Skocz do zawartości




- - - - -

[w140]Drgania kierownicy przy 90-110 km/h i przy ostrym hamowaniu


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Musashi


  • Postów: 390
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 55 AMG Kompressor

Napisano 26 marca 2014 - 20:45

Kiedyś miałem podobny problem miedzy 90-110 samochód wpadał w drgania. wystarczyło wyważyc koła na nowo i od tego by zaczął . pozdrawiam



#12 Offline   bobecek


  • Postów: 60
  • Na forum od: 21 mar 2011
  • Miejscowość: Karpiówka\Kraśnik
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 marca 2014 - 20:59

sprawdz łożyska z przodu czy nie mają luzu i przy okazji oczyść felgi, piastę i tarczę aby to wszystko elegancko przylegało. Sprawdz jeszcze pasowanie piasta-felga czy nie ma luzu, jeżeli jest to zastosuj pierścienie centrujące. W moim wozidle kiedyś ktoś mi zwrócił uwagę że z tyłu na kanapie czuć jakieś wibracje. Zawieszenie było 100% pewne więc zaczeło się szukanie aż trafiłem na kumatego gościa na wulkanizacji. I TU UWAGA dla wszystkich dobrze wyważona felga to taka gdzie ciężarki na jednej stronie są w jednym miejscu na obwodzie koła, może być 100g ale obok siebie a nie 60g w jednym miejscu 20 w drugim i dwa ciężarki po 10 jeszcze gdzies dalej odsunięte. To raz a dwa gość obczyścił to wszystko co wymieniłem wyżej i była poprawa ale nie było idealnie. Pojechałem drugi raz i założył pierścienie centrujące (chociaż wydawało się że są nie potrzebne bo felga ładnie pasowała ale lekiki luz ok1mm był) i wibracje ustąpiły.

Użytkownik bobecek edytował ten post 26 marca 2014 - 21:02


#13 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 27 marca 2014 - 08:07

Na dniach pojade i sprawdze kolo, co do hanowania, mialem kiedys bicie na pedale takie pulsowanie. Po wymianie klockow i tarcz problem ustapil.

#14 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 marca 2014 - 09:49

jeżeli drgania występują przy hamowaniu to krzywe są tarcze hamulcowe ,słuchaj tylko czy przód czy tył .

#15 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 27 marca 2014 - 10:29

Krzywe tarcze beda powodowaly glownie drgania na pedale hamulca , tzn beda rowniez tam wyczuwalne. Jesli tylko kierownica drga to jest temat zawieszenia kola.

Co do sciagania, tak jak M104 pisal - prawdopodobnie wina opon ( jesli naturalnie geometria OK).
Kiedys w mojej C124 tez troche walczylem z lekkim sciaganiem w jedna strone i kiedy o tym powiedzialem diagnoscie by sie przyjrzal lepiej czy cos nie jest w zawieszeniu do wymiany , to stwierdzil. ze jest OK ale mozna by zmienic opony na probe. Bo sam mial kiedys W123 co sciagala lekko w lewo i nie mogl tego zwalczyc, i dogadal sie z kolega co mial tez W123 ale jogo beczka za to sciagala w prawo. Zamienili sie kolami i auta zaczely prosto jezdzic.

Pozatym , mozna sporbowac dowazyc kola gdy jest zamontowane na piascie. W moich okolicach taka usluge wykonuje http://www.cnf.com.pl/dowazanie.html i kiedys sprobowalem i faktycznie pomoglo.

#16 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 marca 2014 - 11:09

rolbas, Pedał hamulca nie drga ani troche tam wszystko jest ok. Drga kierownica przy predkosciach 90-110 oraz przy mocnym hamowaniu.

#17 Offline   kasander


  • Postów: 157
  • Na forum od: 18 gru 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marca 2014 - 14:09

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 26 marca 2014 - 19:17 napisał

kasander, Czy podczas normalnej jazdy, bez hamowania tez miales drgania na kierownicy ?
nie podczas normalnej jazdy było wszystko w porządku. .

#18 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 03 kwietnia 2014 - 08:01

U mnie sie okazalo ze amortyzator byl nie dokrecony przy kole.. :-

#19 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 04 kwietnia 2014 - 15:14

Ok. Mowiąc szczerze każdy mial troche racji :)

1. Łożyska przednie miały luz, luz usunięty jest lepiej
2. Koła do wyważenia ale tu bardziej efekt placebo działa :)
3. I to chyba najważniejsze. W przednim prawym kole zapieczony był cylinderek i przy skręcie w lewo ocierał o tarcze która sie mocno grzała i od tego miałem te wycie przy skrecaniu w lewo, nie zauwazylem wczesniej ze lekkie dotkniecie hamulca i wycie od razu przestaje. W akzdym razie gumki na tloczku totalnie rozwalone c zekam na nowy tłoczek. No i tarcze jako ze w miare nowe ale napewno na tym ucierpiały idą do tokarza. Mam nadzieje ze to bedzie wszystko :)

#20 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 04 kwietnia 2014 - 17:04

Powiedz kolego czy luz kasowales czy wymieniales lozyska?








Podobne tematy Zwiń