Skocz do zawartości




[W201] Carl00s 2.0E 1991 "Suka"


100 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2015 - 08:32

Powolutku do przodu - więc i dzieje się coś z autem.

Zacznę od pomiarów spalania po "fine tuning" KE-Jeta - zaraz po zapaleniu się rezerwy wlane do baku 52 litry paliwa. Na tej ilości paliwa, w cyklu 60% miasto, 40% trasa, ze ślizgającym się sprzęgłem przejechałem 560 kilometrów. Wychodzi zatem 9.2 litra na przejechane 100 kilometrów. Jestem więc bardziej niż zadowolony.

Ale do sedna - auto w weekend przeszło wymianę uszczelki pokrywy zaworów. I tutaj prztyczek w nos forumowej frakcji "lej co tanie, bo to nie ma znaczenia".

Historia jest taka - poprzedni właściciel od momentu zakupu lał mobila 5W40 aż dwa lata temu pewien mądrala mechanik zalecił mu przejście na 10W40, "bo się poci" i "lotos dobry, bo tani". I tak też zostało zrobione. Tak wygląda pokrywa od wewnątrz po dwóch latach lania Lotosa 10W40:


Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Po demontażu okazało się, że uszczelka jest całkiem plastikowa, i to "pocenie się" to nic innego jak podciekanie oleju spod pokrywy.
Oczywiście zaraz zalana została także płukanka Valvoline, zlany ten olej i zalany Valvoline Maxlife - to, co wypływało z silnika po płukance możnaby nazwać "masą bitumiczną", a nie olejem. Także tak tak, lejcie lotosy i inne wynalazki. Na pewno będzie dobrze. Do pewnego momentu.

A wczoraj odebrałem auto od mechanika, który robił sprzęgło. Okazało się, że ten sam mechanik od oleju założył taki oto docisk sprzęgła -

Dołączona grafika

Wprawne oko pozna po numerach, że owszem, docisk jest do W201 2.0, ale diesla, w związku z czym nie pasował na koło zamachowe - nie dociskał tarczy do zamachu. Po montażu prawidłowego docisku - jak ręką odjął - w końcu można normalnie przyspieszać...

W związku z tym mam do sprzedania praktycznie nowy docisk do diesla, z minimalnymi śladami na powierzchni ciernej...

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 24 marca 2015 - 13:08




#22 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 marca 2015 - 09:46

A jak wyglądała wcześniej? Bo ten osad to nie jest osad dwuletni...Uszczelka przez dwa lata nie zrobi się plastikowa.
Zobacz sobie jak wygląda u mnie M119 w 400E jaki syf a auto jeździło na 5W40, a cały syf to jest od tego, że olej nie jest wymieniany regularnie..

Użytkownik majsterus edytował ten post 24 marca 2015 - 09:49


#23 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 marca 2015 - 10:26

Zafascynowało mnie twoje zdjęcie i teza, że postaram się się "położyć" :D Otóż, nie zauważyłeś, że skorupa z oleju jest tylko na stronie kolektora wydechowego, świadczy to o tym, że temperatura tam panująca spowodowała wypalenie oleju. A im olej starszy tym bardziej gęsty i tutaj powtórzę co wyżej napisałem stary olej nie spłynął, a spalił się na tej stronie obudowy. Olej trzeba wymieniać regularnie. Rozumiem żeby wyciągać takie wnioski mając pojazd 10 lat i lejąc do niego cały czas Lotosa. Ale nie półtora roku.
Swoje wnioski wyciągnąłem na podstawie toyoty którą mieliśmy ponad 10 lat i cały czas na Lotosie 15W40...i silnik był czyściutki. A to co masz u siebie to tylko efekt "zapuszczenia" silnika.

Użytkownik majsterus edytował ten post 24 marca 2015 - 10:26


#24 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2015 - 11:01

Mylisz się. Uszczelka nie była wymieniana od nowości. Olej był wymieniany regularnie co roku - mam na to papiery od poprzedniego właściciela z fakturami i wpisami w "zeszycie" robiącym za książkę serwisową. Przebiegi na jednej porcji oleju podczas wymiany były różne, ale był on wymieniany regularnie co roku.
Osad nie był tylko po stronie kolektora wydechowego - pokrywał w marę równą warstwą całość pokrywy, w niektórych miejscach go nie było, w niektórych było go "grubiej". Także Twoja teoria kolektora wydechowego także się nie sprawdza.
Nie zgodzę się też z "zapuszczeniem silnika" - owszem, w okresie ostatnich dwóch lat - poprzez lanie kiepskawego zamiast porządnego oleju, natomiast wcześniej silnik pracował na syntetycznym mobilu. A olej ten akurat znam, bo wszystkie moje dotychczasowe auta jeździły na Mobilu, na Motulu i na Valvoline. A, że miałem okazję osobiście demontować silnik chociażby V8 z E34 który latał na Mobilu, to znam stan jego wnętrza - był OK, podobnie było z 320d którego silnik rozbierałem - silnik wewnątrz czysty, jeździł właśnie na Valvoline.

To, do czego zmierzam, to fakt, że nie ma darmowych obiadków na tym świecie. Nie ma opcji, żeby coś taniego było dobrej jakości, co najwyżej jest jakości średniej. Nie twierdzę, że lotos nie nadaje się jako środek smarny, bo może i się nadaje, skoro silnik jednak się kręcił i nie zatarł. Ale - są lepsze środki, no tylko kosztują więcej. Dlatego twierdzę, że wszem i wobec głoszona teoria o "tanio i dobrze" w przypadku olejów się nie sprawdza.

#25 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 marca 2015 - 11:34

Ale nie wiesz jak ta pokrywa wyglądała 3 lata temu, 4 lata, 5 lat temu. To nie jest osad z dwuletniego użytkowania.
Powiem Ci też, że rozbierałem silnik micry który jeździł na liqui moly 10W40. Tak długo jeździł aż sie nie zatarł, bo właścicielka chyba z 5 czy 6 lat nie wymieniała oleju, wszystko było zarośnięte i pozapychane kanały - a przecież to liqui nie byle co, tylko lepszy olej, a silnik się zatarł..Aha micra miała 11lat - 89kkm :D
Tłumacz sobie jak chcesz, ale to nie Lotos spowodował te osady, ale wiek. Jak napisałem nie masz tego auta od lat to co możesz wiedzieć co się z nim wcześniej działo.

Płacisz za obiadek więcej, bo jest podany na ładniejszym talerzyku i elegancką serwetką.

Użytkownik majsterus edytował ten post 24 marca 2015 - 11:35


#26 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2015 - 07:28

Dlugo mnie tu nie bylo, woec tylko dwie male aktualizacje.
1. Majsterus bredzisz od czapy. Pewnie nie wolno lac innego oleju jak lotos bo korby beda latac przez blok. Smiech na sali...

2. I tutaj ciekawiej- tak zwany teaser:

Zadanie z gwiazdka - biorac pod uwage typoszereg nadwozia, co jest nie tak z tym zdjeciem?
Dołączona grafika


Reszta wkrotce :D

#27 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 czerwca 2015 - 07:41

Nie bredzę, jestem po budowie maszyn więc co nieco się dowiedziałem na tym kierunku. Powiem więcej, już mam uszykowane 8litrów Lotosa 5W40 do M119 :D
Położę Wasze mity o markowych super olejach :D

Co do osadów, o któych mowa wyżej, spójrz w galerię mojego 500SL, tam jest wykręcone ponad 220kkm. Zobacz sobie jak wyglądają pokrywy wałków rozrządu, a wg książeczki i etykietki lany był BP Visco 5W40. I co to jest suer olej? Zwykły tak jak Lotos. A silnik zdecydowanie bardziej "gorący" niż pierodłka M102.

Użytkownik majsterus edytował ten post 05 czerwca 2015 - 07:46


#28 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2015 - 08:30

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 05 czerwca 2015 - 07:28 napisał

biorac pod uwage typoszereg nadwozia, co jest nie tak z tym zdjeciem?
Właśnie wszystko jest jak najbardziej tak!
Napisz od jakiego modelu to przypasowałeś, bo sam właśnie robię "research" odnośnie lusterek.

#29 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2015 - 08:33

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 05 czerwca 2015 - 07:41 napisał

Położę Wasze mity o markowych super olejach
Dawaj, rób niezależne badania, chętnie poczytam przy kawie w pracy. Jeżeli mogę zaproponować, to dorzuć do testu Motula 6100+, Fuchs Titan i Millers Trident - to też zwykłe oleje, z najniższej półki producenta, żadne wyrafinowane. Więc będą się nadać do porównana.


Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 05 czerwca 2015 - 07:28 napisał

Zadanie z gwiazdka - biorac pod uwage typoszereg nadwozia, co jest nie tak z tym zdjeciem?
Elektryczna regulacja.

Typoszereg mogę poznać chyba tylko zewnętrznej obudowie lusterka.

#30 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2015 - 10:18

Wojtek jesli poczekasz do wieczora to znajdziesz tu semi-fotorelacje z objasnjeniem co i jak i skad :)

Teaser 2:
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń