Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] SWAP m104.990 na miejsce m102 ke-jet


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Grzela555


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 gru 2021
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2021 - 16:51

Witajcie Panowie,

potrzebuję pomocy przy swapie m104.990 do nadwozia w201 (oryginalnie m102 na ke-jetronic)
Mechanicznie temat będzie ogarnięty, potrzebuję pomocy z elektryką.
Silnik pochodzi z w140, mam całą wiązkę z dawcy, sterowniki itd.
Przed włożeniem do komory chcę wszystko sprawdzić na, zewnątrz, dlatego zapiąłem całą wiązkę do silnika, lecz po przekręceniu stacyjki jest jedynie „kliknięcie” w sterowniku i to wszystko. Napięcie nie idzie na rozrusznik, wtryski.

Po wyszukaniu podobnych przypadków na forum znalazłem dwa tematy opisujące podłączenie dla sterowników w m102:
http://mb201-124.eu/...swap-na-28-24v/
http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1

Niestety, u mnie kolory kabli i numeracja nie zgadza się. Jest jak na zdjęciach poniżej.
Czy ktoś z was może poratować taką rozpiską gdzie podać napięcie i masę na sterownik, aby silnik zagadał? Ewentualnie bardzo proszę o schematy elektryczne dla m104.990 ( w autodacie niestety brak dla silnika).

Gdzie podpinany jest czujnik położenia wału z koła pasowego na przodzie silnika (wtyczka trzy pinowa)? Nie mogę zlokalizować miejsca gdzie ma być zapięty.

Dołączona grafika

Jakie jest minimum pod względem sterowników aby silnik działał prawidłowo? Z czego można zrezygnować wkładając do w201. Mam opcję przejścia na emu lecz nie chciałbym generować dodatkowych kosztów mając cały komplet z dawcy.

P.S. Bardzo proszę o wszelką pomoc, stara wymyśliła, że chce jechać białą w201 do ślubu, dlatego muszę działać w temacie swapa, aby zdążyć do wiosny :/ :lol:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



#2 Offline   kacper677


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 gru 2021
  • Miejscowość: radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:xiaomi 365 :)

Napisano 28 grudnia 2021 - 13:54

Witam cię kolego mam do ciebie pytanie jak sprawa wygląda mechanicznie czyli skrzynia łapy itd jeśli można wiedzieć
Z góry dzięki

#3 Offline   Grzela555


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 gru 2021
  • Miejscowość: Sandomierz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2021 - 23:24

Dawcę (w201 pod drift) kupiłem już z wstępnie włożonym silnikiem w komorę. Na tyle co mam informację to napiszę.
Jako, że silnik jest z w140 miska była przerobiona (mając silnik np. 2.8 z w202 nie ma takiego problemu).

Skrzynia ma oznaczenie: 126 260 19 01 717 435 (w124 5b)

Sprzęgło jednomas:
tarcza: 010 250 9303
docisk: 044 250 19 04
18.1861.919305

Łapy silnika, nie mam pewności ale prawdopodobnie od którejś wersji w201 z 6 cylindrami.

Wał do przeróbki, skrócenia, wyważenia, to jeszcze nie było zrobione.
Obecnie jestem na etapie rozważań czy stawiać to na emu czy pójść w inny motor, ponieważ układ wtryskowy to LH i auto prawdopodobnie miało asr i tempomat więc seryjne sterowanie raczej odpada.








Podobne tematy Zwiń