Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 300D klekot po uszczelnieniu pompy


72 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2018 - 10:51

Witam nigdy nie zwracał uwagi na to ale jak miesiącem zaworki to była różnica szlifowales tą przylgnie zaznaczona na zdjęciu czy inną Dołączona grafika

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka





#52 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 listopada 2018 - 10:53

I gdzie można dostać zaworki i czy jest różnica diesel i TD?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#53 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 27 listopada 2018 - 17:30

Jedna uwaga przy uszczelnianiau pompy. Sekcje muszą być dokrecone bardzo precyzyjnie dynamometrem. Temat przerobiłem w OM606 W210, inaczej będzie chodzić twardo, może też stukać. Jesli nie było problemu przed otwarciem pompy, to w zasadzie można mieć pewność. Nie muszę chyba wspominać o nowych podkładkach i oringach po każdym otwarciu sekcji. Jeśli w wezykach pojawia się powietrze to trzeba wymienić wszystkie oringi na zlaczkach (tylko ASO), nie zapominając o zaworku na pompie.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 27 listopada 2018 - 17:55


#54 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 28 listopada 2018 - 06:21

Nie mogę już edytować, Dla OM606 moment dokręcania sekcji to 30Nm. Przynajmniej tak było w W210, z turbo.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 28 listopada 2018 - 06:22


#55 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2018 - 08:21

Ostry tak docierałem właśnie tą powierzchnię. Najpierw pastą do docierania zaworów, później polerską. Zaworek ma ten krzyżyk, te pionowe żebra po to aby idealnie pionowo chodził w cylinderku, także musisz uważać aby tam tej pasty sie nic nie dostało bo będzie za luźno pracował w cylinderku. Właśnie pamiętam jak wyciągnąłem z pompy mój zaworek to wpadał w cylinderek luźno, a te nowe są jeszcze nie wyrobione i opadają wolno. Co do numerów, to musisz dobierać po numerze pompy. Ja kupiłem na niemieckim ebayu w sklepie z częściami do wtrysków i pomp (są z ofercie sekcje, podkładki regulujące pod wtryski, zestawy uszczelek i wszelkie inne pierdoły do diesla), podałem gościowi numer pompy i on mi dobrał. Ale widzę w polskim internecie są również, w podobnej cenie: https://www.iparts.p...217-255381.html
Jeszcze kiedyś w lokalnym sklepie mogłem dostać te zaworki, sklep zaopatrywał się przez autopartnera

#56 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2018 - 12:47

Ja też znalazłem są dostępne koło 100zl a jak rozbieralem pompy to i z wolnossacego jak i om 605 turbo są chyba takie same a moment dokręcania sekcji jest taki sam jak wtryskiwaczy koło 70 a 30 to chyba świec a nie sekcji i to też dużo jak na swiece.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#57 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2018 - 17:14

Panowie i Panie z tym dokreceniem sekcji nie róbcie tyle zachodu ja gdzieś wyczytałem żeby dokrecac 70 Nm i tak dokrecalem a kiedyś jak nie byłem na forum i neta było mało dokrecalem z przedluzka bez klucza na hama i było git bo żeby ropa nie ciekla i powiem wam że miedziana podkładka tak się ułożyła że dostała widoczny gołym okiem rancik z tego dociagania. A tak jak pisze T34 najważniejsze są te zaworki a nie moment dokręcania i końcówki wtryskow i kompresja. Ja mam dokrecone 75Nm i powiem wam że chodzi jak pszczółka i rano pali jak Czak Norris z pół obrotu. Może kiedyś nagram film bo narazie się wstydzę balaganem pod maską z tych modyfikacji jak więcej z silnika nie wyciagne to zacznę robić porządek pod maską.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#58 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2018 - 20:39

A to z kolei opis roli zaworków tłoczących w mojej książce (tutaj autor nazywa te zaworki korektorami hydraulicznymi):
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
U nas jest ten pierwszy bez skręconych żeberek, więc autor także wskazuje że ten zaworek odpowiada za odciążenie układu wysokiego ciśnienia.

#59 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 28 listopada 2018 - 20:55

Gumowy oring w OM606 na sekcji 75Nm ? Powodzenia. Pisze z autopsji na aucie które miałem 5 lat i wiem jak powinien pracować i jakie miałem z nim problemy. Dla mnie możecie nawet pneumatem kręcić. :D Zaznaczam, że odnoszę się do tematu wątku i silnika jak wyżej.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 28 listopada 2018 - 21:01


#60 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2018 - 05:17

I co się kolego stało oring przy wykrecaniu się zniszczył i nie nadaje się do ponownego montażu przecież oring i podkładka są jednorazowe.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń