Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

W124 2.5 Turbo Diesel Drgania karoserii


121 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2014 - 18:28

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 02 listopada 2014 - 18:20 napisał

Filtr powietrza drożny? EGR nie zacięty? Kolektor dolotowy czysty? Wtryski zostaw sobie na później, zacznij od podstaw.

Filtr powietrza wymieniany, filtr paiwa wymieniany, filtr wstepny paliwa wymieniany. To ja mam w ogóle EGR??? w 1991r byl EGR??



#12 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 02 listopada 2014 - 18:40

EGR zaczął się pojawiać w tych latach, sprawdź.

Krótko, jak kopci na czarno to albo wtryski, albo silnik dostaje za mało powietrza, czyli np. sterowanie TURBO, nagar w kolektorze dolotowym - a w silnikach z Turbo nic rzadkiego.

#13 Offline   Kelebrion


  • Postów: 99
  • Na forum od: 24 sie 2013
  • Miejscowość: Głowno/Łódzkie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2014 - 18:47

Dobra to poszukam tego EGR, w kolektorze jakis tam osad jest ale tragedii nie ma, no i chyba musze te poduszki zaryzykowac;/;/ dowiadywalem sie w skleppie i maja tylko oczywiscie te zebrowane z gory(nie gładkie) FEBI 145zł albo Corteco 160zł a co lemforder nie robi???

#14 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 03 listopada 2014 - 22:25

Z klimą czy bez klimy?

Do wersji bez klimy: 124 240 17 17
Lemforder 10859 02
Febi 05688
Corteco 601412

Do wersji z klimą: 201 240 42 17
Lemforder 10862 02
Febi 05865
Corteco 601413

#15 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopada 2014 - 08:37

Odnośnie tego szarpania/drgania chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem, może komuś się przyda a może i mi ktoś doradzi. U mnie drga przy ruszaniu (zarówno na 1 biegu, jak i na wstecznym). Przy czym wystarczy, że toczę się 2-3 km/h i nie drga w ogóle. Im bardziej skręcone koła przy ruszaniu, tym bardziej drga (podejrzewam, że przez obciążenie). Niby jak przyjaram sprzęgło, to jest lepiej, ale... no właśnie... Jak postaram się ze sprzęgłem, niemal niewyczuwalne. Im więcej przejadę, tym mniej drga, aż po kilkunastu km zanika. Często ciągam ciężką przyczepkę, i nic się nie dzieje.

Co ważne i zastanawiające, przypominam sobie, że problem znikł na krótko tuż po wymianie łącznika gumowego wał-skrzynia biegów. Normalnie cud malina było, ale krótko. Skłaniałbym się jednak do jakichś luzów w układzie przeniesienia napędu (luz, mimośród, etc.), ale sam już nie wiem. Niby chcę się tego pozbyć, ale tu na forum jest mnóstwo wpisów w stylu, że ktoś powymieniał wszystko a jak drgało, tak drga. Szkoda mi na to pieniędzy, bo zacznę od gum i tłumików, a skończę na sprzęgle i skrzyni biegów albo dyferencjale, a potem wsiądę i znowu to poczuję.

Na ostatnim przeglądzie (miesiąc temu) poprosiłem znajomego na stacji diagnostycznej, żeby mi to sprawdził wszystko, mówił, że wszystko jest ok: przeguby ok, brak luzów wału (ani poprzecznych, ani podłużnych, ani też przy obracaniu nim), most czysty i suchutki, olej w moście i skrzyni jest, wszelkie gumy (które staram się wymieniać) wyglądają ok, tarcza sprzęgła zmieniana w 2011 roku. Siedzieli pod autem we dwóch z 15 minut, szarpali, świecili i nic widocznego i niepokojącego nie ma.

Sam więc nie wiem. To chyba jedna z większych tajemnic naszych gwiazd, która pojawia się po 25-30 latach i nie chce sobie pójść :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 04 listopada 2014 - 08:40


#16 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 04 listopada 2014 - 09:41

W moim przy niedokręconym drążku tylnego zawieszenia też szarpało w trakcie ruszania. Musiałem przejechać kilka metrów na kanał. Na chłopski rozum będzie to związane z jakimkolwiek luzem od poduszek silnika przez wał po tylny zawias.

#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 04 listopada 2014 - 18:49

Mi prześlizganie sprzęgła pomaga wręcz w pełni. Bo sprzęgło zrywa, dzieje się to tylko gdy pedał sprzęgła puszczam.

#18 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2014 - 08:22

Od podokręcania zacząłem. Ale chyba coś znalazłem. Mam niewielki luz wału przód-tył. Podejrzewam, że po prostu wymieniony nowy łacznik wał-skrzynia "ułożył się" i teraz trzeba podokręcać. Niestety z racji, że nie mam na podwórzu twardo, nie mam jak unieść bezpiecznie koła. Przy najbliższej okazji zrobię to.

Jak to nie pomoże to poza sprzęgłem (zaolejenie) zostaną wszelkie elastyczne elementy (poduszki, gumy...) odpowiedzialne za tłumienie drgań.

To raczej nic groźnego, czasami denerwuje tylko :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 07 listopada 2014 - 08:23


#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 listopada 2014 - 18:53

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 07 listopada 2014 - 08:22 napisał

Mam niewielki luz wału przód-tył

A spróbuj poluzować i dokręcić porządnie tą nakrętkę na klucz 41 na wale przy podporze :hmm:

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2014 - 20:08

Spróbuję :)

Nie mniej wszyscy pewnie pamiętają ten temat :)

http://mb201-124.eu/...ia/page__st__40

Mam wrażenie że rozwiązania jednego nie udało się tam znaleźć :) Każdemu pomogło co innego, a dla wielu nie pomogło nic :pad: :mrgreen:

Swoją drogą dzisiaj obejrzałem łączenie silnika ze skrzynią i ku mojemu zdziwieniu jest i czyste i suche.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 07 listopada 2014 - 20:11









Podobne tematy Zwiń