Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Podłączenie kabli do radia


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 kwietnia 2020 - 10:58

Podstawowy przyrząd w takich przypadkach to woltomierz lub zwykła żaróweczka z kabelkami. Wystarczy określić masę i względem niej sprawdzać pozostałe kabelki załączając stacyjkę w pierwsze dwie pozycje, światła pozycyjne - odpadnie nam po takiej procedurze sporo kabelków.
Sprawa następna - taka bardziej porządkowa:

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 kwietnia 2020 - 10:22 napisał

zostały mi jeszcze dwa luźne przewody fabrycznie ,zielono szary i żółto zielony chyba w czarne kreski
Kolory przewodów oznaczamy zaczynając od barwy dominującej (tła) potem kolor mniej rzucający się w oczy (zazwyczaj pasek wzdłuż w innym kolorze) a na końcu mogą być jeszcze jakieś kropki. Dzięki takiej systematyce jesteśmy w stanie odróżnić kabel pomarańczowo-zielony od zielono-pomarańczowego co niejednokrotnie zdarza się w grubych wiązkach współczesnych pojazdów z gwiazdą.
Wracając do podanych kolorów: na schemacie modelu 201 w okolicy radia jest kabel czarno-żółto-zielony. Dostarcza on zasilanie do oświetlenia schowka w pozycji pierwszej stacyjki (tzw. pozycja "radiowa" stacyjki) - sprawdź sobie kontrolką lub woltomierzem. Ma to samo znaczenie co kabel czerwony z wiązki z dwóch kabli (czerwony i czarny) które pewnie wykorzystałeś do podłączenia zasilania do radia. Drugi kabel mam na schemacie jako szaro-zielony i jest on połączony z oświetleniem pozycyjnym. Jest wykorzystany do podświetlenia zapalniczki.W aucie są jeszcze kabelki koloru szaro-niebieskiego (też służące do podświetlania) a różnica między nimi jest taka, że szaro-zielony jest połączony z pozycyjnymi "na sztywno", a szaro-niebieski poprzez potencjometr regulacji oświetlenia.



#12 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 kwietnia 2020 - 11:39

Dzięki Gerri,z kablami doszedłem, włączam i wyłączam po stacyjce,tzn.jak by ktoś szukał,to czerwony kabel z instalacji auta podłączyłem z żółtym instalacji radia,a czerwony z instalacji radia z żółto czarnym w zielone kreski ins.radia i wszystko jest ok,ale mam jeszcze pytanie,może ktoś pomoże ,jak włączam i wyłączam radio to zawsze w głośnikach jest takie walnięcie (bum)

Użytkownik melfio1 edytował ten post 05 kwietnia 2020 - 11:41


#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 kwietnia 2020 - 12:31

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 05 kwietnia 2020 - 11:39 napisał

jak włączam i wyłączam radio to zawsze w głośnikach jest takie walnięcie (bum)
No cóż... Twoje radio do wypasionych nie należy
Za tą cenę jakieś niedogodności muszą być ;)
Jest jeszcze taka możliwość, że coś zmaściłeś przy podłączaniu głośników. Ja bym z fabrycznego fadera zrezygnował. Jest on przeznaczony do bardzo starych radioodbiorników które miały tylko dwa wyjścia, a każdy z dwóch głośników miał jeden kabel połączony z masą. Poza tym rozdział mocy na przód/tył realizowany jest przez rezystor wewnątrz pokrętła na tunelu - co oczywiście powoduje utratę mocy doprowadzanej do głośników.
W nowych radiach żaden z kabli głośnikowych nie jest połączony z masą - wręcz jest to zabronione. To jest pewna sztuczka projektantów - tylko w ten sposób można było wycisnąć z 12 woltów zasilających radio większą moc na głośnikach. Z radia masz cztery wyjścia - podejrzewam, że wykorzystałeś tylko dwa i połączyłeś je pod kable które określiłeś jako "głośnikowe". I znowu straciłeś połowę mocy - bo dwa kanały z radia pozostały niewykorzystane.

#14 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 kwietnia 2020 - 13:33

Tzn.radio miałem kiedyś za 49.99zł ale miało blutu mikrofon itd. wszystko o ładnie chodziło,te obecne to Vordon za 120zł, wiesz w moim wieku już się głośno niegra ,. Pierwsze podłączenie nie miałiem po stacyjce i trochę gorzej było z tymi trzaskami,teraz przerobiłem po stacyjce jest trochę lepiej przy włączeniu ciszej strzela i po sekundzie gra,przy wyłączaniu bez zmian,.








Podobne tematy Zwiń