Skocz do zawartości




[W140] Impex 600SEL 1992


364 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2015 - 22:39

Nikt chyba nie chce Ci nic uświadamiać. Jedynie bardziej z doświadczenia płynie przekaz żebyś rozsądnie robił to co chcesz zrobić i nie wydawał kasy bez sensu bo za jakiś czas trzeba wrócić do tego co się pominęło, a to wymaga demolki prac wykonanych

Chyba nie zbłądzę jak napiszę że zanim zaczniesz bawić się w blacharkę podpowiadamy Ci żebyś sprawdził dokładnie silnik i zrobił wszystko żeby mieć spokój. Konkretnie sprawdzić przepływki, ciśnienia, wiązki i całą resztę ... Są tutaj osoby które podpowiedzą i pomogą.



#32 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 grudnia 2015 - 22:43

Ok, jesli jestem w stanie sprawdzić to samemu z czyjąś pomocą to ok.Będe bardzo wdzięczny.
Jutro rano postaram się przemyć część czołową silnika w celu usunięcia starego oleju.Jesli jeszcze moge cos zrobic procz tego to prosze o info.

#33 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2015 - 22:52

Jak nad autem jest dach to wykręć tą maskę bo możesz sobie czoło rozciąć ;)

Warto chyba odpalić silnik z chłodnicami i sprawdzić jak pracuje dłużej i przy temperaturze roboczej

#34 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 15 grudnia 2015 - 23:42

Dopisuje się do kolegów wyżej... masz przód silnika z idealnym dostępem więc wymień wszystkie uszczelnienia od razu nawet jak nie cieknie to wymień bo prędzej czy później zacznie cieknąć/pocić się i wtedy to już mega wyzwanie w zwykłym v8 z dostępem jest tragicznie a tutaj to już nawet nie wyobrażam sobie jak tam coś zrobić... Życzę powodzenia i tak szczerzę to sam bym się na takie coś pokusił w takiej cenie ;)

#35 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 16 grudnia 2015 - 12:17

Jak pisałem tak zrobiłem.
Oczyściłem troche przod silnika.Niezastąpiona była benzyna, APC Red Devil, pędzelki, szczoteczka, słabiutka myjka,sprezone powietrze, kilka mikrofibr.
Zdemontowałem wentylator aby był lepszy dostęp.Nie jest idealnie, ale póki co chyba może być, a i tak te dekle są do domentażu w celu wymiany uszczelek.Zaslepki cewek/kopułek? posiadam lecz zdemontowałem na czas czyszczenia.Oczywiście były osłonięte folią tak jak weze od chłodnicy.
Ponizej fotki.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Procz tego postaram sie jeszcze dzisiaj zalozyc chlodnice, zalac plynem i odpalic na kilka minut.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 16 grudnia 2015 - 12:22


#36 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudnia 2015 - 12:24

Dostęp do pompy wspomagania w V12 jest "idealny" ;)

#37 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 16 grudnia 2015 - 13:40

Ciekawi mnie ten czerwony kabelek na lewym (od przodu) nadkolu ???

Jak znajdziesz czas wejdź w temat regeneracji wiązek i poczytaj co z nimi się dzieje. Poznasz też kształt i gdzie jej szukać.

Pornografia jak się patrzy ;)

#38 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 16 grudnia 2015 - 16:18

Jak sie odpowietrza układ chłodzenia w W140? Wolne obroty+otwarty korek i ogrzewanie na max, dobrze wyczytałem?

#39 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 16 grudnia 2015 - 19:55

Przepraszam, ze post pod postem, ale nie moge juz edytować.
Udało mi sie umyc auto pierwszy raz od 4 lat.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Potem zalozylem sprawną chlodnice, podpiałem węze i zalalem płynem.
Niestety nie wiem dlaczego, ale nie dziala ogrzewanie.Tzn elektrozawory dzialaja slychac przelączenia, ale wentylator nie dmucha zadnym powietrzem.
Silnik pracuje rowno po czasie przestało cykać wyraźnie, ale mimo wszystko jak sie zblizy do silnika to słychac coś takiego jak sprezarka w autobusach tylko kilka razy ciszej.Praktycznie jest to nieslyszalne, ale jest cos.Moze to kwestia zmiany oleju.

Dołączona grafika
Tak to wyglądalo po okolo 20 min.Temperatura podwyzszyla sie z 80 paru stopni do 90 bo kilka razy zwiekszylem obroty silnika.
Potem cały czas tak:
Dołączona grafika
A na koncu jak nic nie dotykalem to spadlo minimalnie nizej.
Spaliny auta mają ostry duszący zapach i troche kopci na jasno, nie wiem czy to kwestia roznicy temperatur czy coś innego?Na początku pachniały jakby migdałami.
Przymknąłem troche drzwi do pomieszczenia zeby było widać kolor:
Dołączona grafika
Po ok 25 min miał problem przez jedna minute bo zaczeły mu ciut falowac obroty, ale nie przygasał.Zgasilem go tez kilka razy i ponownie odpaliłem, pali od dotyku.
Jak silnik był zimny to cisnienie oleju było maksimum wraz ze wzrostem temperatury troche spadało.

#40 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 16 grudnia 2015 - 21:23

Będzie fajna locha. .
Co do ogrzewania spr wiatrak pod filtrem kabinowym (u mnie był z anglika i łopaty miał w druga stronę)kręcił się ale powietrza nie dawał na nawiewy.

Użytkownik kostek edytował ten post 16 grudnia 2015 - 21:27









Podobne tematy Zwiń