Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 odpowiedzi w tym temacie

#111 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2017 - 08:38

Gaszenie jest różne: raz gaśnie za 2 sekundy od wyłączenia stacyjki, raz silnik pracuje z 10 sekund nim zdechnie. Po wyłączeniu stacyjki słyszę jskieś syczenie. Mam wrażenie że w okolicy schowka pasażera, czy gdzieś z prawej strony. Może się mylę. Na pewno coś jest nieszczelne, jednak nie wiem gdzie szukać by nie rozbierać całej deski rozdzielczej i tunelu z nawiewami. Wakum z tego małego króćca nic nie ciągnie. Pod palcem ssanie wyczuwalne, a podpięte nic nie działa. Wpiąłem trójnik w gruby przewód od serwa tam gdzie dochodzi brązowy przewód. I jakoś wszystko działa. Na przednią szybę ledwo dmucha, przez nawiewy ostto, na nogi wcale, regulacja lamp oraz zagłówki działają.



#112 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2017 - 21:55

Jesli chodzi o gaszenie to rozbierz panel dolny pod kierownica i dobierz sie do stacyjki i zajmij sie tym zaworem. Z jednej strony idzie rurka do gaszaka na pompie a drugi do grubego przewodu z wakum.Dołączona grafika

#113 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 25 maja 2017 - 04:11

Z tym ogrzewaniem to podmien panel. Ja tak zrobiłem i wróciła regulacja temperatury.

#114 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2017 - 05:55

Nie mam nikogo na podmiankę z tym panelem climatronika, a kupić w ciemno to parę setek:-\. A zawór przy stacyjce Ostry2500 to co mam z nim zrobić? Rozumiem, jak gumka będzie pęknięta, lecz co jeśli będzie ok? Stacyjkę zmieniać?

#115 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 25 maja 2017 - 06:15

Panel sprawny to koszt ok 50-100 pln ja kupiłem i proszę problem rozwiazany. Przy zakupie zwróć uwagę na wtyczkę. Jest wtyczka na grubsze piny i na ''płaskie'' piny

#116 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2017 - 08:07

W stacyjce odkrec 3 sruby od tego gniazda nr11 tam gdzie wchodzi wtyczka z kablami ukaze ci sie krzywka nr17 ktura steruje zaworkiem nr14 i zobacz czy szczelny.Dołączona grafika

#117 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 25 maja 2017 - 11:42

OSTRY2500 Najpierw wystarczy, że ściągnie panel pod kierownicą i sprawdzi, czy po prostu któryś wężyk nie jest pęknięty. Jeśli nie, to dopiero trzeba się bawić tak jak piszesz :).

memberofhs Co do panelu od ogrzewania to nie musisz od razu zmieniać płytki, możesz spróbować naprawić. Ja mam wprawdzie wersję bez klimy, ale u mnie pomogło to: http://mb201-124.eu/...747#entry382747 . Być może u Ciebie też są zimne luty. Warto spróbować przelutować, bo to najtańsza opcja, a w ponad 20 letniej elektronice to częsta usterka.

#118 Offline   memberofhs


  • Postów: 57
  • Na forum od: 29 sty 2017
  • Miejscowość: bytom
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maja 2017 - 21:26

Pomożecie koledzy w temacie klimy? (http://mb201-124.eu/..._20#entry382826). Potrzebuję szybko zdiagnozować problem. A na domiar złego wskaźnik temp wskoczył mi pod 120 stopni i tak ciągle wskazuje. Od dziś, od wczorajszego nabicia klimy tak jest. Podczas jazdy 15 minutowej powoli szedł w górę (jazdy, nie stania w korku), aż doszedł gdzieś do ponad 100 stopni. Nie ryzykowałem do 120, zatrzymałem auto i poczekałem z 30 min. Odpaliłem, temp była wówczas koło 80 stopni, jadę znów kawałek, powoli doszło nieco ponad 90 stopni a nagle ponad 120, w ciągu 4 sekund. Węże u góry chłodnicy gorące, na dole zimne. Termostat-gdzie jest w 2.5 d bez turbo? Uszkodzony, zawieszony?

#119 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2017 - 06:14

Odkrecasz ten kruciec 2 srubki i masz termostat wolnossace i turbo tak samo.Dołączona grafika

#120 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2017 - 07:31

Witam, mam wakupompę niby ten nowszy model z dekielkiem na śrubki, lekko poci mi się spod tego dekielka. Chciałbym to uszczelnić, czy on się trzyma tylko na śrubach czy na czymś jeszcze?








Podobne tematy Zwiń