Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


194 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 03 października 2015 - 00:55

Miałem okazję pojeździć 129 500 i nie mamy o czym dyskutować jeśli chodzi o jego parametry, to jest SL, prowadzi się jak SL.
Każdy może też go nabyć i mieć i to mnie zniechęca. Poza tym co byśmy wtedy robili? ustalali jaki żel do włosów najlepiej działa? Z tematów technicznych to czy szel vipałer faktcznie dodaje mocy? To nie dla mnie!



#72 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 października 2015 - 15:56

A po za tym 190 ma w sobie to coś :hooray: :hooray: :hooray:

#73 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 04 października 2015 - 18:57

Dziś miałem chwileczkę czasu i dokończyłem rury do w-g. Muszę jeszcze wymienić ten łącznik bo go zepsułem usuwając tą druciankę z wierzchu której nie potrzebuję.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak pospawam i wstawię to będzie zdjęcie pod maską, wszystko pasuje na styk.

#74 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2015 - 21:03

W łącznikach ta plecionka usztywnia wewnętrzną harmonijkę oraz stanowi jakąś tam osłonę dla niej. Przydatne w sytuacji, gdy złącze takie jest montowane od spodu auta i jest narażone na uszkodzenia mechaniczne o przeszkody na drodze czy chodniku. Zdażają się złacza elastyczne bez plecionki stosowane fabrycznie, ale są one w miejscach znacznie powyżej prześwitu jak np. silnik vag montowany w Skoda Felicia 1.6MPi o oznaczeniu AEE.
Usunąłeś oplot z konkretnego powodu czy względy estetyczne ?

#75 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 października 2015 - 20:50

Usunąłem ze względów wstyd się przyznać... estetycznych :ugly: Pełny zapału z jednej strony wywaliłem to wzmocnienie do którego spawa się rury no i nie ma do czego spawać rury. :s

Dyniowałem dyniowałem i wydyniowałem. Złącze które zapewni ruch rur wydechowych ( wrazie gdyby kamyczek...) zastępując niedostępne/kiepskie złącze elastyczne fi 90 zostaną flansze złącza v-band. Przerobione przez tokarza tak by powierzchnie styku stanowiły elementy kuli, sfery. Opaski V nie dam a przyspawam trzy wypustki po obu stronach które wraz ze sprężynami i śrubami będą ściskać obie części. W ten sposób osiągnę wszystko co chcę w tym miejscu elementami trwałymi. Jest trochę problemów z wytoczeniem tego pasownie ale mój ulubiony tokarz obiecał się postarać.

#76 Offline   KrystaGG


  • Postów: 331
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 12 października 2015 - 02:00

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 03 października 2015 - 00:55 napisał

Miałem okazję pojeździć 129 500 i nie mamy o czym dyskutować jeśli chodzi o jego parametry, to jest SL, prowadzi się jak SL.
Każdy może też go nabyć i mieć i to mnie zniechęca. Poza tym co byśmy wtedy robili? ustalali jaki żel do włosów najlepiej działa?

Hah sedno sprawy! widze kolega wtajemniczony i wie o co chodzi tutaj tak naprawde. Na pocieszenie dodam, ze ostatnio objechalem takie 129 5.0 190 3.2 wiec tymbardziej nie ma co plakac :D
190 to najlepszy merol ever, tylko zaden fabryczny :D


Zloty uzytkownikow R129 sa bardzo zabawne pod tym wzlgedem :D

Użytkownik KrystaGG edytował ten post 12 października 2015 - 02:02


#77 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 09 listopada 2015 - 12:35

Aktualnie nie ma u mnie za dużo ruchu w interesie bo rozkręcam silnik. Jak mirasmerc mówił jednak zdecydowałem się zdjąć głowicę. Zobaczę jak wygląda życie pod spodem. I tak muszę zdjąć miskę by zrobić spust. Muszę też zdjąć dekiel z przodu bo uszczelnienie do bloku już puściło. W zasadzie więc mam wszystko na wierzchu i aż faktycznie szkoda. Może wyjmę tłoki dam nowe pierścienie a cylindry potraktuję flex hone? Zastanawiam się, przydało by się.

#78 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 09 listopada 2015 - 20:11

Nie znam dokłądnie flex hone, ale co robisz szlif ze chcesz to uzywać ? pierscienie trzeba zmierzyc, a dopiero sie zastanawiac czy zmieniać. Robisz kanapke lub odprezenie silnika czy chcesz serie zostawić ?

#79 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 listopada 2015 - 00:38

Zostawiam serię bo nie chcę inwestować w ten silnik za wiele. Po okresie wykluwania i błędów młodości planuję przejść na 3.0 i wtedy zrobię go lepiej.
Ostatnio ta 103 jadła już za dużo oleju, przypuszczam że z litr na 1000 więc stawiam też na pierścienie. A jak nowe pierścienie to honować trzeba bo sie nie dotrą. Sensowna możliwość honowania gładzi bez szlifu to szczota flex hone i do tego nie trzeba bloku wyrywać z samochodu. Zrobiłem kilka gładzi tym sposobem i powiem, że sprawa jest świetna. Najznamienitszym osiągnięciem była reanimacja kulawego oplowskiego dizla, zupełnie drętwego. Tak dla żartu... no i dla żartu ten silnik od kilku lat nie zjada oleju i odpala od strzału. Tylko trzeba dobrze dobrać luz na zamku jak są już wyczuwalne progi.

#80 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 16 listopada 2015 - 12:08

Kochani, powiedzcie gdzie można kupić w rozsądnej cenie i jakości pierścienie do M103 2,6 nominał.
Jak ktoś ma dostęp to prosił bym o kontakt.








Podobne tematy Zwiń