[All] Cieknący rozdzielacz KE- Jet
#21
Napisano 06 października 2014 - 08:04
#22 Gość_janin_
Napisano 06 października 2014 - 08:34
Może źle dokręconą masz tę kopułkę albo są jakieś drobne uszkodzenia na tej obudowie?
#23
Napisano 06 października 2014 - 11:42
Użytkownik Piotrek 190E dnia 06 października 2014 - 08:04 napisał
Sorry ale co masz na myśli mówiąc, że strzelił?
Doszło do wybuchu w kolektorze dolotowym tak jak to często bywa podczas zasilania gazem?
Jeśli tak to bardzo nie dobrze i na twoim miejscu nie uruchamiał bym silnika dopóki się nie dowiesz wtf! Na razie starasz się usunąć skutki a tu by się należało zastanowić nad przyczyną.
W naszych silnikach mieszanka paliwowo-powietrzna tworzona jest w zasadzie wewnątrz głowicy (a dokładniej bezpośrednio przed zaworami) i przy prawidłowo działającym silniku nie powinno dochodzić do cofania się jej do kolektora dolotowego!
Podejrzewam, że rozdzielacz miał wycieki już wcześniej... i to właśnie było powodem, że mieszanka tworzyła się już wcześniej. Należy się jednak zastanowić co powodowało zapłon tej mieszanki tym bardziej, że dochodziło do tego nawet na zimnym silniku.
#24
Napisano 06 października 2014 - 12:13
#25
Napisano 06 października 2014 - 14:15
Jeśli tak zrobisz uruchom auto, pamiętaj, zapompuj pare razy pompką paliwa bo układ się zapowietrzy, pokręć i powinno chwycić. Niech pochodzi na jałowych, przegazuj kilka razy, zgaś i zostaw na 2 godziny. Potem sprawdź czy jest mokro. Jeśli jest to szukaj innej uszczelki, albo znajdź zakład gdzie dorabiają oringi na miarę.
Jeśli cieknie rozdzielacz to może ciec jedynie z tłoczka, albo z EHA, jak odkręcisz EHA to masz dwie zielone uszczelki, nie raz jak ktoś grzebie to ja zgubi, albo może być pekniety korpus.
Co do strzałów w dolot. Uruchom auto, zdejmij filtr powietrza, i na jałowym poluzuj przewód od wtryskiwacza, jeśli usłyszysz różnice w pracy silnika, dokręć i sprawdź następny. Jeśli sprawdzisz wszystkie dokręć i zostaw. Wtryskiwacza rozruchowego nie sprawdzaj. Jeżeli przy którymś wtryskiwaczu nie będzie różnicy tzn ze wtrysk nie działa.
Spójrz jak masz ustawiony zderzak klapy spiętrzającej, powinien być ustawiony tak, żeby była po całym obwodzie klapy równa szczelina. Potem przekręć imbusem, zapamiętując położenie początkowe, przekręć w prawo wzbogacisz mieszankę, ale zanim ruszysz imbus to ustaw na 0,5 mm tłoczek. Imbusem ustawiasz mieszankę na jałowym. Jak strzela w dolot to jest za uboga, albo źle ustawiłeś skok tłoczka.
Użytkownik pawelg edytował ten post 06 października 2014 - 14:39
#26
Napisano 06 października 2014 - 14:46
Jeśli przed rozebraniem rozdzielacza nie miałeś problemów takich to tam ich nie szukaj, skup się na rozdzielaczu, bo jeśli przestawiłeś i strzela to możesz rozregulować cały KE.
Jak sprawdzisz wszystko wepnij się na potencjometr klapy spiętrzającej i NIE MIERZ na zapalonym silniku i na zapłonie też nie.
Pin 1-2 mierzysz oporność
klapa na 0%
700 ohm +/- 150ohm
klapa na 100%
4700ohm +/- 950 ohm
Jak tak będzie w takich granicach to zostaw w spokoju.
Czekam na info co tam zdziałałeś.
#27
Napisano 06 października 2014 - 14:56
Po ruszeniu skoku tłoka zawsze konieczna jest regulacja imbusem i to jest Twoją przyczyną. Wróć do ustawień fabrycznych 0,5 mm i sprawdź co się dzieje. Jak będzie źle ustaw 0,6 mm i sprawdź wtedy. Dopiero potem ruszaj imbus. Jak strzały są to przekręć minimalnie w prawo. Jak auto ma za niskie obroty, dławi się to minimalnie w lewo.
#28
Napisano 06 października 2014 - 18:08
#29
Napisano 06 października 2014 - 18:13
Użytkownik Piotrek 190E dnia 06 października 2014 - 18:08 napisał
#30
Napisano 06 października 2014 - 18:26
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] KE-Jetronic - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | scOti |
|
||
[KE-Jetronic] Potencjometr klapy spiętrzającej - zamiennik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | 83dawid83 |
|
||
[w201] SWAP m104.990 na miejsce m102 ke-jet |
Modyfikacje,Tuning | Grzela555 |
|
||
[c124] 3.0 24 jak czytac bledy KE-jetronic |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nowyc124 |
|
||
Mercedes R129 SL 500 integrated phone installation |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Pieczara71 |
|