Skocz do zawartości




- - - - -

W124 2.5D wyciek oleju napędowego zdjęcie


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mg42


  • Postów: 43
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuczento 700cc

Napisano 23 sierpnia 2014 - 15:54

Witajcie

Dziś miałem zabrać się za wymianę poduszek stabilizatora przód. Wchodzę pod auto a tu wszystko brudne od czegoś tłustego bardziej niż zwykle. Wytarłem miskę olejową i czekałem czy będzie dalej lecieć - leci jak głupie i jest to ON. Zdiagnozowałem (tak mi się wydaje) miejsce wycieku - zdjęcie. Moje pytanie - co to za element? Jest na nim wyraźny luz i spod niego wylatuje ON. Dodam, że auto stoi od tygodnia, nie było ruszane a to cały czas leci. Problem pojawił się po wymianie filtrów - tak mi się wydaje.

Dołączona grafika


BTW:

poduszki zewnętrzne Febi po 36zł szt.
poduszki wewnętrzne Lemforder 15zł szt

W intercarsie.

Pozdrawiam i dzięki z góry



#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:09

Piszeszpo wymianie filtrów a wstępny brudny jak po paru latach bez zmiany... wymień filterek, przewód, opaski...może spod przewodu leci...tam bardzo nie widzć bo wsio zaciaprane...

#3 Offline   mg42


  • Postów: 43
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuczento 700cc

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:18

No właśnie on jest nówka... Wiem, że brudny ale ma dwa tygodnie. Wyraźnie leci spod tego elementu, który zaznaczyłem. Opaski, wąż szczelne. Poci się po dotknięciu tego grzybka. A ja nawet nie wiem co to jest, czy jest to już część pompy czy co...

Użytkownik mg42 edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 16:20


#4 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:19

Termostat wymiennika paliwa-przy wymianie filtra wstepnego,ktoś ten filtr musiał na siłę wyrywać,ciągnąc zamiast dobrze popuścić opaski i filterek ostrożnie "wykręcić". ;) To jest w miarę świeży filtr?!Masz syf w baku,że ho,ho ;)

#5 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:31

jeśli się nie myle ten element jest w gume wciskany...ale pewny nie jestem bo nigdy nie rozbierałem tego cuda ;) ...

#6 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:35

W żadną gumę ;) Trzyma się na pierścieniu metalowym, w środku jest, sprężyna, podkładka i oring, no i oczywiście termostat.Poszedł oring i tyle ;)
Wyciągnąć najlepiej cały rozdzielacz ,wyczyścić wszystko, dać nowy oring i po sprawie...
Za zbiornik paliwa musisz się wziąć, póki w miarę ciepło :E

Użytkownik aarmir edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 16:41


#7 Offline   mg42


  • Postów: 43
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuczento 700cc

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:45

Dobra, dzięki:)

1. Nie ktoś tylko wychodzi na to że ja:) Chociaż sobie nie przypominam tego, bo po prostu rozkręciłem opaski, wyjąłem filtr, wsadziłem nowy i jazda:)
2. Czy można kupić sam oring?
3. Mówiłeś o pierścieniu metalowym - wiesz może, jak bezinwazyjnie wyjąć to cudo?

W temacie o tym, że nie można uruchomić silnika sam pisałem, że trzeba sprawdzić czy nie ma syfu w zbiorniku a ja mam niezłą ''glajdę'' w środu:)

Od razu mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego leci skoro silnik jest wyłączony? To już tak z ciekawości. To spływa z filtrów??

Użytkownik mg42 edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 16:53


#8 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 23 sierpnia 2014 - 16:53

Wyświetl postUżytkownik mg42 dnia 23 sierpnia 2014 - 16:45 napisał

1. Nie ktoś tylko wychodzi na to że ja:) Chociaż sobie nie przypominam tego, bo po prostu rozkręciłem opaski, wyjąłem filtr, wsadziłem nowy i jazda:)
Oring miał już koniec żywota, Ty ruszyłeś i zakończyłeś jego działanie ;)

Wyświetl postUżytkownik mg42 dnia 23 sierpnia 2014 - 16:45 napisał

2. Czy można kupić sam oring?
W ASO wszystko można ;) Albo dopasuj nowy, identyczny ze starego-to zwykły oring.

Wyświetl postUżytkownik mg42 dnia 23 sierpnia 2014 - 16:45 napisał

3. Mówiłeś o pierścieniu metalowym - wiesz może, jak bezinwazyjnie wyjąć to cudo?
Można, a nawet trzeba :E Pierścień ma 6 wewnętrznych wypustek, rozpinasz go w miejscu łączenia, delikatnie wąskimi szczypcami, żeby go nie pogiąć.
Ale rozebranie i czyszczenie, zrób na stole, po wyjęciu rozdzielacza.

Użytkownik aarmir edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 16:54


#9 Offline   mg42


  • Postów: 43
  • Na forum od: 11 gru 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kuczento 700cc

Napisano 23 sierpnia 2014 - 17:02

Z tym będą potężne jajca, już to wiem :E Dzięki za fachowe wytłumaczenie. Czytałem na forum, że ktoś taki element kupił w ASO za 250zł. Zacznę od tego oringa. Jeszcze raz dzięki!!!

#10 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 23 sierpnia 2014 - 17:08

Ten pierścień ma na końcu otwory, więc musisz miec szczypce z okrągłymi końcami, przypomniało mnie się :E
Ale mam jeszcze jedną teorię-masz tak zasyfiony układ paliwowy: gluty, galareta itp, że rozdzielacz nie wyrabia i wywala paliwo pod ciśnieniem przez pokrywę termostatu, że nawet oring nie trzyma.Takie cuda raczej w zimie się zdarzają, ale jeśli Twój zbiornik przypomina pojemnik z mazutem... :E, to wszystko możliwe.
Tak czy inaczej trzeba to rozebrać i obadać.

Użytkownik aarmir edytował ten post 23 sierpnia 2014 - 17:12









Podobne tematy Zwiń