[w201] Zmiana przełzożenia mostu a ABS
#1
Napisano 14 sierpnia 2014 - 20:43
Btw pytałem http://mb201-124.eu/...90d-h-r-etzold/ o książke Etzolda, poszukuje jej już jakiś czas w obojętnie jakiej formie. Jak coś dajcie znać.
#2
Napisano 15 sierpnia 2014 - 07:26
#3
Napisano 15 sierpnia 2014 - 07:47
#4
Napisano 15 sierpnia 2014 - 10:11
#5
Napisano 15 sierpnia 2014 - 10:37
#6
Napisano 15 sierpnia 2014 - 11:44
Widać na tym ->
http://www.peachpart...embly-order.jpg
zdjęciu zębatkę z której odczytywana jest predkość obrotowa z pomocą czujnika ABS. Zatem jeśli przełożenie główne jest inne to również ta zębatka będzie miała inne obroty, co za tym idzie nie można przełożyć mostu z ABSem i innym przełożeniem, bez wymiany pompy ABS z tego mostu
Jest jeszcze możliwość, że ta zębatka z której odczytywana jest prędkość ma również inna ilość zębów dla wyeliminowania różnicy w przełożeniu, wtedy tą samą pompę ABS można stosować w różnych modelach - co miałoby ekonomiczne uzasadnienie. Muszę sprawdzić tą część w EPC.
Użytkownik mabo87 edytował ten post 15 sierpnia 2014 - 11:54
#7
Napisano 15 sierpnia 2014 - 22:22
Użytkownik mabo87 dnia 14 sierpnia 2014 - 20:43 napisał
Użytkownik Szymonides11 dnia 15 sierpnia 2014 - 07:47 napisał
Konsekwencją różnej ilości impulsów z kół w czasie jazdy bez hamowania (taka sytuacja ma np. miejsce przy różnej wielkości ogumienia na osiach) jest zwykłe wyłączenie się ABS-u co zostanie zasygnalizowane zapaleniem żółtej kontrolki z napisem ABS. Aż do momentu wyłączenia zapłonu kierowca nie będzie mógł korzystać z działania regulacyjnego układu - czyli przy mocniejszym hamowaniu koła mogą zostać zablokowane.
Użytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 10:11 napisał
Użytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 11:44 napisał
Użytkownik mabo87 dnia 15 sierpnia 2014 - 11:44 napisał
Użytkownik Gerri edytował ten post 15 sierpnia 2014 - 22:26
#8
Napisano 17 sierpnia 2014 - 20:35
#9
Napisano 02 listopada 2019 - 19:19
Zmieniliśmy most z zupełnie innego auta i póki co nie da się tam zamontować trzeciego czujnika ABS (ani w dyfrze ani na wale) - chcemy wydobyć sygnał z czujnika prędkości wkręconego w tylny dekiel skrzyni biegów pochodzącego ze skrzyni z w107 560SL bo tam prędkość odczytywana jest i podawana elektrycznie.
Czujnik juz daje sygnała do prędkościomierza elektrynicznie ale jak ten sygnał dorobić do sterownika ABS-u?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Problem z Abs w w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|
||
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
||
[W140] 2.8 94 rok ABS ASR nie włącznik stop |
Mercedes S, CL i SEC | @ctiv |
|
|