Skocz do zawartości




- - - - -

Pomocy 190 swap na 2.8 24v


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Maks_Franek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 mar 2013
  • Miejscowość: Wołczkowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2013 - 11:05

Witam potrzebuje pomocy z podłączeniem elektryki mam wszystkie schematy ale są one nie czytelne:( byłem u paru elektryków ale wszyscy boją się podjąc podłączenie mojego nieszczęsnego komputera( wszystkie 2 wiązki mam kompletne z dawcy ) i wyszło że mosze zrobić to sam ale niewiem kompletnie co do czego idzie i mam wielką prożbe do was czy mógł by mi ktoś pomóc z ty napisać co do czego jest i może z waszą pomocą udało by mi sie go odpalić bo wszystko gotowe a elektryka dalej nie podlączona :(
Z góry dziekuje za wszelką pomoc.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2013 - 11:35

Z czego pochodzi silnik ? Rocznik ? Co miał na wypasie ? Tempomat ? ASR ?

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2013 - 21:52

Maks_Franek, a nie tak dawno pytałeś o silnik 3.2 w "swojej 190".
Masz co tydzień nowy motor w aucie?

#4 Offline   Maks_Franek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 mar 2013
  • Miejscowość: Wołczkowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2013 - 15:50

bardzo bym chciał, ale wyszło na to że mam 2.8, ponieważ kupiłem 124 które miało 3.2 ale gdy spisałem numer silnika i sprawdziłem go to wyszło ze jest to 2.8 :(

jedyne co miało to klime i abs , brak asr oraz tempomatu .

rocznik 95

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2013 - 16:13

No to tu masz schematy:

http://www.autolib.d...AGRAMS/5418.pdf

http://www.autolib.d...AGRAMS/5419.pdf

Proste jak drut, nie ma tam nic trudnego. Jak czegoś nie rozumiesz, to pytaj.

#6 Offline   Maks_Franek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 mar 2013
  • Miejscowość: Wołczkowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2013 - 21:49

mam pytanie ponieważ nie wiem od strony silnika jest przewód na którym jest +? i jest tam złącze z 4 bolczykami, z niego udało mi sie znaleść nastawnik faz rozrzadu i na schemacie piny komputera 1,14,25 ale reszty nie wiem co to może być jakieś kontrolki jeszcze czy coś ?

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 10:08

Po pierwsze, używaj przecinków i kropek, bo w takiej formie nie sposób się połapać o co chodzi. Po drugie - najważniejsze - kolory kabli - bez tego ani rusz. Zdjęcie byłoby także pomocne.
Wypadałoby także sprecyzować, o którą część wiązki chodzi, bo są dwie - jedna, od sterownika silnika do całego osprzętu - wtryski, cewki itd. Oraz druga - zasilania i masy sterownika, przekaźnik pompy paliwa, srebrny przekaźnik itd.

#8 Offline   Maks_Franek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 mar 2013
  • Miejscowość: Wołczkowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 11:28

Przepraszam już zaczynam używać. Chodzi mi o wiązke silnika, a dokładnie o to co znajduje sie po lewej stronie ,dokładnie na nadkolu.
I niewiem, czy jest to przeówd zasilanący, i co zawiera jeszcze ,złącze/kosta która jest w wiązce silnika .Pózniej postaram sie zrobić zdjęcia.
głownie chodzi mi o to,żeby wszystko sprawdzić bo nie mam iskry :(

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 12:06

Jedyna 4 pinowa wtyczka na nadkolu to wtyczka łącząca wiązki czujnika temp na zegary oraz czujnika temp dla układu klimatyzacji.

Brak iskry - do sprawdzenia
-zasilania sterownika - posłuchać, czy pompa paliwa odzywa się po włączeniu zapłonu, oraz, czy przepustnica wydaje charakterystyczny dźwięk - ciche piszczenie
-sprawdzić, czy po włączeniu zapłonu masz plus na wtyczkach cewek (są sterowane masą). Zasilanie na nie, jak i na wtryski idzie z lewego nadkola - pod taką plastikową zaślepką jest złącze, do którego na nakrętkę "7" przykręcasz kabel zasilający
-czujnik położenia wału korbowego - czy daje impulsy w czasie kręcenia. Oscyloskop, albo miernik ustawiony na pomiar ciągłości obwodu.

#10 Offline   Maks_Franek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 17 mar 2013
  • Miejscowość: Wołczkowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 13:09

Pompa ani przepustnica nie dziła tak jak mówisz, zasilanie mam na cewce, ale zdaje mi sie ze gdzieś jest brak + ,lub masy w komputerze.Czujnik położenia wału sprawdzałem oscyloskopem i chodzi idealnie.
A jesteś w stanie powiedzieć mi na których pinach jest masa, a na których zasilanie.








Podobne tematy Zwiń