Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Urwana śruba pochylenia koła przód.


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 marca 2015 - 15:34

Witam!

W mojej Mercedes mam urwaną śrubę od regulacji kąta pochylenia koła prawego z przodu. Auto ściąga na prawo, zbieżność ustawiona i mechanik, który mi ją ustawiał, powiedział że trzeba zmienić kąt pochylenia. I tu jest pytanie, czy tę śrubę można zmienić i jeśli tak, to czy są z tym jakieś problemy? Mam jeszcze do wymiany sworzeń, więc bym obie rzeczy na raz zmienił :) .

Z góry dziękuję i pozdrawiam!



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 marca 2015 - 16:42

Śrubę można wymienić. Ale starą musisz najlepiej przeciąć.

#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 marca 2015 - 16:47

A jeszcze takie pytanie. To jest normalna śruba, czy jakaś specjalna (np. z gwintem drobnozwojowym)?
Aha, do wymiany śruby potrzebuję wyjąć cały wahacz, czy wystarczy, że będzie w pozycji jak do wymiany sworznia?

Użytkownik Szarik edytował ten post 26 marca 2015 - 16:54


#4 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 marca 2015 - 17:34

Tam jest śruba mimośrodowa. A czy wybijesz resztki starej śruby bez demontażu wahacza to wątpię.

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2015 - 17:47

Zastanawia mnie jedno - skoro jest urwana, to na czym trzyma się wahacz. Próba wymiany tej śruby bez demontażu sprężyny może się źle skończyć - od uszkodzenia wahacza do wypadku włącznie. Chociaż nie twierdze, że nie jest to wykonalne. Jeszcze jedno - te śruby bardzo często zapiekają się w tulejach wahacza. Ratuje wtedy szlifierka z cienką tarczą, nowe śruby i komplet tulei wahacza.

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 marca 2015 - 18:00

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 26 marca 2015 - 15:34 napisał

i mechanik, który mi ją ustawiał, powiedział że trzeba zmienić kąt pochylenia. I tu jest pytanie, czy tę śrubę można zmienić i
No nie mogę :D :D :D Mechanik kończył kembridż? Czy zabierał się z siekierą do auta ?? :D :D
Urwana śruba w zawieszeniu = koniec jazdy = nowa śruba do zakupu.

#7 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 marca 2015 - 20:54

Kurczę, musze sam wejść pod auto i sprawdzić gdzie i co jest urwane. Nie wiem, czy to mechanik urwał, czy już kupiłem auto z taką śrubą. Albo się śruba zapiekła i poprostu jest obrobiona nakrętka. Muszę to sam dokładnie zobaczyć. Możecie jeszcze napisać, jak się zabrać za tę śrubę, jeśli jest tylko zapieczona? Też trzeba wahacz ściągać? Co by trzeba było przy okazji zmienić? I jeszcze jedno. Jeżeli mam auto podniesione, koło ściągnięte i wyciągnięty sworzeń, to czy sprężyna jest na tyle luźna, że można wykręcić wahacz? Czy koniecznie trzeba użyć ściągacza?

Użytkownik Szarik edytował ten post 26 marca 2015 - 21:01


#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marca 2015 - 23:58

Szarik, w pierwszej kolejności sprawdź czy zerwany jest gwint w nakrętce czy śrubie. Jeżeli w nakrętce, to nowa samo-kontrująca M14x1,5 i po kłopocie.
Jeżeli śruba jest cała, ale zapieczona, to możesz uderzyć ją kilka razy młotkiem w celu 'wybicia', ale nie wybijasz, tylko poruszasz, by zapieczenie w tulei puściło, najlepiej przez mosiądz lub twardy drewniany kołek, by nie uszkodzić gwintu śruby. Następnie starasz się rozruszać śrubę kluczem 22.

Wczoraj w ten sposób rozruszałem wszystkie 4 śruby wahaczy. Czas jechać na geometrię.

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 27 marca 2015 - 06:18

Dzięki wielkie, postaram się to jak najszybciej sprawdzić. Jak coś zdziałam, to dam znać :). Na razie dzięki wszystkim za pomoc! :smile:

Użytkownik Szarik edytował ten post 27 marca 2015 - 06:20


#10 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 27 marca 2015 - 14:52

Aha, jeżeli się okaże, że jednak śruba jest do wymiany, to nie ma problemu z wyjęciem sprężyny? Wystarczy, że wahacz ze zwrotnicy wyjmę i sprężyna będzie już na tyle luźna, żeby ją wyjąć?








Podobne tematy Zwiń