Sprawdzałem w prawidłowej pozycji - na pewno opór miał tylko w jedną stronę. Poza tym, ten olej wewnątrz lubił bardzo gęstnieć w niskich temperaturach, co było bardzo irytujące zimą.
0
[w201/w124] Diesel - szarpanie podczas jazdy i zmiany biegów.
Rozpoczęty przez kubek, maj 19 2007 18:15
145 odpowiedzi w tym temacie
#141
Napisano 13 kwietnia 2015 - 08:15
#142
Napisano 09 lipca 2016 - 18:51
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym zaznaczyć, że ogólnie w sieci i na forum jest już mnóstwo wątków na temat "żabkowania", które już przeczytałem ale diagnozy w tych tematach są tak rozległe że dotyczą połowy silnika i całego napędu. Tyle przyczyn, ile przypadków.
Pozwoliłem sobie dlatego założyć własny temat i opisać moje objawy, coś więcej niż tylko "panowie szarpie, pomocy!" tak żeby móc choć troszkę zawęzić diagnozę drogą eliminacji.
Więc nawet jeśli nie dojdziemy do tego co jest przyczyną, sporo warte będą dla mnie informacje co to na pewno nią NIE JEST.
Na razie tyle na wstępie, pozwolę sobie wypisać moje objawy żabkowania:
- na jałowym silnik pracuje bardzo równo i cichutko, wkręca się na obroty płynnie, bez dziwnych dźwięków
- na 1 i wstecznym problem nie występuje
- najgorzej jest przy zmianie 1-2 i 2-3. (na 4 i 5, nie ma takich problemów)
- objaw jest najbardziej zauważalny w zakresie 1500-2500 obrotów, jeśli zmieniam bieg pod ~4k obrotów żabkowanie w zasadzie nie występuje
- problem występuje również przy hamowaniu silnikiem, zwłaszcza przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, na podobnych biegach i obrotach (czyli bieg 2-3, 1,5k-2,5k obrotów)
- objawy są takie same czy to na zimnym, czy na ciepłym
Naprawdę nie wiem od czego zacząć, nie mam możliwości wjazdu na kanał samemu, a wiem, że w warsztacie mnie nie wysłuchają do końca tylko od razu zdiagnozują coś co być może nie wymaga naprawy bo autko jest raczej zadbane.
Z dodatkowych informacji to silnik ma niezaślepiony EGR, (czy to że jest zawalony, może być przyczyną tego co powyżej?).
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
Na początku chciałbym zaznaczyć, że ogólnie w sieci i na forum jest już mnóstwo wątków na temat "żabkowania", które już przeczytałem ale diagnozy w tych tematach są tak rozległe że dotyczą połowy silnika i całego napędu. Tyle przyczyn, ile przypadków.
Pozwoliłem sobie dlatego założyć własny temat i opisać moje objawy, coś więcej niż tylko "panowie szarpie, pomocy!" tak żeby móc choć troszkę zawęzić diagnozę drogą eliminacji.
Więc nawet jeśli nie dojdziemy do tego co jest przyczyną, sporo warte będą dla mnie informacje co to na pewno nią NIE JEST.
Na razie tyle na wstępie, pozwolę sobie wypisać moje objawy żabkowania:
- na jałowym silnik pracuje bardzo równo i cichutko, wkręca się na obroty płynnie, bez dziwnych dźwięków
- na 1 i wstecznym problem nie występuje
- najgorzej jest przy zmianie 1-2 i 2-3. (na 4 i 5, nie ma takich problemów)
- objaw jest najbardziej zauważalny w zakresie 1500-2500 obrotów, jeśli zmieniam bieg pod ~4k obrotów żabkowanie w zasadzie nie występuje
- problem występuje również przy hamowaniu silnikiem, zwłaszcza przy gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, na podobnych biegach i obrotach (czyli bieg 2-3, 1,5k-2,5k obrotów)
- objawy są takie same czy to na zimnym, czy na ciepłym
Naprawdę nie wiem od czego zacząć, nie mam możliwości wjazdu na kanał samemu, a wiem, że w warsztacie mnie nie wysłuchają do końca tylko od razu zdiagnozują coś co być może nie wymaga naprawy bo autko jest raczej zadbane.
Z dodatkowych informacji to silnik ma niezaślepiony EGR, (czy to że jest zawalony, może być przyczyną tego co powyżej?).
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
#143
Napisano 09 lipca 2016 - 20:03
W dieslu 2,5D i 3,0D był układ ARA który temu fabrycznie zapobiegał. Za akumulatorem powinieneś mieć sterownik a u dołu pompy wtryskowej wtyczkę a na kolektorze dolotowym złącze elektryczne w formie wtyczki. Sprawdź czy układ jest kompletny. Ale to i tak nie jedyna rzecz do sprawdzenia, masz jeszcze łączniki wału, tylne drążki wahaczy, i poduszki tylnego wózka.
#144
Napisano 17 lipca 2016 - 19:32
to luzy jakie posiadam w swoim aucie podczas jazdy na biegu - tutaj jest filmik https://www.youtube....h?v=MiRQB9iypLY
koło zamachowe - czy to dwumasa?
- na kanale u znajomego sprawdziłem w Mercedesie o tej samej pojemności i skrzyni jak pracuje ten wał, nie wyczułem żadnego luzu
- zabrałem się więc za demontaż podzespołów w celu sprawdzenia luzów,
- po oględzinach stwierdziłem, że dyferencjał i skrzynia biegów posiadają delikatne luzy międzyzębne - również po wbijaniu wszystkich biegów
- zaniepokoiła mnie tarcza sprzęgła wizualnie ok 10,5mm grubości - kolorem czerwonym na rysunku oznaczyłem luzy między tarczą i zębatką (luzy mają około 5mm) oraz obracające się sprężynki - kolor niebieski ( czy to normalne w tarczy sprzęgła)
- docisk i łożysko oporowe są ok
- podpora wału - guma lekko spękana
gdzie więc są te luzy które tak czuje głównie podczas dodawania i puszczania gazu - mocniejsze na niższych biegach, im wyżej są one bardziej delikatne
koło zamachowe - czy to dwumasa?
- na kanale u znajomego sprawdziłem w Mercedesie o tej samej pojemności i skrzyni jak pracuje ten wał, nie wyczułem żadnego luzu
- zabrałem się więc za demontaż podzespołów w celu sprawdzenia luzów,
- po oględzinach stwierdziłem, że dyferencjał i skrzynia biegów posiadają delikatne luzy międzyzębne - również po wbijaniu wszystkich biegów
- zaniepokoiła mnie tarcza sprzęgła wizualnie ok 10,5mm grubości - kolorem czerwonym na rysunku oznaczyłem luzy między tarczą i zębatką (luzy mają około 5mm) oraz obracające się sprężynki - kolor niebieski ( czy to normalne w tarczy sprzęgła)
- docisk i łożysko oporowe są ok
- podpora wału - guma lekko spękana
gdzie więc są te luzy które tak czuje głównie podczas dodawania i puszczania gazu - mocniejsze na niższych biegach, im wyżej są one bardziej delikatne
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 lipca 2016 - 07:14
#145
Napisano 17 lipca 2016 - 19:49
Na filmie widać, że przy obracaniu wałem obraca się minimalnie flansza prawa dyferencjału. Wybite przeguby na tej półosi - wewnętrzny, zewnętrzny, albo i oba na raz. Na drugiej półosi nie widać. Małe luzy na półosiach powodują znaczne luzy od strony wałka atakującego. Może jeszcze występować luz na samym dyferencjale, ale żeby to zdiagnozować, trzeba zablokować na sztywno flansze - czyli albo półosie z zerowym luzem na przegubach, albo w jakiś sposób zablokować je.
Luz sumaryczny na półosi można oszacować, łapiąc ją w miejscu przykręcenia do flanszy dyferencjału. Przy kołach na ziemi i półosi w dobrym stanie luz skrętny powinien być zerowy albo na prawdę minimalny, praktycznie niewyczuwalny. U Ciebie widać go wyraźnie, więc masz przyczynę.
Po włożeniu wałka sprzęgłowego w tarczę sprzęgła okładziny będą wykazywały ruch względem "środka" - to tłumik drgań skrętnych. Koło sztywne - nie dwumas.
Luz sumaryczny na półosi można oszacować, łapiąc ją w miejscu przykręcenia do flanszy dyferencjału. Przy kołach na ziemi i półosi w dobrym stanie luz skrętny powinien być zerowy albo na prawdę minimalny, praktycznie niewyczuwalny. U Ciebie widać go wyraźnie, więc masz przyczynę.
Po włożeniu wałka sprzęgłowego w tarczę sprzęgła okładziny będą wykazywały ruch względem "środka" - to tłumik drgań skrętnych. Koło sztywne - nie dwumas.
#146
Napisano 18 lipca 2016 - 04:13
a czy tarcza powinna się tak ruszać?
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 lipca 2016 - 07:17
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|