Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] - Ciężko odpala na zimnym silniku



156 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   WeBBer


  • Postów: 23
  • Na forum od: 04 sty 2012
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB w126 SEC 86.r. 5.0 (Wald )

Napisano 22 marca 2013 - 14:05

siema .... apropo ciężkiego odpalania .... miałem ten sam problem i mechanik powiedział mi ze jest to wina czujnika temperatury czy jakoś tak ..... po prostu auto nie ma ssania odpala jak by silnik był cały czas gorący :) ..... ja wymieniłem ten czujnik temp. i to pomogło może i u was też pomoże :)



#52 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 marca 2014 - 19:07

Witam!!!Kupiłem 3 dni temu Mercedesa 190 2.0 lpg i wszystko jest git na benzynie i gazie chodzi ładnie,nie strzela itp. tylko jest jeden problem a mianowicice ciężko odpala na zimnym silniku.Musi zakręcić z 7-8 razy i dopiero łapie ale z dodawanie gazu później już za pierwszym odpala.Pomożecie?

Mam jeszcze jeden problem.Świeci mi się kontrolka od oleju.Olej niedawno wymieniany i na bagnecie jest 3/4.Czujnik do wymiany?

#53 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 06 marca 2014 - 19:11

z tym odpalaniem to sprawdził bym czy ssanie działa, w moim jest to samo

#54 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 marca 2014 - 19:13

Myślałem o tym ssaniu już i patrzyłem bezpiecznik na tym przekaźniku ale dobry.Co moge jeszcze sprawdzić od tego ssania?

#55 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 06 marca 2014 - 19:20

Czujnik podgrzewania kolektora ( nie ma nic wspólnego z KE ale warto sprawdzić)
Czujnik temperatury
wtrysk rozruchowy
Ustawienie potencjometra
Ja na początek proponuję sprawdzić szczelność układu podciśnień dokładnie.
A co do czujnika to wymiana można jeszcze ewentualnie spróbować go przeczyścić może pomoże ;)

#56 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 marca 2014 - 19:23

A możesz mi powiedzieć gdzie ten wtrysk rozruchowy i potencjometr się znajdują?

#57 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 06 marca 2014 - 19:35

Zdejmujesz filtr powietrza i wszystko zobaczysz ;) Potencjometr to masz na przepływce patrząc od przodu sprawdzasz go w następujący sposób odpal silnik i sprawdź napięcie między górnym a środkowym jego pinem powinno być 0,7 +/- 0,1 na biegu jałowym czyli ok 750-800 obr oczywiście sprawdzasz i ewentualnie regulujesz wszystko na benzynie . Co do wtrysku to łatwo go znajdziesz ( jako jedyny jest sterowany elektronicznie )

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 06 marca 2014 - 19:37


#58 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 marca 2014 - 19:44

A czy pomoże coś wyczyszczenie tego wtrysku rozruchowego?

#59 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 06 marca 2014 - 20:47

Po co setny raz wałkować ten sam temat?

ps. Piotrek 190E,nie każdy KE-Jetronic ma podgrzewacz kolektora...

#60 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 06 marca 2014 - 21:23

Nie każdy to fakt zgadzam się w 100% aczkolwiek może kolega ma w swoim tak owy czujnik :D Swoją drogą to mało danych odnośnie samochodu jest ;P

Wyświetl postUżytkownik Merc190E dnia 06 marca 2014 - 19:44 napisał

A czy pomoże coś wyczyszczenie tego wtrysku rozruchowego?
Raczej nie a sprawdzałeś w ogóle jego działanie ?








Podobne tematy Zwiń