Skocz do zawartości




- - - - -

[w140]Drgania kierownicy przy 90-110 km/h i przy ostrym hamowaniu


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 marca 2014 - 09:38

Witam
Jak w temacie. Występują drgania na kieownicy przy spokojnej jezdzie najbardziej wyczuwalne przy ok 90-110 km/h przy mniejszych predkosciach drgania nie wystepuja a przy wiekszych zanikają. Przy 140-160 jzu nic nie czuc. Drgania wystepuja rowniez przy mocnym hamowaniu z duzej predkosci. Przey deliaktnym hamowaniu nie wystepuja. Dodam jeszcze ze auto delikatnie znosi na prawą strone na prostej drodze. Co zostało wymienione:

- Wszystko w zawieszniu przednim z wyjątkiem amortyzatorów
- Wszystko w zawieszeniu tylnym z wyjątkiem amortyzatorów i łożysk kół
- Opony nowe kupione rok temu Kumho KH17 SOLUS 235/60R16 100 H
- Opony oczywiscie wyważone. Po wyważeniu wydaje się być lepiej ale po jakimś czasie objawy wracają.
- Tarcze i klocki przód+tył wymienione w zeszłym roku bosch na przodzie trw na tyle.

Dodatkowo przy ostatniej podróży zauważyłem że podczas jazdy przy delikatnym skęcie w lewu słychąc głośne wycie z przodu, przy prostych kołąch lub skręcie w prawo wycie nie występuje. Przy ostrym skręcie w lewo np. pokonywaniu ronda wycie zamienia sie w głośny szum. Objaw wystąpił ostatnio więc zajrze najpierw do płynu wspomgania, ale jak np kręce na postoju kierownicą do oporu lewo prawo to wycie nie występuje.

Także wracjąc do drgań czy mogą być one spowodowane ?:

- Niesprawnymi/Starymi amortyzatorami przednimi bądź tylnymi ? (amory jeszcze orginalne z znaczkiem mb)
- Łożyskami kół tylnich

Ewentualnie zostają krzywe felgi (ale to chyba by wyszło przy wyważaniu ?) lub krzywe piasty (można to jakoś sprawdzić ?)

Co do wycia i buczenia przy skręcie w lewo jesli okaze sie ze wspomaganie jest ok, czy to moze byc koniec przekladni ? A moze zuzyta przekladnia ma tez wplyw na drgania kol ? Jak sprawdzic przekladnie ?

Pozdrawiam



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2014 - 10:29

Częstotliwość wibracji - jak wibruje jak telefon komórkowy - może to być wał napędowy. Jeśli amplituda jest znacznie niższa, to koła. Nie masz kompletu kół na podmianę ? Ściąganie, mimo idealnie ustawionej zbieżności to wina opon. Nie wiem, jaka jest tego przyczyna, przez moje ręce przewinęło się sporo kompletów kół z oponami i w zasadzie tylko na jednym samochód jechał idealnie prosto. Na pozostałych zawsze były minimalne odchyłki. Oczywiście, wszystkie komplety miały używane opony.

Jeszcze jedno - luzy na przednich kołach. Unieś koło, złap je za dolną i górną krawędź i poruszaj. Nie łap za boki - ruch układu kierowniczego.

Robiłeś kompletną geometrię po naprawie zawieszenia ? Mało kto wie/pamięta, ze do ustawiania geometrii musisz mieć idealnie prosty komplet felg. Jeśli któraś felga będzie miała bicie, nigdy nie ustawisz geometrii jak trzeba - ustawisz wszystko na zero, obrócisz koło o 90 st - zmieni ci się zbieżność. Przekręcisz dalej o 90 st - pochylenie na plus. Kręcisz dalej - zrobi się rozbieżność. Dalej - pochylenie na minus. Po każdej jeździe testowej i założeniu sprzętu do pomiarów wyjdzie ci co innego.

#3 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 marca 2014 - 10:40

Hmm częstotliwość wibracji ciężko mi to porównać do czegokolwiek. Ale raczej nie jak telefon komórkowy. Jeśli chodzi o wał to była wymieniana podpora i dwa łączniki metalowo gumowe przy skrzyni i przy moście. Kół niestety na podmiane nie mam. Rozumiem żę mam ruszać kołem od siebie i do siebie ? jeśli będzie wyczuwany jakiś luz to o czym to będzie swiadczyć ?

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2014 - 10:46

Dokładnie tak. Jeśli będzie wyczuwalny luz, pod kołpakiem piasty masz nakrętkę kontrującą. Nią możesz skasować luz. Tylko jedna uwaga - do kasowania luzu najlepiej jest założyć stalowe koło - mamy wtedy możliwość dojścia do nakrętki i sprawdzenia, czy po jej dociągnięciu luz nadal występuje. Bez założonego koła tego nie wyczujesz. Możesz też założyć alusa, ale wtedy nie dojdziesz do nakrętki. Trzeba tez pamiętać o poprawnym dokręceniu koła. Nakrętkę należy dokręcić tak, aby luz na kole nie był wyczuwalny, albo był na prawdę minimalny. Trzeba bardzo uważać, żeby nie przedobrzyć.

Ten kołpaczek najlepiej zdejmuje się szerokim płaskim śrubokrętem - najlepiej taką końcówką nakładaną na grzechotkę - wsadzić między kołpak a piastę i przekręcić. Próby zbicia kołpaka za pomoca młotka i szerokiego śrubokręta zawsze kończą się uszkodzeniem kołpaka.

Wibracje wału to raczej takie mrowienie - wał obraca się dosyć szybko - ma takie same obroty jak silnik na 4 biegu.

Spróbowałbym pożyczyć od kogoś drugi komplet kół na podmianę, albo wrzucić Twoje koła do czyjegoś samochodu i się przejechać.

Bardzo często spotykałem sie, ze po wymianie łożysk z przodu po kilkudziesięciu km trzeba było ponownie likwidować luz.

#5 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 26 marca 2014 - 12:15

Mam ide tycznie jak ty kolego, a zaczelo sie po tym jak gosc uszczelnial mi felge o schodzilo powietrze, i mysle ze to przez to . Wczesniej bylo wszystko ok. Ale jeszcze nie mialem czasu sie za to zabrac.

#6 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 26 marca 2014 - 14:54

Moon sprawdź sobie jeszcze ciśnienie w kołach. Wg instrukcji na klapce od wlewu paliwa powinno być 2.2 z przodu ale ja napompowałem 2.3 bara i wibracji nie mam więc może skontroluj i podwyższ troszkę.

#7 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 26 marca 2014 - 16:23

W moim przypadku to bie pomoglo, znaczy cisnienie

#8 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 marca 2014 - 16:24

Narazie musze poszukac u siebie kogos z miernikiem zegarowym zeby sprawdzic czy tarcze/piasty sa proste. Potem bede meczyl opony :)

#9 Offline   kasander


  • Postów: 157
  • Na forum od: 18 gru 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2014 - 18:28

Miałem podobną sytuacje ,okazało się ze winne były tarcze ,wyglądały na proste, na zimnych hamulcach nic się nie działo, ale gdy mocniej hamowałem na rozgrzanych, to mocno drgało ,wymieniłem tarcze i jest OK .

#10 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 marca 2014 - 19:17

kasander, Czy podczas normalnej jazdy, bez hamowania tez miales drgania na kierownicy ?








Podobne tematy Zwiń