Hej , mam dawce om603 z skrzynią ASB do swojego s124, ponieważ silnik ten w wersji turbo występował wyłącznie z automatem, swapuje go do s124, który miał manuala, ale 4b...
Mam do kupienia skrzynie 5b, o nr 126 260 190 1 717 435,,,, , czy będzie się ona nadawać?
Znajomi mechanicy powiedzieli, że pod ten silnik potrzebuje skrzynie z wzmocnionym łożyskiem z symbolem zaczynającym się od 126, ale z krótkim wałkiem sprzęgłowym jak i napędem prędkościomierza z linki.
Z moich informacji wynika, że skrzynia na krótkim wałku jest do dwu-masu, którego wolałbym nie mieć, chyba, że jest taka konieczność. Pytanie, czy istotnie inaczej się nie da? Dlaczego do tego silnika musi być dwu masa?
2.Czy koło zamachowe występujące w 200D(om601) z manualem można wykorzystać do om603turbo?
3. Czy skrzynia, której numery podałem spęłnia wszystkie wymagania, żeby spiąć ją z om603Turbo i czy posiada napęd prędkościomierza na linke, jaki ma wałek, krótki, czy długi?
Jeśli niezbędna jest dwu masa, nie lepiej szarpnąć się na 6b manuala z nowszej C klasy? Potrzeba wtedy sprzęgła dwumasowego i koła zamachowego, czy może dwumasa idzie na oryginalne koło zamachowe z OM603?
0
Wymiana skrzyni om603, jaka skrzynia?
Rozpoczęty przez Marschall, paź 02 2014 16:23
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 października 2014 - 16:23
#2
Napisano 02 października 2014 - 16:55
1. Można to sprzęgnąć ze sztywnym kołem, tylko koło od diesla posiada "zęby" do odczytu prędkości obrotowej silnika, a koło od benzyny ma 2 lub 3 "wypusty". Prędkość obrotowa silnika jest potrzebna do układów ERL/ARA/EDS. Wczesne om603 (wąska listwa) były na sztywnym kole. Przy sztywnym kole pamiętaj o nabiciu w wał korbowy łożyska pilotującego wałek sprzęgłowy, bo bez niego skrzynia w moment polegnie.
2. Nie - za mała powierzchnia stykowa koło-tarcza-docisk. Chyba, że zastosujesz jakąś wzmocnioną tarczę (kewlarowe okładziny, spiek) i wzmocniony docisk.
3. Skrzynia 717.435 była montowana w 2.6 benzynie. Nada się, tylko kwestia, czy była z długim czy krótkim wałkiem. Mi wychodzi, że z długim. To tylko zostanie Ci dopasowanie sprzęgła i koła.
2. Nie - za mała powierzchnia stykowa koło-tarcza-docisk. Chyba, że zastosujesz jakąś wzmocnioną tarczę (kewlarowe okładziny, spiek) i wzmocniony docisk.
3. Skrzynia 717.435 była montowana w 2.6 benzynie. Nada się, tylko kwestia, czy była z długim czy krótkim wałkiem. Mi wychodzi, że z długim. To tylko zostanie Ci dopasowanie sprzęgła i koła.
#3
Napisano 03 października 2014 - 09:40
Dzięki, ja mam OM603turbo na wąskiej listwie w automacie, jakiej wobec tego szukać skrzyni, koła zamachowego? Wszystkie od wolnossącego Om603 z długim wałkiem(żeby nie stracić obrotomierza), masz może symbole tych skrzyń?
Użytkownik Marschall edytował ten post 03 października 2014 - 09:40
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|