Skocz do zawartości




- - - - -

Stworzyłem nową generację LPG :D


17 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 19 kwietnia 2014 - 07:43

Wyświetl postUżytkownik bromaster dnia 19 kwietnia 2014 - 01:31 napisał

Reasumując, jestem bardzo zadowolony z mojej hybrydy! :)
gorąco polecam wszystkim gaźnikowcom z 1 generacją :)


Jakbyś był w okolicach Ochoty/Okęcia to zapraszam do siebie do warsztatu. Z chęcią zobaczę jak to działa w praktyce.
Przy okazji podłączymy się do analizatora spalin (oczywiście gratis) i zobaczymy jak wygląda skład.

Użytkownik tmajer edytował ten post 19 kwietnia 2014 - 07:43




#12 Offline   plefka


  • Postów: 46
  • Na forum od: 19 wrz 2011
  • Miejscowość: pierdołów
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:s202 220cdi elegance szkło
  • Trzeci Mercedes:w202 sedan 230d 180 po trasie
  • Inne auto:crx1.6 d16a9 lubie olej:(

Napisano 19 kwietnia 2014 - 08:02

a ua mnie spalanie, kosmos, 15 srednio, co wskazuje na....... za bogatą mieszanke.

Powody są takie.... za duży mixer, za stary parownik a raczej jego membrana. Ogólnie to może chce ktoś kupić 190-ke? Z chęcią wymienie nawet na k-jeta, ot co wpakuje do niego efi z sierry.

HEHE taki zart ni h**** za k-jeta:):)

Użytkownik plefka edytował ten post 19 kwietnia 2014 - 08:03


#13 Offline   50Talar


  • Postów: 2
  • Na forum od: 13 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 maja 2014 - 13:35

Kolego bromaster również mam Pierburga z LPG. Twój patent mnie zaciekawił i zastanawiam się jak wygląda przełączanie z benzyny na LPG bo nie wszystko co napisałeś zrozumiałem. Samochód gaśnie czy dograłeś to tak, że w odpowiednim momencie LPG jest odpalane?

#14 Offline   sasayaku4


  • Postów: 6
  • Na forum od: 15 maj 2014
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W201 2.3-16V - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maja 2014 - 22:11

Ciekawa sprawa i zarazem fajny pomysł miałeś. Oby się na dłuższą metę sprawdziło

#15 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 14 lutego 2015 - 14:57

Cześć Wszystkim,
przepraszam, że odgrzewam kotleta, ale planuję zrobić coś podobnego jak Kolega bromaster, ale z wykorzystaniem centralki STAG-XL

http://www.ac.com.pl...0instrukcja.pdf

Dzięki temu będę miał możliwość odpalania na LPG. Obecnie korzystam tylko z LPG (benzyna czasem tylko dla pewności, że jest sprawna)

Mam pytanie odnośnie sondy Lambda - czy odcinałeś ją od komputera Pierburga czy podłączyłeś to równolegle do istniejącej wiązki?

#16 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 21 lutego 2015 - 15:17

Kolego muszę cię zmartwić bo niestety nie wymyśliłeś nic nowego. Takie rozwiązania były stosowane już na początku lat 90-tych chociażby przez Landirenzo lcs. Nie ma nawet potrzeby montowania tps gdyż można (nawet w Bingo) zaznaczyć go jako odłączony i wtedy komputer sam sobie stymuluje jego pracę. Kiedyś rzadko były stosowane takie rozwiązania z powodu ceny.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 21 lutego 2015 - 18:21


#17 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 21 lutego 2015 - 21:27

Wyświetl postUżytkownik kaper dnia 21 lutego 2015 - 15:17 napisał

Kolego muszę cię zmartwić bo niestety nie wymyśliłeś nic nowego. Takie rozwiązania były stosowane już na początku lat 90-tych chociażby przez Landirenzo lcs. Nie ma nawet potrzeby montowania tps gdyż można (nawet w Bingo) zaznaczyć go jako odłączony i wtedy komputer sam sobie stymuluje jego pracę. Kiedyś rzadko były stosowane takie rozwiązania z powodu ceny.

Ale dlaczego twierdzisz, że nie ma sensu podłącząć TPSa skoro jest i można go wykorzystać do zmiany parametrów prędkości silnika krokowego co przedłuży jego życie, a jednocześnie jego reakcja będzie wolniejsza na wolnych obrotach co zapobiegnie zbyt gwałtownym zmianom mieszanki a tym samym unikniemy falowania silnika :)

#18 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 21 lutego 2015 - 23:30

Nie mówię żeby nie podłączyć, ale nie uważam tego za konieczne. Poza tym często zdarza się że potencjometr jest już wypracowany i ma przekładania w sygnale. Oczywiście jeśli działa wszystko dobrze to tylko się cieszyć.
Jeszcze jedno. Z tym odpaleniem na gazie. Co prawda nie bawiłem się Bingo w tym silniku, ale nie powinno być inaczej niż u konkurencji. Próbowałeś ustawić obroty przejścia na minimum to jest np. 400 obrotów?








Podobne tematy Zwiń