo zdecydowanie było co chłodzić )
Autko zostało przejrzane, wyspawałem sobie bagażnik na dach, zrobiłem do niego oświetlenie i różne takie funkcjonalne dodatki po uważaniu, pozbyliśmy się namiotu dachowego, kupiliśmy zwykły, tradycyjny namiot i ruszyliśmy na południe.
Tym razem celem naszej wyprawy była Albania. Oczywiście nie obraliśmy sobie za cel jednego miejsca, ale nastawiliśmy się na porządną objazdówkę; aby zobaczyć możliwie dużo możliwie różnorodnych rzeczy.

Dołączona grafikaDołączona grafika



W zasadzie to dziennik podróży prowadzimy papierowy, więc to nie czas i nie miejsce, aby zanudzać Was szczegółową relacją z podróży.
Dość powiedzieć, że auto przejechało tą dosyć trudną wyprawę ( 5 tys km ) bez zająknięcia. Wielokrotnie drogi były bardzo wymagające albo ze względu na nawierzchnię, albo bardzo wysoką temperaturę. W zasadzie nieturystyczna Albania to i jedno i drugie równocześnie. Jedyną awarią której samochód nie był winien to rozcięta przez moją nieuwagę w górach opona. Poza tym nie spaliła się nawet żaróweczka. Komfort psychiczny, że ma się prosty, sprawny samochód który dojedzie wszędzie i nie będzie grymasił jest olbrzymi tym bardziej, gdy podróżuje się z małym dzieckiem.

Baleron na całej trasie spalił średnio 6.7 litra/100; na autostradach troszkę więcej, na sennych zadupiach troszkę mniej. Generalnie zasięg, dynamika, kultura pracy silnika 2.2D są bardzo fajne. Nie jest to jadowity silnik i w ciężkim aucie dodatkowo pełnym bambetli nie robi cudów, ale też nie o cuda tu chodziło :)

Słowem...udało się ! Mnóstwo pięknych miejsc, pyszne sery, smaczne owoce, rewelacyjna baklawa, i sporo motookejek od spotkanych po drodze ludzi.. Dzięki naszemu wysłużonemu autu po raz kolejny zobaczyliśmy kawałek innego świata. O to chodziło !
Parę zdjęć na pamiątkę gorącego lata..

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Użytkownik baleronwkombi edytował ten post 07 września 2021 - 01:05


#218 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 07 września 2021 - 01:06

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Pozdrawiam ! :star:

Użytkownik baleronwkombi edytował ten post 07 września 2021 - 01:08


#219 Offline   zundapp600


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mb-124 300 TD
  • Inne auto:Jeep 5,9 Benzyna

Napisano 07 września 2021 - 18:08

Piękna historia no i super bryka

Dołączona grafika

Użytkownik zundapp600 edytował ten post 07 września 2021 - 18:12


#220 Offline   baleronwkombi


  • Postów: 135
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C124 3.0E '88
  • Inne auto:PTS 3.8V6, Vette C4 '87

Napisano 19 lutego 2023 - 11:12

Chociaż forum zdaje się, że umarło ( chyba ominęła mnie jakaś gruba inba z odpływem użytkowników i kasowaniem kont rodem z wykopu 2.0 ) ale dla formalności napiszę:
Auto żyje, jeździ, ma się dobrze. Wciąż używamy go w sezonie letnim na wycieczki mniejsze i większe. Niezmiernie cieszy ucho dźwiękiem, i oczy widokami, do których nas zabiera.
W zeszłym roku odwiedziliśmy między innymi Rumunię, na przestrzeni lat po raz trzeci. Tym razem skupiliśmy się na Transylwanii, na zamkach chłopskich, kościołach warownych i różnych drobnych smaczkach.
Spaliśmy oczywiście na dziko, bo Rumunia jest do tego wręcz wymarzona, a i czwórą fajnie jest dojechać w miejsca mniej oczywiste. Oczywiście to promil wykonanych zdjęć, raczej dodaję je jako rozweselenie dziennika podróży.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Użytkownik baleronwkombi edytował ten post 19 lutego 2023 - 11:14









Podobne tematy Zwiń