Skocz do zawartości




- - - - -

w210 problem z asb (najprawdopodobniej)


23 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   lolek88


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 19:19

Właśnie przejechałem się z innym mechanikiem i wygląda to tak, że skrzynia jakby nie dostawała znaku że samochód hamuje i jest w pozycji stop. I zamiast stać na DlubR i hamulcu wciśniętym auto jakby dalej próbowało jechać i w konsekwencji gaśnie, zadusza się. Okazuje się, że jednak nie muszę czekać kilku minut na ponowne ruszenie a tylko wystarczy przy wrzucenieu na D szybko zwolnić hamulec i dodać więcej gazu żeby się nie zadławił. Na R idzie o wiele gorzej, praktycznie nie da rady w ogóle. Błędów w silniku nie pokazało żadnych. Silnik wg mechanika jest dobry. Pokazało 2 błędy: jeden z czujnikiem stopu w skrzyni a 2 jakiś inny. Oba błędy wykasował. Ale to nic nie dało. Powiedział że albo za dużo oleju w ASB albo coś ze skrzynią a wtedy to już grubsza naprawa. Zobaczymy jutro bo bedzie serwisowe sprawdzanie.

Dzięki za próbę pomocy koledzy.


Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 02 listopada 2015 - 17:54 napisał

Ale wtedy silnik miałby problem tylko i wyłącznie z pracą na D/R, gdy samochód stoi w miejscu i jest trzymany na hamulcu.

No auto ma problem właśnie tylko na D i R bo na P czy N auto nie gaśnie.

Użytkownik lolek88 edytował ten post 02 listopada 2015 - 19:23




#12 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 19:28

Jeśli skrzynia ciągnie mocno i przy "turlaniu" się do przodu i próbie zatrzymania dalej mocno ciągnie i zadusza silnik, no to blokada lock-up konwertera trzyma. Wygląda to wtedy jak próba zatrzymania się samochodem z manualną skrzynią na 1 biegu, bez wysprzęglenia w ostatniej fazie hamowania.

Albo uszkodzony konwerter, albo problem ze sterowaniem jego blokadą. Tu masz podobny temat: http://mb201-124.eu/...blem-z-biegami/

#13 Offline   lolek88


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 19:34

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 02 listopada 2015 - 19:28 napisał

Wygląda to wtedy jak próba zatrzymania się samochodem z manualną skrzynią na 1 biegu, bez wysprzęglenia w ostatniej fazie hamowania.

No właśnie coś takiego to jest.

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 02 listopada 2015 - 19:28 napisał

Albo uszkodzony konwerter, albo problem ze sterowaniem jego blokadą.

A do tego trzeba rozkręcać skrzynię (czyli grubsza sprawa) czy to jest coś w miarę taniego i standardowego do roboty dla mechanika?

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 02 listopada 2015 - 19:28 napisał


No podobna sytuacja. Tylko nie wiadomo czy to naprawił i jak tak to w jaki sposób? Hmm, ciekawe.
Teraz zobaczyłem że dostałeś od niego punkt za pomoc więc chyba się udało.

Przyjmijmy, że to będzie to, to żeby dostać sie do tego konwertera i naprawić błąd to trzeba całą skrzynię rozkręcić, czy jest to gdzieś na wierzchu i w miarę łatwo się do tego dostać?

Użytkownik lolek88 edytował ten post 02 listopada 2015 - 20:00


#14 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 19:55

Albo demontaż skrzyni i wysłanie konwertera do firm zajmującego się jego regeneracją, albo naprawa sterowania blokadą. Dokładną przyczynę może zlokalizować osoba mająca wiedzę w tym temacie i sprzęt. Podjedź do kogoś, zajmującego się naprawami skrzyń automatycznych. "Standardowy" mechanik Ci tego nie naprawi.

#15 Offline   lolek88


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2015 - 20:19

Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc. Jutro pogadam z mechanikiem i zadzwonię do kogoś od skrzyń i dam znać jak naprawią mi auto.

Pozdrawiam.

Użytkownik lolek88 edytował ten post 02 listopada 2015 - 20:20


#16 Gość_mercedres92_


  • Na forum od: --

Napisano 03 listopada 2015 - 13:32

Sprawdź jeszcze czujnik stopu pod pedałem :)

#17 Offline   lolek88


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2015 - 16:48

Wyświetl postUżytkownik mercedres92 dnia 03 listopada 2015 - 13:32 napisał

Sprawdź jeszcze czujnik stopu pod pedałem :)

Sprawdzony wczoraj i jest ok.

Byłem u mechanika, sprawdził na kompie błędy i nie było żadnych. Dostałem numer do mechaników od skrzyń automatycznych, zadzwoniłem i powiedzieli dokladnie to samo co kolega czyli: albo uszkodzony konwerter, albo problem ze sterowaniem jego blokadą. Mogą mi to naprawić.

Tylko mam teraz pytanie. Lepiej zregenerować stary konwerter czy kupić używany?

Czy mogę pojechać tym autem z 60km do tych mechaników czy lepiej (bezpieczniej dla auta) będzie załatwić lawetę i go zawieźć?

#18 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2015 - 19:46

W przypadku uszkodzenia samego konwertera tylko i wyłącznie regeneracja, chyba, że chcesz za jakiś czas do tematu wracać. Naprawa jakieś 800 zł, montaż/demontaż skrzyni pewnie ze 400 zł, oleje filtr jakieś 300 zł. Jak uszkodzone sterowanie blokadą, to koszty trudne do sprecyzowania.

#19 Offline   lolek88


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2015
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2015 - 20:51

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 03 listopada 2015 - 19:46 napisał

W przypadku uszkodzenia samego konwertera tylko i wyłącznie regeneracja, chyba, że chcesz za jakiś czas do tematu wracać. Naprawa jakieś 800 zł, montaż/demontaż skrzyni pewnie ze 400 zł, oleje filtr jakieś 300 zł. Jak uszkodzone sterowanie blokadą, to koszty trudne do sprecyzowania.

Dzięki.

A odnośnie jeżdżenia tym autem to jak to wygląda? Jeden mechanik od skrzyń mówił że ogólnie mogłbym jechać a 2 powiedział że absolutnie nie, jedynie laweta.

Jeden powiedział że to konwerter a 2, że może konwerter ale na 60% jednak plyn z chlodnicy się dostał do skrzyni i do wymiany będzie cała skrzynia. Myślicie, że może to być aż tak poważna usterka?

Użytkownik lolek88 edytował ten post 03 listopada 2015 - 21:04


#20 Gość_mercedres92_


  • Na forum od: --

Napisano 04 listopada 2015 - 07:26

Uszczelkę, filtr i przelotkę kup w ASO.
Ja w maju kupowałem - ceny porównywalne a masz pewność co do jakości :)
Olej Febi - ale już nie w ASO :P








Podobne tematy Zwiń