Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2017 - 22:42

Naprawa pompy podciśnienia gó..o dała! Dalej tw niemieckie ciu...o nie działa. Stracone 2 tygodnie na szukanie i pasowanie oringa, stracona kasa na nową uszczelkę.. Ssania nadal brak, zagłówki nie działają. Zawór nagrzewnicy też cyka, pstryka a w aucie nadal ciepło. Podpiąłem na krótko-przewody do bolców zaworka i na klemy od razu. Raz dmuchło letnim/zimnym po podaniu napięcia na stałe, jednak po odpięciu wszystkich kabelków na moment i podpięciu znów na krótko-dmuchało już tylko ciepłym. Bez względu na podane napięcie-raz na jeden bolec plus, raz na drugi, na zmianę z masą. Bez zmian, choć iskrzy się przy dotykaniu przewodami bolczyków i zaworek cyka. Czy jest jakaś klapa w nagrzewnicy, która steruje powietrzem zimno/ciepło? Czy powietrze leci cały czas przez nagrzewnicę, a jedynie elekteozawór odcina przepływ gorącej cieczy przez nagrzewnicę? To by było głupie wyjście-po wpuszczeniu gorącej cieczy do nagrzewnicy, a następnie po odcięciu dopływu (ustawiając pokrętło na zimno) ów gorąca ciecz musiała by sama z siebie wystudzić się. Czyli po zagrzaniu w aucie a następnie chcąc chłodzić-musiałbym czekać z godzinę aż płyn w nagrzewnicy wystygnie i tym samym grzać jeszcze jakiś czas zamiast chłodzić.. Kto wie jak to działa? Jak uruchomić zimno w aucie, nawet ręcznie przestawiając klapę? Gdzie w ten "pająk" podciśnień za schowkiem podać ssanie by otworzyć klapę na zimno/kratki przednie oraz by pocisło powietrzem do kabiny? Wentylator na maksa chodzi, a w kabinie dmucha gorącym na przednią szybę, że świeczki nie zgasi.



#102 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2017 - 05:35

Tak jak piszesz według ciebie mercedes wymyslil głupi system nagrzewnica się chłodzi ale to nie trwa godzinę tylko parę sekund. Tam niema klapek, zawór odcina gorące i nagrzewnica zimna. Mój znajomy miał problemy z tymi zaworami to za nimi dał zawory kulowe (kraniki wodne, chydrauliczne) na zimę otwiera maskę odkreca kraniki bo ma 2 przewody ty 1 a na lato zakreca i ma zimny nawiew.DRUCIARSTWO ALE DZIALA.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#103 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2017 - 06:27

Gdybym upierał się by pozostać przy oryginale-w moim przypadku da się naprawić ten konkretny zaworek? Skoro cyka to chyba działa.. a jednak nie blokuje przepływu.

#104 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2017 - 08:58

Pidmien zawór z innego auta. Może cyka ale się nie zamyka do końca i dalej wąż ciepły.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#105 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2017 - 12:17

Zaworek rozebrałem, wyczyściłem, poskładałem. Działa po podaniu na niego prądu bezpośrednio kabelkamo z akumulatora. Gdy mam pokrętło ustawione na zimno-dmucha zimnym, przewody za zaworkiem przy grodzi są zimne. Gdy włączę ciepło w kabinie-parę chwil i dmucha ciepłym. Gdy znowu ustawię na zimno-dmucha tylko ciepłym. Zaworek cyka przy włączeniu i wyłączeniu zapłonu kluczykiem. W trakcie załączonego zapłonu nie cyka nic, nie reaguje na pokrętło zimno, ciepło. Bezpiecznik dobry, prąd we wtyczce jest. Zwalona będzie płytka drukowana lub potencjometr. Nie mam siły na te niemieckie gówno już. Pompa podciśnienia nadal nie działa, naprawa nic nie dała. Podpiąłem się ze sterowaniem nagrzewnicy, zsgłówkami i regulacją śeiateł do tego grubego przeźroczystego węża pomiędzy pompą podciśnienia a serwem i działa. Sterowanie nawiewem zadziałało. Nadal jednak nie rozumiem dlaczego na nogi nie dmucha, na szybę też słabo (wcześniej dmuchał tylko na szybę lekko), a przez środkowe nawiewy dmucha najwięcej, najmocniej zimnym/ciepłym. Po zamknięciu środkowych kratek dopiero dmucha mocniej na boczne. Nogi wcale, szyba lekko. Ma to związek jakiś z brakiem gazu w klimie? W tym tygodniu nabijam.

#106 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 21 maja 2017 - 14:58

Jakbyś najpierw zmierzył podciśnienie, zanim wziąłeś się za naprawę pompy vacum, to oszczędził byś roboty i pieniędzy ;). A co do zagłówków, regulacji świateł itp., to pewnie masz gdzieś nieszczelność. I od tego trzeba było zacząć grzebanie, a nie od najdroższego, czyli pompy. Co do klimy - jest dokładana, prawda? W takim razie musisz dotrzeć do tego, co poprzedni właściciel wyrzeźbił. Może tu coś znajdziesz: http://mb201-124.eu/...dzie-i-nigdzie/

#107 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2017 - 16:05

Szarik, a czytałeś moje poprzednie moje posty? Mam nieodparte wrażenie, że nie. Pisałem: wakuometru nie mam, czekam aż do mnie przyjdzie pocztą. Jak potrzeba to nikt nigdy wokół nie ma pożyczyć. A goni mnie czas, więc nie czekałem. Nr vin też podałem, można sprawdzić, czy klima jest dokładana. Mam ten cały temptronic czy jak się to nazywa. Szukając zdjęć w sieci innych mercedesów i ich wnętrz, czy to w goolach czy na otomoto gdy ktoś auto sprzedawał-moka klima wygląda identycznie jak inne, żadne wyświetlacze czy inne dziwactwa. Wygląda mi to na oryginał.

#108 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 21 maja 2017 - 18:11

Wyświetl postUżytkownik memberofhs dnia 21 maja 2017 - 16:05 napisał

A goni mnie czas, więc nie czekałem.

Wystarczyło pojechać do pierwszego lepszego warsztatu, za 20zł by Ci sprawdzili, a nie wydałbyś pieniędzy na naprawę pompy.
Co do klimy, to pomyliłem Cie z innym użytkownikiem, mój błąd, bo pisaliście w jednym temacie.
Sprawdź szczelność przewodów, bo pewnie tu jest problem.
A jeśli chodzi o sterowanie klapami, to sprawdź link, który dałem, oraz to: http://mb201-124.eu/...post__p__370205

#109 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2017 - 23:43

Dziękuję kolego za pomoc, doceniam to;-). Tyle kasy już wsadziłem w te auto, że i te 20 zł robi dla mbie kłopot. Z tesztą, przestałen już jeździć się i prosić, polegam na sobie w kwestii samochodów. co do klimy-jeszcze nie nabijałem, nie sprawdzałem

#110 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2017 - 14:16

Każdy wsadza kasę mój już pochłonął że 2 używane cały czas coś grzebie ale na drodze nigdy nie staną. Powiedz lepiej co ci działa do tej pory a co nie.Gaszenie masz wpozadku czy nie, ssanie daj wężyk od małego krucca bezpośrednio na siłownik od ssania na pompie i czy się podniosą obroty.Jak się podniosą to masz sprawną pompę vacum i będzie trzeba szukać winy w zaworku. co do zaworów na nagrzewnicy dobrze by było podmienić bo jak dajesz na krótko działa a prądy z auta to już nie.A wakum z małego krucca zasila wszystko tylko z dużego jest wspomaganie i gaszenie,tak jak szarik pisał może masz nieszczelna.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń