Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Urwana śruba pochylenia koła przód.


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   carl00s


  • Postów: 2 004
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2015 - 10:21

No jest sporo, bo to nie jest przednionapędówka z jakąś tam wleczoną belką bez regulacji, tutaj masz komplet bez mała. Także ogarniać trzeba. I na jeszcze jedno Ci zwrócę uwagę - jak będziesz ogarniał tył, to sprawdź jak wyglądają wewnętrze tuleje tylnego dolnego wahacza. Dlaczego? Bo W201 o ile pamiętam nie ma regulacji kąta pochylenia koła tył, i często jak te tuleje, oraz tuleje w samej zwrotnicy tył się odkształcą, to koła stają w negatywie, a to też ma wpływ na regulacje.



#22 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 kwietnia 2015 - 10:31

Ok, zwórcę na to uwagę :).

#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2015 - 12:46

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 03 kwietnia 2015 - 10:08 napisał

M104 nie do końca masz rację z tą krzywą felgą chyba, to znaczy mnie na szkoleniu uczono, że, nie ma prostych felg, każda ma jakieś minimalne odchylenia. W tej chwili testuję przed zakupem Beissbartha microline i przed każdym pomiarem robisz kompensację bicia kół, z tego co sprawdzałem, to Hawk, Precyzja, Muller, czy inne wynalazki też mają tę funkcję, przynajmniej te, co je testowałem do tej pory.

Zgadza się, każda może być minimalnie krzywa. Że sprzęt ma kompensację, to wiem. Z tym, że nigdy nie zdarzyło mi się, żeby ktoś to wykonywał przed ustawianiem, chyba, że na wyraźne życzenie... Zwykle było wtedy lekkie zdziwienie i "A po co ?"...

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 03 kwietnia 2015 - 10:16 napisał

- regulacja pochylenia kół przód (jest jedna śruba na stronę, czy dwie?),
- pochylenie sworznia zwrotnicy,
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.

To wszystko wykonujesz śrubami mimośrodowymi wahacza, dlatego nieraz trzeba się trochę napracować. Zdarza się, że śruba mimośrodowa zapiecze się w tulei wahacza, wtedy robi się problem.
Podstawa do ustawienia to jak napisał Carl00s - żadnych luzów w zawieszeniu. Jest co sprawdzać, zwłaszcza z tyłu.

Z tyłu reguluje się tylko zbieżność, poza tym, co napisał Carl00s dorzucę jeszcze górny wahacz z tyłu - jak tuleje wymęczone, to koło też kładzie się w negatyw.

#24 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 kwietnia 2015 - 11:44

Sworzeń wymieniony i sprawdziłem te śruby. Wszystkie całe, nakrętki się odkręciły bez większych problemów. Samymi śrubami nie kręciłem, żeby geometrii nie przestawić. Czeka mnie jeszcze wymiana końcówki drążka, bo już guma w gałce jest popękana i trochę puka. Jak wymienię, to pojadę na geometrię :)

#25 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2015 - 00:34

Rusz śruby i dopiero jedz na geometrię

#26 Offline   Szarik


  • Postów: 1 165
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 11 kwietnia 2015 - 07:17

Ok, jeszcze spróbuję. Ostatnio mnie wieczór dopadł i nie bardzo chciało mi się grzebać pod autem z latarką :) . Jak będę końcówkę zmieniał, to te śruby ruszę.








Podobne tematy Zwiń