Piotrek124, kolo termostatu to czujnik temperatury dla sterownika grzania swiec i ma on inna charakterystyke od tego ktory daje wskazania na blacie. Czujnik odpowiedzialny za wskazania temperatury widoczne na blacie znajduje sie pod kolektorem ssacym - jest on jednopinowy w naszych om601.
klik
0
[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu
Rozpoczęty przez robinson-r6, lut 20 2010 19:50
158 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 03 marca 2010 - 15:57
#12
Napisano 03 marca 2010 - 16:47
jackie01 napisał:
znajduje sie pod kolektorem ssacym
#13
Napisano 10 marca 2010 - 20:31
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z przegrzewaniem się mesia w124 300d 86' podczas jazdy autostradowej, czyli niskie obroty i spore obciążenie.
Temperatura dochodzi do kreski pomiędzy 80C a 120C, czasem nawet ją przekracza, a z tego co wiem to prawidłowa temperatura to 85C.
Wymieniłem termostat, chłodnicę, przeczyściłem układ wodą destylowaną i dalej to samo:(.
Chłodnica w miejscu gdzie woda wchodzi jest gorąca, w miejscu gdzie z niej wychodzi zimna, także wszystko z nią ok.
Temperatura spada w ciągu paru sekund do 80C po włączeniu ogrzewania, po czym znów zaczyna rosnąć. Ciśnienie oleju po zagrzaniu nie spada poniżej 2, chyba że jest bardzo gorąco to jest 1,5.
Możliwe że mam zepsute wisko? Pozdrawiam wszystkich i dzięki z góry za każdą odpowiedź
Od jakiegoś czasu mam problem z przegrzewaniem się mesia w124 300d 86' podczas jazdy autostradowej, czyli niskie obroty i spore obciążenie.
Temperatura dochodzi do kreski pomiędzy 80C a 120C, czasem nawet ją przekracza, a z tego co wiem to prawidłowa temperatura to 85C.
Wymieniłem termostat, chłodnicę, przeczyściłem układ wodą destylowaną i dalej to samo:(.
Chłodnica w miejscu gdzie woda wchodzi jest gorąca, w miejscu gdzie z niej wychodzi zimna, także wszystko z nią ok.
Temperatura spada w ciągu paru sekund do 80C po włączeniu ogrzewania, po czym znów zaczyna rosnąć. Ciśnienie oleju po zagrzaniu nie spada poniżej 2, chyba że jest bardzo gorąco to jest 1,5.
Możliwe że mam zepsute wisko? Pozdrawiam wszystkich i dzięki z góry za każdą odpowiedź
#14
Napisano 10 marca 2010 - 20:37
1gordon1 napisał:
Możliwe że mam zepsute wisko?
Tak czy tak musisz to sprawdzić by było wiadomo co dalej. Ten wylot chłodnicy jest całkiem zimny? Chłodnica nie jest w miarę równomiernie ciepła na całości?
#15
Napisano 10 marca 2010 - 20:43
Nie, jest ciepła praktycznie na powierzchni 10x10cm u góry po prawej w miejscu gdzie wlatuje woda, mi sie wydawało że to oznaka wydajnego chłodzenia:) ta kreska powyżej 80C oznacza jaką temperaturę?
#16
Napisano 10 marca 2010 - 20:46
1gordon1 napisał:
Nie, jest ciepła praktycznie na powierzchni 10x10cm u góry po prawej w miejscu gdzie wlatuje woda
To trochę nie bardzo z mojego punktu widzenia.
1gordon1 napisał:
mi sie wydawało że to oznaka wydajnego chłodzenia:)
To raczej oznaka problemów z temperaturą...
#17
Napisano 10 marca 2010 - 20:56
roxa napisał:
nowa, czy niby"nowa igła" ?
Nie wiesz, nowa, nowa znaczy inna
Made in Szrotomania
#18
Napisano 10 marca 2010 - 20:58
1gordon1 napisał:
ta kreska powyżej 80C oznacza jaką temperaturę?
100*C
#19
Napisano 10 marca 2010 - 21:02
Nowa normalna sprawna dobra chłodnica, nie jakiś syf:) Nie wiem o co to chodzi, jakbyście mieli jakiś pomysł to dajcie znać, albo opiszcie jak się zachowuje w waszych OM603.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam
#20
Napisano 10 marca 2010 - 21:18
Chłodnica jest fabrycznie nowa, na gwarancji, na 100% sprawna, termostat tak samo. Dlatego już nie wiem co może być tego przyczyną. Wiskoza to jest jedyne co pozostaje, dlatego bym na to stawiał. Nie rozumiem tylko dlaczego chłodnica powinna być równomiernie nagrzana, przecież chodzi o to by przepływająca przez nią woda po drodze się schładzała i wylatywała chłodniejsza. Spróbuję wymienić jeszcze czujnik temperatury, może trochę zawyża. Przejechane mam 400 000 także ledwo co się dotarł
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|