Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] buczenie w tylnej części samochodu


89 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 08 listopada 2011 - 21:58

A sprawdzałeś hamulce. Nie wiem no może mechanizm ręcznego. Sam nie wiem z tego co mówisz to tam nie ma co wyć :jump:
Chociaż mam wizje... Może wał jest lekko krzywy (mało prawdobodobne gdyż przenosi obciązenia skrętne a nie jak oś zginające) albo jest źle wyważony i wpada w rezonans?



#62 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2011 - 22:08

Jak wciśniesz gaz (tak do 3000-4000 obr/min) i wciśniesz sprzęgło to jest huczenie.rezonans?

#63 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 08 listopada 2011 - 22:15

Podejrzewasz łożysko wyporowe?

#64 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 08 listopada 2011 - 22:19

łożysko słychać w tunelu od przodu pod konsolą. ono nie buczy raczej ale klekoce.

#65 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2011 - 22:57

Nie to nie łożysko oporowe sprzęgła lecz może np. łożysko prowadzące wałka skrzyni biegów,łoża wału korbowego etc......

#66 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2011 - 01:53

Objawy które opisujesz ewidentnie wskazują na most. To co napisałeś o tym przegubie to kiedy jest źle założony to ten hałas jest między 60 a 80 czy to jest kiedy masz dobrze założony przegub ? Bo to że most nie hałasuje cały czas to nie jest nic nadzwyczajnego, kiedy jeszcze nie jest dojechany tak na maksa to może mieć tylko swoje zakresy złego działania. U mnie coś takiego występuje tak od 90 do 110. A zakładając źle przegub możesz zmieniać charakterystykę pracy układu napędowego na tyle że most w inny sposób reaguje. Najlepszym rozwiązaniem było by podnieść samochód i osłuchać, albo jeszcze lepiej wjechać na hamownię, wtedy znajdziesz bez problemu co jest zniszczone, a skoro wydałeś już tyle kasy na części to na taki wjazd też nie powinno być Ci szkoda :jump: tylko z hamownią jest taki problem że musisz jeszcze znaleźć taką w której będzie można wejść pod samochód :D

#67 Offline   dyzio767


  • Postów: 137
  • Na forum od: 17 paź 2011

Napisano 09 listopada 2011 - 07:02

Linki ręcznego odciąłem-stały.
Łożysko sprzęgła...eeeeee -mam automat:)
Most bym wykluczył- źle załozony przegub = idalnie cicha praca mostu z a wyjatkiem przedziału prędkości 60-80 (wyje). Każda inna prędkość IDEAŁ. Samochód ma licznikowe 260tys km. Wewnątrz, zewnątrz oraz osłuchowo niemal jak nowy, 100% bezwypadek na oryginalnym lakierze, zakup od pierwszego właściciela (posmiertnie)

Reasumując wszystko co zrobiłem:

-podpora wału
-łożysko podpory
-tylny przegub
-przedni przegub
-tłumik drgań
-poduszki silnika 2szt
-kontrola wału u specjalisty od wywazeń
-skręcenie luzu na środku wału (duża nakrętka)
-kontrola luzu na dyfrze (ideał)
-wał złożony na znakach fabrycznych , przed demontażem dodatkowo oznaczony przeze mnie
-nowe opony


Objaw: dźwięk przypominający warkot silnika diesla , raczej jednostajny i niezbyt głośny, po odpuszczeniu gazu wyciszający się, przy większych prędkościach przechodzący w drgania budy

#68 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 listopada 2011 - 09:55

Kurcze a moze to sam wał. Może nie jest wyważony. Bo jesli dajesz gazu to jest pod obciązeniem. jak puszczasz to luzuje sie. Potem moze to prowadzić do drgania budą :hmm:

#69 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2011 - 14:58

A jak wyglądała ta kontrola wału u specjalisty?

#70 Offline   dyzio767


  • Postów: 137
  • Na forum od: 17 paź 2011

Napisano 09 listopada 2011 - 18:41

adamo64 napisał:

A jak wyglądała ta kontrola wału u specjalisty?


....ano widzisz...tu można się doczepić. Auto było na podnośniku i "ropedzali" je stopniowo do 140km/h obciążając raz jedno koło , raz drugie. Drgań widocznych nie było..








Podobne tematy Zwiń