Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] M102 - Różnice uszczelki kolektora ssącego z katalizatorem i bez


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 czerwca 2014 - 15:17

Witam, chciałem przed chwilą zamówić uszczelkę pod kolektor ssący do m102.982 ale okazało się, że tej uszczelki są dwie wersje. Jedna do silnika bez kata (12 zł) a druga do wersji z katem (20 zł). Czym one się różnią?



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2014 - 17:19

Zapewne chodzi o podgrzewany kolektor ssący.

#3 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 05 czerwca 2014 - 18:50

Tez o tym myślałem ale co miałby piernik do wiatraka :)

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2014 - 20:33

Pewnie złe sprecyzowane w katalogu.

#5 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 18 października 2017 - 12:55

Witam.
Powie mi ktos jak powinny byc prawidłowo zamocowane uszczelki kolketora ssacego w M102? Bo jest jedna metalowa (nr 102-141-24-80) i jedna z czegos miekkiego ( nr 102-141-27-80). Która pierwsza do głowicy? Najlepiej screnna z EPC poprosze.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2017 - 07:59

Jak dobrze pamiętam to u siebie na głowicę dawałem metalową, później podgrzewacz i na to papierową.

Sprawdź czy podgrzewacz jest sprawny i nie ma pęknięć plastiku, bo może łapać lewe powietrze. Część osób w ogóle je wywala i wtedy nie dajesz tej metalowej uszczelki.

#7 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 25 października 2017 - 07:25

Podgrzewacza kolektora w ogole nie mam, nie wiem czy był . Chyba nie wszystkie modele miały, nie mam tez sondy lambdy ani kata - swoja droga ktora to bedzie wersja ke-jet.
Na srodku glowicy miedzy 2 a 3 cylindrem mam otwor do plaszcza wodnego, ktory trzeba jakos fizycznie zaslepic, wnioskuje wiec ze prawidłowo powinna byc jako pierwsza uszczelka metalowa z masa uszczelniajaca do strony glowicy a nastepnie uszczelka miekka i dopiero kolektor.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2017 - 15:26

Wyświetl postUżytkownik tomuss1980 dnia 25 października 2017 - 07:25 napisał

Na srodku glowicy miedzy 2 a 3 cylindrem mam otwor do plaszcza wodnego, ktory trzeba jakos fizycznie zaslepic, wnioskuje wiec ze prawidłowo powinna byc jako pierwsza uszczelka metalowa z masa uszczelniajaca do strony glowicy a nastepnie uszczelka miekka i dopiero kolektor.
Tam fabrycznie jest metalowa zaślepka, taki kapsel. Jeżeli nie masz podgrzewacza, to nie montujesz metalowej uszczelki.

#9 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 25 października 2017 - 20:24

A jak nie mam zaslepki? :grinhihi:
Mozesz pokazac jak ona ma wygladac? Poprosze.

Użytkownik tomuss1980 edytował ten post 25 października 2017 - 20:27


#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2017 - 21:45

Jeżeli nie ma, to szczerze nie wiem. Nie było tak, że głowice do zasilania gaźnikowego miały jakiś myk z tym otworem? Coś świta, nie wiem czy dobrze...

Dołączona grafika


//
Dobra, mam -> http://mb201-124.eu/...a-pierburg-2ee/








Podobne tematy Zwiń