Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Uturbienie OM603 - czy automat wytrzyma?


61 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 06 czerwca 2014 - 11:18

Dobrze chłopaki mówia dac osobna chłodnice oleju dla ASB. Wnetrze silnika u mnie w om601 2.0 wytrzymuje juz 2 lata, a przyrost mocy jest rzedu 60%



#12 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 17 czerwca 2014 - 17:53

Silnik wytrzyma spokojnie 200-220 KM - korby sa dosc solidne, jezeli cylindry, pierscienie itd. sa seryjne to w tamtych czasach raczej byly robione bardziej pancerne te czesci. Co do skrzyni to trzeba by bylo zrobic jej gruntowny przeglad i dac dodatkowa chlodnice oleju ale do tego tez jakas pompe musial bys dolozyc bo sama chlodnica z obiegiem grawitacyjny nie podola. Jezeli ta skrzynia nie wytrzyma zawsze mozna cos kombinowac ale to dopiero jak sie wysypie. Pytanie tylko czy silnik byl kiedys otwierany i robiony czy nie - bo jezeli byla np glowica planowana to musial bys wymienic tloki na jakies odprezajace przy turbo bo pamietaj ze kazde rozebranie i planowanie dopreza silnik.

#13 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2014 - 20:50

Dziwne, BSR odprężają 606 dopiero powyżej 4 barów doładowania. 3 znosił nieotwierany silnik.

#14 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2014 - 21:47

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 17 czerwca 2014 - 17:53 napisał

rozebranie i planowanie dopreza silnik.

Właśnie nie. W dieslu głowica jest płaska. Kładziesz deskę na wiadro. Potem heblujesz deskę do połowy pierwotnej grubości. O ile zmieni się pojemność wiadra ?

Dodatkowa pompa przy zewnętrznej chłodnicy oleju nie jest wymagana. Zewnętrzną chłodnicę oleju montowano np w T124 4matic z fabrycznym hakiem przyczepy.

#15 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 17 czerwca 2014 - 22:13

Bede szczery i z dieslami nie jestem oblatany (swoja wiedze opieram na silnikach beznowych) ale na logike jak zbierac z glowicy cokolwiek jej wyokosc sie zmniejsza przez przy seryjnym tloku bedzie bardziej doprezona - jasne mozna dac wyzsza uszczelke pod glowice tylko ze przy turbo moze ja wydmuchac.

Co do pompy oleju skrzyni nie zgodze - wstawianie samej chlodnicy bez wymuszenia obiegu jest totalnie bez sensu. Moze i w T124 4matic montowano ale tam silnik nie mial 220 KM i skrzynia nie musiala szybciej pracowac, wrzucac, zrzucac biegi i szybciej sie wkrecac. Ja z doswiadczenia wiem ze w autach z AT przy agresywniejszej jezdzie na seryjnym silniku mozna zagotowac olej a co dopiero w dmuchanej jednostce nieprzystosowanej do tak wysokiej mocy.

Użytkownik bydle edytował ten post 17 czerwca 2014 - 22:14


#16 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2014 - 02:51

bydle,
Po pierwsze komora spalania w dieslu jest w tłoku, a nie jak w przypadku benzyny w głowicy,
Po drugie, każde ASB ma pompę oleju i chłodnicę. I jakoś to działa.

#17 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2014 - 08:22

bydle, Obieg chłodzenia oleju w 722.x nie jest grawitacyjny - wystarczy poluzować wąż przy chłodnicy i odpalić - będzie widać efekt.

#18 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 18 czerwca 2014 - 08:33

Ok co do silnika juz poczytalem i rozumiem ale co do ASB to np uwierzcie mi - ja w moim 350Z kotre jest autem typowo sportowym i tez mam chldonice oleju skrzyni udalo mi sie zagotowac go przy seryjnej mocy. To ze jest jakas chlodnica nie oznacza ze ona podola, Swoja droga to gdzie znajduje sie chlodnica oleju w ASB w Mercedesach bo ja nie pamietam zebym w moim C124 3.2 mial taka? Jest tez opcja ze poprzedni wlasciciel mogl wyje.... ja jak byla uszkodzona i po prostu dwa wezyki zlaczyc ze soba.
Jeszcze raz przepraszam za moja niewiedze w kwesti silnikow napedzanych ON ale nie rozbieralem takiego i nie przerabialem nigdy takiego.

Użytkownik bydle edytował ten post 18 czerwca 2014 - 08:36


#19 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 czerwca 2014 - 08:40

bydle, chłodnica ASB jest zintegrowana z chłodnicą cieczy silnika, u dołu przychodzą dwa dodatkowe węże z ASB.

#20 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 18 czerwca 2014 - 09:25

Czuli tak jak u mnie olej jest chlodzony ciecza - ja po wlasnych doswiadczeniach juz wiem ze to sie nie sprawdza tylko ze u mnie komputer po prostu wywala check'a i blokuje skrzynie do 2 biegu a w autach starego typu po prostu bedzie sie gotowac dalej. Ja nawet pokusil bym sie o czujnik temp tego oleju w 124.








Podobne tematy Zwiń