[W124] Urwana śruba pochylenia koła przód.
#11
Napisano 27 marca 2015 - 14:56
#12
Napisano 27 marca 2015 - 15:07
#13
Napisano 27 marca 2015 - 15:12
Użytkownik Szarik dnia 27 marca 2015 - 14:52 napisał
Spróbowałbym podeprzeć wahacz w miejscu wymiany śruby podnośnikiem i wymienić śrubę. Którą najpierw i tak trzeba rozruszać - odrobinę wybić. Może się okazać, że śruba się nie ruszy i nie obejdzie się bez wymiany tulei. Wtedy sprężynę trzeba wyciągnąć.
#14
Napisano 27 marca 2015 - 15:19
Co jeżeli sprężyna Cię dogoni?
Ktoś wymyślił ściągacz żeby go używać.
#15
Napisano 02 kwietnia 2015 - 23:48
Mam jeszcze takie pytanie. Czy kąt pochylenia koła może tak naprawdę powodować ściąganie samochodu podczas jazdy? Bo przeglądając książkę "Sam Naprawiam" wyczytałem, że wartość pochylenia wynosi 25' +10' -20' (czyli są to bardzo nie wielkie wartości). Więc chyba to koło musiałoby być naprawdę bardzo pochylone, żeby powodowało ściąganie samochodu? Raczej wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale może jednak? Chyba, że przez wyrobiony sworzeń wahacza prawa strona nie trzyma geometrii? Też chyba prawie nie możliwe... Ale pojawia się inna sprawa. Żeby ustawić zbieżność, to trzeba kręcić drążkiem kierowniczym. U mnie jest ten problem, że z prawej strony nakrętka kontrująca wyszła poza gwint (jest już na rurce, tak już samochód kupiłem). Przez co mechanik zrzucał jedną gałkę i kręcił całością. Tylko, czy tak da się poprawie ustawić zbieżność? Czy właśnie przez to samochód może ściągać?
Aha, jeszcze jedno (prosiłbym o złączenie postów). Opon nie ścina. Ściąganie pojawia się na letnich i zimowych kołach.
#16
Napisano 03 kwietnia 2015 - 06:28
#17
Napisano 03 kwietnia 2015 - 09:38
Dzięki wszystkim serdecznie za pomoc, jak coś więcej będę wiedział, to opiszę tutaj .
#18
Napisano 03 kwietnia 2015 - 09:51
Użytkownik Szarik dnia 02 kwietnia 2015 - 23:48 napisał
Zdemontować cały drążek, wkręcić obie końcówki na max, zamontować i wtedy ustawić. Tak się robi, jak ktoś nie pomyśli przy wymianie końcówek - jedna jest wykręcona prawie na max a druga wkręcona.
Doprowadź całe zawieszenie do ładu, rozruszaj wszystkie regulacje, włącznie z regulacją zbieżności z tyłu i dopiero wtedy jedź na pełną geometrię. Wypadałoby też sprawdzić u wulkanizatora, czy koła są proste. Urządzenia do pomiaru montuje się do nich i jeśli felgi są krzywe, na nic nie zda się regulacja, bo po każdym obrocie koła, zależnie, jak się ustawi, będą sie rozjeżdżały wartości ustawień.
#19
Napisano 03 kwietnia 2015 - 10:08
Co innego, że ustawianie geometrii w jakikolwiek sposób i jakąkolwiek metodą mija się z celem, jeśli zawieszenie nie jest ogarnięte - i tu odpowiadając na pytanie - tak, nieprawidłowy kąt pochylenia koła może mieć wpływ na trakcję - bo to nie tylko kąt pochylenia koła się zmienia, ale także kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, jeśli geometria mocowań wahacza przód - tył się różni, to także kwestia nierówno zużywających się opon - nie muszą być to widoczne zdarcia aż do oplotu - ale sam powiedz, mierzyłeś głębokość bieżnika na bokach i w środku? Dalej - a tył auta? Co tam się dzieje? W przypadku mercedesa czy BMW tył jest tak samo ważny, o ile nie ważniejszy niż przód pod kątem regulacji, bo nie da się poprawnie ustawić przodu nie ruszając tyłu. Także najpierw ogarnij zawias. Podsumowując - tu minutka, tam minutka, i robi się z tego kilka stopni albo w zbieżności sumarycznej, albo w kącie odchylenia toru jazdy.
Także zawias do ogarnięcia, drążki do poprawki jak już wspomniał M104, sprawdź stan tyłu i dopiero cokolwiek reguluj - i tutaj też jest kwestia samej regulacji, ale to już inna bajka, po prostu musisz trafić na dobrego diagnostę, a nie na typa, co tylko kręci śrubkami aż pokaże się zielone na ekranie. W tym wypadku często gęsto lepiej pojechać do droższego warsztatu, jakiejś sieciówki, żeby chociaż maszyny mieli pokalibrowane.
Użytkownik carl00s edytował ten post 03 kwietnia 2015 - 10:12
#20
Napisano 03 kwietnia 2015 - 10:16
Ok, drążek wykręcę, ustawie zbieżność "na oko", rozruszam wszystkie regulacje i pojadę na geometrię, żeby wszystko ustawić jak należy.
Co do rozruszania ustawień to będzie tak:
- regulacja pochylenia kół przód (jest jedna śruba na stronę, czy dwie?),
- regulacja zbieżności przód i tył,
- pochylenie sworznia zwrotnicy,
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
Tak naprawdę, które z tych regulacji mogą być bardzo zapieczone/zastane? Prawie na pewno będzie problem z śrubą od pochylenia kół, tak jak pisaliście wyżej. Ze zbieżnością z przodu raczej nie będzie problemu. Z resztą regulacji występują jakieś problemy, czy raczej w większości przypadków idzie bez problemu?
Użytkownik carl00s dnia 03 kwietnia 2015 - 10:08 napisał
Także zawias do ogarnięcia, drążki do poprawki jak już wspomniał M104, sprawdź stan tyłu i dopiero cokolwiek reguluj.
Muszę dokładnie sprawdzić, jak to od spodu wygląda. Oczywiście wszystko będzie trzeba przed regulacją ogarnąć, ale zobaczę co napewno jest do wymiany, bo nie wiem czy mechanik miał we wszystkim racje, czy może po prostu coś pomylił (np. z tą śrubą nie jestem do końca pewien). Niby polecany, ale wiadomo, każdy się może pomylić .
Opon faktycznie nie mierzyłem, muszę to zrobić, dzięki za uwagę .
Roboty jak widzę będzie sporo, ale trzeba to ogarnąć.
Użytkownik Szarik edytował ten post 03 kwietnia 2015 - 10:17
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
Głośniki przód w201 |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | WKD622 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
||
[w124] Elektryczne szyby przód - przestały działać |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | adrian124 |
|
||
[W201/W124] Wymiana łożyska koła tył |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ad77 |
|
|