Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Zmiana przełzożenia mostu a ABS


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2014 - 20:43

Chcę w przyszłości zmienić manuala 5 na automat i przygotowywuje się teoretycznie. Wiem, że będe musiał zmienić koło zamachowe, wał oraz most (mam 3,91 a potrzebuje 3,23). Tu pojawia się moje pytanie, mam ABS i w którejś książce przeczytałem, że nie można zmieniać mostów właśnie z powodu ABSu, bo czujnik podaje inną częstotliwość obrotów. Czy to jets prawda? Czy ktoś rozbierał most z ABSem, czy faktycznie czujnik może podawać inne dane? Czy zmiana samego czujnika wystarczy?

Btw pytałem http://mb201-124.eu/...90d-h-r-etzold/ o książke Etzolda, poszukuje jej już jakiś czas w obojętnie jakiej formie. Jak coś dajcie znać.



#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 15 sierpnia 2014 - 07:26

Wydaje mi że nie robi to różnicy- w 190tce są dwa typy czujników ABS do dyfra metalowy i plastikowy...trzabyło by porównać nr i parametry ale wg mnie jak wymienisz np metalowy na metalowy to bydzie ok...problem może ale nie musi pojawić się przy zamianie metalowego na plastikowy... :hmm:

#3 Offline   Szymonides11


  • Postów: 64
  • Na forum od: 18 cze 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 1984

Napisano 15 sierpnia 2014 - 07:47

Panowie ABS działa w ten sposób że bada częstotliwość impulsów dochodzących do komputera. Jeśli częstotliwość impulsów różni się znacznie z po szczególnych źródeł to pompa ABS upuszcza ciśnienie z układu. Natomiast czy ABS jest plastikowy czy metalowy raczej ma to małe znaczenie ponieważ działają na tej samej zasadzie (chyba ze ma jakieś magiczne podzielniki częstotliwości o których nie wiem), tak samo czujnik może być zielony, niebieski, metalowy, czy plastikowy ale zawsze działa tak samo. Ważna jest natomiast zębatka wieńcowa na wałku i na kołach. Generalnie podczas jazdy na tych zębatkach musi być taka sama prędkość liniowa (tyle samo zębów na sekundę).

#4 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2014 - 10:11

Szymonides11, no właśnie czyli jednak nie mogę sobie ot tak zmienić mostu, bo rozumiem (popraw mnie jeśli się myle) przełożenie mostu zależy właśnie od zębatki wieńcowej, tak? Czyli chcąc zmienić most, musiałbym wymienić też pompe ABSu.

#5 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 15 sierpnia 2014 - 10:37

Absolutnie...zaś temat się rozpisze i bydzie masa bzdur...w dyfrze jest to inaczej rozwiązane...ja tylko napisałem że są dwa czujniki a już dym....czujnik "widzi" że coś się obraca i widzi jak staje....żadne przełożenia dyfra wg mnie nie mają wpływu na prace ABSu...

#6 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2014 - 11:44

Znalazłem rozebrany dyfer http://www.peachpart...y-diff-bits.jpg

Widać na tym ->
http://www.peachpart...embly-order.jpg
zdjęciu zębatkę z której odczytywana jest predkość obrotowa z pomocą czujnika ABS. Zatem jeśli przełożenie główne jest inne to również ta zębatka będzie miała inne obroty, co za tym idzie nie można przełożyć mostu z ABSem i innym przełożeniem, bez wymiany pompy ABS z tego mostu

Jest jeszcze możliwość, że ta zębatka z której odczytywana jest prędkość ma również inna ilość zębów dla wyeliminowania różnicy w przełożeniu, wtedy tą samą pompę ABS można stosować w różnych modelach - co miałoby ekonomiczne uzasadnienie. Muszę sprawdzić tą część w EPC.

Użytkownik mabo87 edytował ten post 15 sierpnia 2014 - 11:54


#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 sierpnia 2014 - 22:22

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 14 sierpnia 2014 - 20:43 napisał

Czy zmiana samego czujnika wystarczy?
Czujnik to kawałek druta nawinięty na rdzeniu. Obojętnie, czy czujnik jest plastikowy czy metalowy jego zasada działania jest taka sama - jeden ząb na kole liczącym - jeden impuls.

Wyświetl postUżytkownik Szymonides11 dnia 15 sierpnia 2014 - 07:47 napisał

Jeśli częstotliwość impulsów różni się znacznie z po szczególnych źródeł to pompa ABS upuszcza ciśnienie z układu.
Piszesz o działaniu regulacyjnym układu ABS. Mamy do dyspozycji auto bez przeróbek, zbudowane jak fabryka kazała. W momencie gwałtownego hamowania dochodzi do chwilowego zablokowania któregoś z kół, co powoduje różnicę w ilości impulsów i właśnie wtedy pompa upuszcza ciśnienie w obwodzie hamulca zablokowanego koła które odzyskuje w tym momencie przyczepność. W temacie opisane jest coś innego: układ został przekonstruowany i jest podejrzenie, że ilość impulsów z poszczególnych kół (w czasie zwykłej jazdy, bez hamowania) jest różna. Ponieważ kierowca nie hamuje, to nie ma możliwości zablokowania któregokolwiek koła - czyli pompa NIE MOŻE upuszczać ciśnienia.
Konsekwencją różnej ilości impulsów z kół w czasie jazdy bez hamowania (taka sytuacja ma np. miejsce przy różnej wielkości ogumienia na osiach) jest zwykłe wyłączenie się ABS-u co zostanie zasygnalizowane zapaleniem żółtej kontrolki z napisem ABS. Aż do momentu wyłączenia zapłonu kierowca nie będzie mógł korzystać z działania regulacyjnego układu - czyli przy mocniejszym hamowaniu koła mogą zostać zablokowane.

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 10:11 napisał

Czyli chcąc zmienić most, musiałbym wymienić też pompe ABSu.
Mylisz się. Pompa w tych autach to zwykły zespół zaworków plus silniczek elektryczny wytwarzający ciśnienie. Nie ma tam żadnej elektroniki przeliczającej impulsy. Co z tego, że wymienisz ją na inny zespół zaworków i silniczek? Całe przeliczanie występuje w sterowniku ABS-u który znajduje się poza pompą (za akumulatorem).

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 11:44 napisał

Jest jeszcze możliwość, że ta zębatka z której odczytywana jest prędkość ma również inna ilość zębów dla wyeliminowania różnicy w przełożeniu
Ciepło, ciepło... !

Wyświetl postUżytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 11:44 napisał

Muszę sprawdzić tą część w EPC.
Śledztwo doprowadzi do nast. wniosków: pomimo tych samych piast przednich i RÓŻNYCH tylnych mostów stosowane są te same komputery ABS-u. Skoro układ działa prawidłowo, to korekta następuje już na poziomie ilości zębów na wałku atakującym przekładni głównej.

Użytkownik Gerri edytował ten post 15 sierpnia 2014 - 22:26


#8 Offline   mabo87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 maj 2009
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 sierpnia 2014 - 20:35

Dzięki :)

#9 Offline   Robeem


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 lis 2018
  • Miejscowość: Gdansk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 Kombi 2.2 benz.
  • Trzeci Mercedes:w107

Napisano 02 listopada 2019 - 19:19

A czy da się przenieść źródło sygnału (idącego do sterownika ABS) z mostu - do skrzyni biegów wydobywając go z elektrycznego czujnika prędkości?
Zmieniliśmy most z zupełnie innego auta i póki co nie da się tam zamontować trzeciego czujnika ABS (ani w dyfrze ani na wale) - chcemy wydobyć sygnał z czujnika prędkości wkręconego w tylny dekiel skrzyni biegów pochodzącego ze skrzyni z w107 560SL bo tam prędkość odczytywana jest i podawana elektrycznie.

Czujnik juz daje sygnała do prędkościomierza elektrynicznie ale jak ten sygnał dorobić do sterownika ABS-u?








Podobne tematy Zwiń