Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] - Ciężko odpala na zimnym silniku



156 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 29 stycznia 2012 - 13:51

Witam!

Z racji , że skończyły mi się pomysły a bardzo chcę ożywić moją gwiazdę - opiszę całą przygodę i mam nadzieje że ktoś bardziej ogarnięty mi pomoże.

Mercedes 124 2.3 benz + gaz(na razie nie używam) 91r sportline

Kupiłem auto ze stukającą panewką. Poprzedni właściciel zajechał silnik ponieważ odpalał tylko na gazie dlatego zanim włączę gaz chce doprowadzić benz do ładu.
W aucie wymieniłem cały słupek i odpaliłem silnik - temp. na dworze była ok 5-8 stopni na +sie , auto z zimnym motorem chodziło nie zbyt równo i miało niskie obroty po rozgrzaniu było w miarę ok (ale fajnie się jeździ) gdy przyszły mrozy ok -5 do -10 samochód odpala na 2 s i zaraz gaśnie (nie reaguje też na dodanie gazu)

co sprawdziłem:
- cały ke-jet jest uszczelniony i nie posiada nigdzie pęknięć więc na 99% lewe powietrze odpada
- ZPD. działa , chodzi bez zacięć , po przekręceniu stacyjki na zimnym otwiera się na max a odłączony ma przerwę ok 1mm
- świece oraz kable są nowe
- srebrny przekaźnik wygląda idealnie ale na wszelki wypadek przelutowałem i sprawdziłem wszystkie luty.
- czujnik temp. silnika z 4 pinami ma oporność ok 9k omh przy temp. ok -10 stopni :)
- podciśnienia siedzą w odpowiednim miejscu


Z góry dziękuję wam za pomoc i mam nadzieje że zechcecie podzielić się bezcenną wiedzą / Pozdrawiam z Gda!



#32 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 29 stycznia 2012 - 19:28

Dzisiaj sprawdziłem wtrysk rozruchowy , działa i dostaje napięcie gdy rozrusznik zaczyna kręcić

przy okazji wyjmowania wtyczki z 4 pinowego czujnika wtyk wyszedł z jego środkiem także jest do wymiany , we wtorek kupie i spróbuje odpalić.

#33 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 31 stycznia 2012 - 13:12

Nowy czujnik 4 pinowy podłączony i nie widać żadnej poprawy , dalej auto odpala na 2 s i gaśnie .
skończyły mi sie pomysły może wreszcie ktoś coś napisze ? Naprawdę nie macie teorii ?

pozdrawiam!

#34 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 31 stycznia 2012 - 15:09

Kolego z mojego pierwszego postu wynika , że wiele .
Sprawdziłem mase rzeczy i moge czytać w kółko podobne posty które wskazują na usterki sprawdzone przeze mnie.

Twój post nic nie wnosi do tematu , a jeżeli temat byłby bardzo oklepany to został by zamkniety przez admina .

#35 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 31 stycznia 2012 - 17:53

Tak jak myślałem koksa jesteś typowym forumowiczem ;) zaczepić , zje...ać i kłócić się przez 3 kolejne strony to taka rozrywka miedzy siedzeniem na kanapie a brzuszek rośnie ;) mimo wszystko pozdrawiam Cie serdecznie i gratuluje klimatu na forum...

#36 Offline   bananv8


  • Postów: 2
  • Na forum od: 24 paź 2011
  • Miejscowość: Pińczów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2012 - 21:53

Witam wszystkich. Podepnę się już pod istniejący temat, może ktoś będzie się orientować co może dolegać Mercowi 190 90' mojej mamy. Sprawa dość smieszna - mama dojechała do pracy, raptem 3km od domu i po skończonej robocie dzwoni, że brakło paliwa. Kupiłem 10L i wlaliśmy. Chełtam i chełtam i nic. Silnik 1.8 na mechanicznym wtrysku bez LPG. Linka i hol do domu. Na miejscu z ojcem lecimy po kolei - na każdy wtrysk paliwo podawane jest, iskra jest wszędzie... Co ciekawe przy którymś tam z kolei wykręcaniu świecy z 1szego cylindra uwalnia się masa powietrza (ale nie zawsze). Przy wykręceniu świecy z tego cylindra auto zaczyna pracować na 3 gary, po zakręceniu od nowa auto załapie na 2-3si zgaśnie. I można tak kręcić do umarłego póki świeca jest włożona w 1szy cylinder. Miał ktoś podobnie lub wie, co się może dziać?

Wstrzykiwaliśmy paliwo do cylindra bezpośrednio, świece zamienialiśmy...

#37 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 13 lutego 2012 - 18:49

Mój meraś śmiga :) jeszcze troche kuleje ale nówka to nigdy nie będzie.

Co było? Nie mam pojęcia robiłem wiele rzeczy miedzy innymi wymieniłem popękane przewody w wiązce silnika.

Zostało jeszcze parę detali np. nie działa podświetlenie nawiewów itp. , szyby el. czasem działają a czasem nie i tego typu drobiazgi.

Dzięki i pozdrawiam!

#38 Offline   skala09


  • Postów: 48
  • Na forum od: 05 gru 2012
  • Miejscowość: LBN
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 grudnia 2012 - 16:22

Witam!

Mam taki nieco nietypowy problem, mój Mercedes zawsze palił na dotyk, niestety teraz gdy temperatury nieco spadły po dłuższym postoju i próbie odpalenia auto złapie na dotyk pochodzi ok 3s i zgaśnie, po 2 próbie jest juz ok (nie gaśnie), ma ktoś może sugestie co to może być, problem występuje od +8 stopni w dół. Gdy jest cieplej pali z pierwszego

Użytkownik darul edytował ten post 06 grudnia 2012 - 18:04


#39 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 06 grudnia 2012 - 00:15

Sugestie? Według mnie to coś koło ssania automatycznego ale na benzynowych silnikach w w124 się nie znam, taka moja sugestia. Odpalisz i pochodzi chwilę a później za drugim razem jest ok bo się trochę rozgrzeje. Czyli na logikę im zimniej będzie tym będziesz miał ciężej zapalić auto. ;)

#40 Offline   mat64


  • Postów: 84
  • Na forum od: 11 paź 2011
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Taunus

Napisano 06 grudnia 2012 - 08:18

Koledzy podepne się pod temat żeby nie zakładac nowego, też mam problem z odpaleniem[tylko troche inny] ale nie znalazłem na forum odpowiedzi, łapie dopiero po którymś razie całym autem telepie i chodzi jak traktor :pad: (ale na wszystkich cyl.) jak dodaje gazu do 4 tys nic sie nie zmienia a wyżej równiej pracuje ale głowy nie dam bo nie chciałem go trzymać na takich obrotach. Więc postanowiłem wybadać czemu tak nagle mb odmówił posłuszeństwa... to co udało mi się zauważyć to że ''kalosz'' ma zamiast gumowej rurki miedziane kolanko wciśnięte a dalej posklejane taśmą i opaskami przy tym zaworze do którego idzie :czerwona: (fotki będą do godzinki bo mi bateria padła w aparacie) ale to jest nic bo to się wymieni... najgorsze jest to że bylo sporo paliwa w tym kolanku a w kolektorze jak otwarłem przepustnice do połowy jest paliwem zalany :co_to: Pomóżcie :pad:

autko to S124 300TE 91' M103

Użytkownik mat64 edytował ten post 06 grudnia 2012 - 08:19









Podobne tematy Zwiń