Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] M119 - wymiana czujnika położenia walu


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 19 listopada 2015 - 19:15

Gdzieś ostatnio przewinęła mi się informacja że czujnik położenia wałka nie ma żadnego wpływu na działanie silnika. Służy on tylko do celów diagnostycznych. Z tego co kojarzę to on jest podłączony tylko do złącza diagnostycznego X11.



#22 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 20 listopada 2015 - 09:36

Kubasz, Nie wiem czy aż tak jest ale można go spokojnie odpiąć i uruchomić silnik bez żadnych konsekwencji (oczywiście nie polecam tego robić:)) Też mi się wydaje, że pełni on funkcje pomocniczą/zapasową? Możliwe jest "backupem" jak padnie nam czujnik położenia wału, żeby wrócić do domu albo dojechać do warsztatu?

#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2015 - 09:44

Czujnik jest po to, żeby w pełni wykorzystać możliwości wtrysku sekwencyjnego. Jak pokazuje głupoty (generuje niewłaściwy sygnał), to potrafi nieźle zaburzyć pracę silnika albo wręcz ją uniemożliwić. Ale wtedy wystarczy go odłączyć i silnik powinien zacząć pracować.
Polecam udać się do jakiegoś przyzwoitego elektronika, żeby zapiął oscyloskop dwukanałowy na czujnik wałka i wału i zobaczył, jak wyglądają przebiegi sygnałów w momencie, gdy są problemy z pracą. Ewentualnie, na chybił-trafił zmienić ten czujnik na inny sprawdzony.

Kubasz, jest taki czujnik do celów diagnostycznych, ale z przodu silnika, czyta z koła pasowego wału korbowego. Bez czujnika wału korbowego silnik nie odpali - nawet ze sprawnym czujnikiem wałka.

#24 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 20 listopada 2015 - 10:48

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 20 listopada 2015 - 09:44 napisał

Kubasz, jest taki czujnik do celów diagnostycznych, ale z przodu silnika, czyta z koła pasowego wału korbowego.
Ach racja. Chociaż w M119 nigdy tam nie zaglądałem ale pamiętam że w M120 są dwa ;)

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 20 listopada 2015 - 09:44 napisał

Bez czujnika wału korbowego silnik nie odpali
Tak jest. Ale oprócz czujnika do kompletu muszą być jeszcze magnesy na kole zamachowym. Bez nich też silnik nie zadziała. Znaczy z jednym zadziała ale mogą być kłopoty z uruchomieniem natomiast bez obu nie zadziała.

#25 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 20 listopada 2015 - 14:38

problem jest taki że sd nie pokazuje żadnych błędów a dziś na zimnym po tyg stania w garażu podziemnym musiałem kręcić i kręcić...więc problemy a odpaleniem zaczynają się powoli i na zimnym silniku

#26 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2015 - 14:53

No to tym bardziej zapiąć oscyloskop i podejrzeć sygnał. Ewentualnie chociaż zapiąć SD i zobaczyć, czy przy kręceniu silnikiem widzi obroty silnika. Tylko że live-data w SD jest strasznie wolna i może być problem ze sprawdzeniem.

Druga opcja - postawić/położyć z tyłu pod samochód z lewej strony drugą osobę i niech słucha, czy podczas kręcenia pracują pompy paliwa.

#27 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 20 listopada 2015 - 14:59

U mnie jest jedna pompa paliwa i słychać ją po przekreceniu stacyjki

#28 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 20 listopada 2015 - 18:03

Wyświetl postUżytkownik trocin dnia 20 listopada 2015 - 17:54 napisał

Mam sprawny czujnik polozenia walu do M119 za 100zl + przesyłka jak cos ;)
Dzięki mam 2szt. Problem nie leży u mnie w czujniku położenia walu, no chyba ze w błędnym montażu. Ja przykrecilem go bez "podkladki" a ktoś na forum pisał że powinna być podkładka. W starym czujniki nie było więc ja też nie dałem. ..

Użytkownik kostek edytował ten post 20 listopada 2015 - 18:04


#29 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 20 listopada 2015 - 18:45

kostek, A sprawdzałeś w ogóle czy iskra jest?

#30 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 20 listopada 2015 - 19:45

Auto wróciło prosto od mechanika po wymianie zacinajacej sie przepustnicy, która miała być powodem problemu w rozruchu silnika..
świece zmienilem we wrześniu,choć jutro spr jak wyglądaja

Użytkownik kostek edytował ten post 20 listopada 2015 - 19:58









Podobne tematy Zwiń