[W201] M103 - Turbo baj najt
#101
Napisano 19 listopada 2015 - 10:09
#102
Napisano 20 listopada 2015 - 17:16
Przekleję tu istotniejsze informacje, które już pisałem do Łukasza w prywatnych wiadomościach na innym forum ,
dlatego aby zostało to dla potomnych w jednym miejscu. Sens niektrych opisów będzie się powtarzać, ale to bardziej z mojego niechcenia pisania wszystkiego, ładnie i składnie i na nowo, będzie to zlep z różnych rozmów , lecimy ...
Jak chcesz dorabiać uszczelki to tu: http://www.autouszczelki.pl/
Nawet pod głowicę zrobią np. z miedziaka.
Jak będziesz honował cylindry i będzie próg, to ja zawsze dla świętego spokoju pierścień zgarniający zostawiam stary.
Bo nowy od razu pęknie jak walnie o próg, ale nie wiem czy z odpowiednim zamkiem coś tu zdziałasz, nie próbowałem tego, bo to i tak ryzykowne.
Myślałem o pierścieniu górnym, tym który miewa kontakt z progiem.
Choć teoretycznie na dole też się robi próg, ale w praktyce nie ma to znaczenia
Jeśli próg nie jest wyczuwalny pod palcem to nie ma większych obaw przy zmianie wszystkich trzech pierścieni.
Wiadomo, że średnicówka i tak wykaże próg, ale z praktyki wynika, że jeśli pod paluchem go nie czuć to zmieniać wszystkie pierścienie, a dla lepszego efektu właśnie jakieś honowanie, np tą szczotą o które pisałeś, wcześniej tego patentu nie znałem.
Muszę to zdradzić mojemu szlifierzowi, ale on i tak nie uznaje półśrodków.
Jeśli chodzi o blok z m104 3.0, to polecam! Nie wiem czy to z nowszego m104 czy starszego, ale musi być z 3.0 i tego który chodził na KE-Jet. - to jest mega pancerny blok, 2.8, 3,2 już takie nie były. Jak chcesz, daj znaka spiszę pełny numer z mojego bloku m104.
Jest tam natrysk w denka tłoków.
Ale do dobrej zmoty potrzebna pancerną głowica z m103 3.0.
Dodatkowo koniecznie potrzebne kółko zębate z pompy olejowej od m104, które zakładamy na pompę od m103. (cała pompa z m104 nie podejdzie). Zakładając mniejsze kółko trzeba też skrócić bodajże o dwa ogniwa łańcuszek od pompy.
Cała reszta gratów jak wał korbowy, obudowy, ślizgi itd ... potrzebna od m103 3.0
Przy modach warto założyć pompę wody od m104(ma dodatkowy króciec) i dołożyć podstawę filtra oleju z m104 z wymiennikiem woda-olej i podłączyć to jak w oryginalnym m104. Jak u mnie dojdzie turbo to tak zrobię. Podstawę z wymiennikiem już mam, ale pompę mam nówkę od m103 więc musze się zastanowić gdzie w obieg wpiąć wymiennik, bo szkoda mi teraz pozbywać się nówki pompy wody Ruvilla z m103.
Mam jeszcze ori podstawę z małym wymiennikiem do m103, która w niektórych m103 3.0 występowała. Jeszcze nie zbadałem gdzie oryginalnie w obieg była podpięta.
Do głowicy m103 3.0 pasuje TYLKO I WYŁĄCZNIE blok z m104 3.0 który śmigał na KE-Jet i ma olejarki.
Zapomnij o 3.2/2.8, głowica z m103 2.6 śmiało na złom, to alu trochę waży, zostaw sobie wałek rozrządu, koniki, sprężyny itd.
Tak jak jest to u mnie. Teraz coś mi jeszcze świta, że dorabiałem korki do tego systemu odmy z m104,
ale już nie pamiętam dokładnie, bo ten problem chyba mi sie z automatu rozwiązał jak dokładałem klime i dokupiłem łapę
do kompresora pochodzącą z W126 300SE.
Tak jak Ty, mając już m103 2,6 do zbudowania pancernego silnika potrzebujesz:
1) bloku z m104 3.0
2) głowicy z m103 3.0
3) tłoków z m103 3.0 / można jeszcze sfrezować serducha dla mniejszego CR. Wszelkie kanapki to kompletne nieporozumienie, zwłaszcza w R6 i wałkiem rozrządu w głowicy - problemy z napinaczem łańcucha, długością łańcucha, uszczelnieniem miejsca słynnej uszczelki "U" i miliard innych.
4) koła zębatego z pompy oleju od m104
Wał korbowy, korbowody, pompę oleju, obudowy czołowe rozrządu, miskę olejową i inne duperele bierzesz z tego co już masz , czyli m103 2,6.
Czasem trzeba jakąś śrubkę, szpilkę zabrać z bloku m103 i dac do tego z m104 bo jak wiadomo czołowa obudowa w m104 jest inna bo podwójny łańcuch. Nie musze chyba pisać, że łańcuchy , ślizgi najlepiej kupić nowe takie jak do m103 3.0.
Wszystkie otwory gwintowane idealnie w tych blokach współgrają, a w bloku z 104 powinny już być dodatkowo nagwintowane otwory na knock-sensory. Zaślepić tylko trzeba te olejowe otwory na system odmy. Ja chyba wytoczyłem ciasny kołeczek z kołnierzem i wcisnąłem na loctite, chyba nawet tam były potrzebne dwa koreczki, ale już nie pamiętam, a całość docisnęła łapa kompresora klimy z m103 3.0. W każdym razie to żaden problem.
UWAGA ... chyba to wiesz ... w różnych latach były różne wałki rozrządu i dźwigienki w m103, różna twardość materiałów i nie wolno mieszać tych co nie powinny ze sobą współpracować, bo albo się wytrze wałek albo dźwigienki.
Generalnie znam każdą śrubkę w m103, choć nie każdą od razu pamiętam, więc jak coś to pytać, pytać pytać ... chętnie pomogę - jak w Castoramie
Tłoki z m103 3.0 - koniecznie,
tu masz foto mojego nowego tłoka z m103 3.0, jak pamiętasz, za Twoją radą, denka przed montażem tłoków wypolerowałem.
Gdybyś wsadził tłoki od m104 to CR masz ponad 10 a w niektórych wersjach było dużo więcej i też całkiem możliwe,
że tłok się spotka z zaworami.
Na tłokach z m103 3.0 seryjne CR to bodajże 9,2:1 ... a jak sfrezujesz te wklęsłe serce na koło
to uzyskujesz CR w okolcy 8:1. To info od Romana z turbobandit. Wtedy już można sporo dmuchać bez obaw.
Niektórzy ponoć frezują komorę w głowicy, ale moim zdaniem to lipne rozwiązanie, bo tracimy na pancerności głowicy z m103,
ryzykując przedostanie się do kanałów. Zresztą spójrz jak mocarnie wyglądają tłoki z m103, to chyba najmocniejszy punkt tej układanki.
#104
Napisano 25 listopada 2015 - 20:21
#105
Napisano 25 listopada 2015 - 22:09
Użytkownik mirasmerc dnia 25 listopada 2015 - 20:21 napisał
Słuszna uwaga - tylko 3.0 mają serduszka, bo 2.6 ma płaskie denka tłoków.
Chyba, że czegoś jeszcze nie wiem, ale rozbierałem/składałem nie jedno m103 2,6 / 3,0 i m104 2.8 / 3,0
osobiście nie miałam do czynienia z m104 3,2 to się nie wypowiem.
Użytkownik oress edytował ten post 25 listopada 2015 - 22:10
#106
Napisano 25 listopada 2015 - 22:12
#107
Napisano 25 listopada 2015 - 22:23
Użytkownik mirasmerc dnia 25 listopada 2015 - 22:12 napisał
Przed i po 88 na pewno różnią się wałkami rozrządu i dźwigienkami, ale o tłokach pierwsze słyszę. Ciekawe jakie CR miał, ten m103 3.0 z płaskimi tłokami i czy inne CR ewentualnie wynika
z różnicy w tłokach czy komory w głowicy? Bo jeśli głowice przed i po 88 były identyczne, to lepiej mieć tłoki z serduszkami bo jest na czym rzeźbić, (możliwość sfrezowania serduszek), ale dla
pełnej informacji najlepiej byłoby mieć oba rodzaje tłoków w ręku dla porównania.
#108
Napisano 26 listopada 2015 - 07:28
Użytkownik mirasmerc edytował ten post 26 listopada 2015 - 07:29
#109
Napisano 26 listopada 2015 - 08:23
Użytkownik Rokus124ce edytował ten post 26 listopada 2015 - 08:46
#110
Napisano 26 listopada 2015 - 11:33
Piszą też, że głowica sercowata i nowsze płaskie tłoki to zbyt duży współczynnik sprężania
Z tego można by wywnioskować, że z płaskimi tłokami ze 104 mogła by pracować późniejsza głowica "hemi".
A głowica hemi i sercowate tłoki powinny dać niższy współczynnik sprężania a jak jeszcze wyfrezowane to już całkiem dobrze.
PS Wydaje mi się, że sprężyny są takie same ale nie jestem pewny.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|