3
[W124] Uturbienie OM603 - czy automat wytrzyma?
Rozpoczęty przez Lawnowerman, maj 19 2014 17:57
61 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 06 czerwca 2014 - 11:18
Dobrze chłopaki mówia dac osobna chłodnice oleju dla ASB. Wnetrze silnika u mnie w om601 2.0 wytrzymuje juz 2 lata, a przyrost mocy jest rzedu 60%
#12
Napisano 17 czerwca 2014 - 17:53
Silnik wytrzyma spokojnie 200-220 KM - korby sa dosc solidne, jezeli cylindry, pierscienie itd. sa seryjne to w tamtych czasach raczej byly robione bardziej pancerne te czesci. Co do skrzyni to trzeba by bylo zrobic jej gruntowny przeglad i dac dodatkowa chlodnice oleju ale do tego tez jakas pompe musial bys dolozyc bo sama chlodnica z obiegiem grawitacyjny nie podola. Jezeli ta skrzynia nie wytrzyma zawsze mozna cos kombinowac ale to dopiero jak sie wysypie. Pytanie tylko czy silnik byl kiedys otwierany i robiony czy nie - bo jezeli byla np glowica planowana to musial bys wymienic tloki na jakies odprezajace przy turbo bo pamietaj ze kazde rozebranie i planowanie dopreza silnik.
#13
Napisano 17 czerwca 2014 - 20:50
Dziwne, BSR odprężają 606 dopiero powyżej 4 barów doładowania. 3 znosił nieotwierany silnik.
#14
Napisano 17 czerwca 2014 - 21:47
Użytkownik bydle dnia 17 czerwca 2014 - 17:53 napisał
rozebranie i planowanie dopreza silnik.
Właśnie nie. W dieslu głowica jest płaska. Kładziesz deskę na wiadro. Potem heblujesz deskę do połowy pierwotnej grubości. O ile zmieni się pojemność wiadra ?
Dodatkowa pompa przy zewnętrznej chłodnicy oleju nie jest wymagana. Zewnętrzną chłodnicę oleju montowano np w T124 4matic z fabrycznym hakiem przyczepy.
#15
Napisano 17 czerwca 2014 - 22:13
Bede szczery i z dieslami nie jestem oblatany (swoja wiedze opieram na silnikach beznowych) ale na logike jak zbierac z glowicy cokolwiek jej wyokosc sie zmniejsza przez przy seryjnym tloku bedzie bardziej doprezona - jasne mozna dac wyzsza uszczelke pod glowice tylko ze przy turbo moze ja wydmuchac.
Co do pompy oleju skrzyni nie zgodze - wstawianie samej chlodnicy bez wymuszenia obiegu jest totalnie bez sensu. Moze i w T124 4matic montowano ale tam silnik nie mial 220 KM i skrzynia nie musiala szybciej pracowac, wrzucac, zrzucac biegi i szybciej sie wkrecac. Ja z doswiadczenia wiem ze w autach z AT przy agresywniejszej jezdzie na seryjnym silniku mozna zagotowac olej a co dopiero w dmuchanej jednostce nieprzystosowanej do tak wysokiej mocy.
Co do pompy oleju skrzyni nie zgodze - wstawianie samej chlodnicy bez wymuszenia obiegu jest totalnie bez sensu. Moze i w T124 4matic montowano ale tam silnik nie mial 220 KM i skrzynia nie musiala szybciej pracowac, wrzucac, zrzucac biegi i szybciej sie wkrecac. Ja z doswiadczenia wiem ze w autach z AT przy agresywniejszej jezdzie na seryjnym silniku mozna zagotowac olej a co dopiero w dmuchanej jednostce nieprzystosowanej do tak wysokiej mocy.
Użytkownik bydle edytował ten post 17 czerwca 2014 - 22:14
#18
Napisano 18 czerwca 2014 - 08:33
Ok co do silnika juz poczytalem i rozumiem ale co do ASB to np uwierzcie mi - ja w moim 350Z kotre jest autem typowo sportowym i tez mam chldonice oleju skrzyni udalo mi sie zagotowac go przy seryjnej mocy. To ze jest jakas chlodnica nie oznacza ze ona podola, Swoja droga to gdzie znajduje sie chlodnica oleju w ASB w Mercedesach bo ja nie pamietam zebym w moim C124 3.2 mial taka? Jest tez opcja ze poprzedni wlasciciel mogl wyje.... ja jak byla uszkodzona i po prostu dwa wezyki zlaczyc ze soba.
Jeszcze raz przepraszam za moja niewiedze w kwesti silnikow napedzanych ON ale nie rozbieralem takiego i nie przerabialem nigdy takiego.
Jeszcze raz przepraszam za moja niewiedze w kwesti silnikow napedzanych ON ale nie rozbieralem takiego i nie przerabialem nigdy takiego.
Użytkownik bydle edytował ten post 18 czerwca 2014 - 08:36
#20
Napisano 18 czerwca 2014 - 09:25
Czuli tak jak u mnie olej jest chlodzony ciecza - ja po wlasnych doswiadczeniach juz wiem ze to sie nie sprawdza tylko ze u mnie komputer po prostu wywala check'a i blokuje skrzynie do 2 biegu a w autach starego typu po prostu bedzie sie gotowac dalej. Ja nawet pokusil bym sie o czujnik temp tego oleju w 124.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
[W124] Zmiana skrzyni manualnej na automat |
Modyfikacje,Tuning | Zbychu2802 |
|
|
|
Pompa paliwa w124 om603 2,5td problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Sylwek12321 |
|