Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek przestał działać



107 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 marca 2008 - 22:28

roxa, możesz to łatwo sprawdzić. Wepnij się w okrągłą kostkę z trzema przewodami przy pompce. Jest tam żółty, niebieski i jakiś trzeci kolor. Podpinając multimetr i zamykając któregoś z masterów, patrz, czy jest zmiana na wyświetlaczu voltomierza. Jeśli jest reakcja (np napięcie spada do zera, albo się pojawia 12V) to problem jest w samej pompce lub jej zasilaniu. Pompka oprócz zwykłej mechaniki i membrany pod/ciśnieniowej, ma również elektronikę, która się jednak rzadziej psuje.



#12 Offline   duzylysy


  • Postów: 79
  • Na forum od: 30 mar 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:jak wyżej

Napisano 31 marca 2008 - 22:33

chodzi mi o uszkodzenie elektroniczne wewnątrz układu scalonego naprawić można je wymieniając ten układ

a mówiąc innym językiem spierdzielił się scalaczek i trza nowy kupić

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 kwietnia 2008 - 15:13

Impuls napisał:

Bardzo proszę o wsparcie techniczne - centralny zamek przestał działać ,przy próbie
zamknięcia drzwi od strony kierowcy

Tzn wogóle nie działa? Ani z drzwi kierowcy, pasażera i bagażnika?
Masz jakiś pilot ?

#14 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 kwietnia 2008 - 18:36

roxa napisał:

le tutaj nie będziemy się czepiać o +/- 0,3V :sciana:
tu Ci dam spokój http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif :old:

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 kwietnia 2008 - 23:34

roxa napisał:

(tam nie ma takiej wilgoci), a jak wspomniałem wcześniej central fiksuje jak złapie wilgoci. Jak wyschnie jest ok.

Sprobuje coś zebrać z posiadanych informacji.

Jeżeli centralny jest czuły na wilgoć, to zdarza się iż jakieś 10-20 cm przed podstawą tylnego siedzenia pod nogami prawego pasażera, pod wykładziną podłogi, w kanaliku kablowym, jest lutowane miejsce łączenia wszystkich kabli plusowych i minusowych centralnego zamka. Jeżeli pod dywanikiem jest wilgoć, to jest prawie pewne że to połączenie jest zgniłe

Drugi trop: padł układ scalony w pompce (UAA 1006) kierujący pracą pompki. Rada - półśrodek : wyjąć z pompki wtyczkę okrągłą z trzema kabelkami (zielony, żółty, niebieski) Na jej czołowej stronie jest nacięcie prowadzące. Należy wykonać drugie takie nacięcie, żeby możliwe było wstawienie wtyczki w gniazdo pompki po obróceniu o 120 stopni. Korzyści: niedziałający obwód wyląduje w innym miejscu (np. w zamku klapy bagażnika) będziemy jednak mogli otwierać z drzwi kierowcy cały pojazd. .

Trzecia myśl: pewnie masz dorabiane sterowanie pilotem, być może popierniczyła się długość impulsu i dlatego central nie działa z pilota, a jeżeli sterowanie jest podpięte pod drzwi kierowcy to i kluczykiem nie da się zamykać.

Jeżeli z drzwi pasażera zamek działa jak należy, to zobacz przy siłowniku w drzwiach które nie działają, czy kabelki we wtyczce wchodzącej do siłownika (czerwony i brązowy) są w stanie zasilić żarówkę z migacza. Jeżeli tak, to znaczy że pod nogami pasażera powinno być w porządku, gdyż gniją najczęściej przewody czerwone i na wtyczce siłownika traci się plus zasilania.

Aha, czy zamek nie ma skłonności do samo otwierania się?

Jeszcze jedno bo też było to poruszane. Siłowniki przednich drzwi i bagażnika posiadają elektryczne wyłączniki uruchamiające pompkę. Zdarza się iż łamie się trzpień. Siłowniki sterujące mają oprócz wejścia pneumatycznego jeszcze wtyczkę elektryczną.


Tak mi się wymyśliło i tyle na ta chwilę wynalazłem w archiwum. Spróbuj cos podziałać w temacie, a ja będę dalej szukał jakiegoś info.

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 kwietnia 2008 - 07:29

roxa napisał:

Tak Rob, mają tendencje do samo otwierania. .

K@#$@$#^@&*wa mać :zeby: To ja tu sie produkuję a Ty taką istotną rzecz pominąłeś http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/old.gif Jak wiadomo siłowniki w drzwiach przednich i klapie bagażnika oprócz funkcji otwierania posiadają również funkcję sterowania. Aby wyczaić winowajcę musisz po kolei wypinać przewody elektryczne z siłowników, zostawiając podciśnieniowe. Jeżeli zamek przestanie wariować to masz winowajcę. Często pada siłownik w klapie.

Zdjęcie tapicerki jest proste. Tak na szybko - odkręcasz plastik przy klamce wewnątrz, później śrubka na kluczyk chyba 10, odkręcasz wkręt przy zamku i zdejmujesz plastik, demontujesz korbę szyby (przy otwartej najlepiej, bo łatwiej później montować, demontujesz plastik obudowy mocowania lusterka wewnątrz. Przy montażu tapicerki zwróć uwagę by dobrze siadła u góry na rantach blachy, są tam metalowe spinki w środku.
Pozdrawiam nie mogę więcej napisać - brak czasu

#17 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2008 - 12:50

roxa, Po odkręceniu śrub i zdemontowaniu tego co napisał Rob boczek ciągniesz do góry (musisz tylko odciagnac boczek do siebie w miejscu gdzie wchodzi on pod klamke).

#18 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 kwietnia 2008 - 17:04

roxa, jackie również mnie się pyta jak mi sie podoba jego autko :wpysk:
Możesz sam sobie takie coś zrobić w podpisie i też będziesz się zwracał do każdego kto będzie Cię czytał :smile:

#19 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2008 - 19:23

roxa, proponuje powrót do tematu o centralnym zamku. Jest temat dotyczący opon i tam zadaj to pytanie bądź napisz priva do lukiego79. W ten sposób dbamy o to, aby forum było przejrzyste i czytelne :slinka:

#20 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 07 kwietnia 2008 - 22:44

roxa napisał:

pujdzie na zupe :hmm:

Co Ty tak z tym gotowaniem?

PS. Jak podkreśla czerwonym to jest byk :hmm: pójdzie








Podobne tematy Zwiń