Crom, wg mnie to zjarał sie taki tranzystor odpowiadający za gaśnięcie kontrolki od świec. zamiast gasną po pewnym czasie w zależności od temperatury świeci sie dopóki przekaźnik podgrzewa świece. jest to taki nieduży element o trzech nogach który ma połączenie z pinem który prowadzi do kontrolki. możesz go wylutować i sprawdzić miernikiem czy nie ma zwarcia. nie pamiętam jaki to dokładnie ma być tranzystor ale z tego co pamiętam to powinien go zastąpić jakikolwiek typu NPN
0
120 odpowiedzi w tym temacie
#101
Napisano 13 października 2010 - 20:46
#102
Napisano 14 października 2010 - 09:35
XM napisał:
Tak dla potomnych napiszę: Grzanie świec zawsze przez 30 sekund może być objawem jeszcze czegoś innego: uszkodzenia kabla do zewnętrznego czujnika temperatury (w obudowie pompy wody). Oczywiście dzieje się tak tylko w przypadku, gdy przekaźnik jest nowszego typu, to jest czujnik nie jest wbudowany w sam przekaźnik, tylko jest we wspomnianym miejscu. Takie przekaźniki mają "małą wtyczkę" na 5 styków w odróżnieniu do starszych 4-stykowych.
czy chodzi o czujnik temperatury otoczenia, chłodziwa czy jeszcze czegoś innego? (wiem, pytanie banalne, ale uczę się budowy autka reakcyjnie, czyli coś się zepsuło - dokształcam się ...)
#103
Napisano 14 października 2010 - 17:43
Oj, czujników to może być sporo. Klima, turbo czy EGR pewnie też mają jakieś dodatkowe - nie wiem co Ty tam masz konkretnie pod maską. Ale chyba każdy układ ma swój, żaden czujnik nie jest współdzielony. W dieslu wszystkie czujniki dotyczą temperatury silnika (czy też inaczej: chłodziwa - jedno licho). Wyłącznie czujnik od termometru z zegarów jest oczywiście od powietrza otoczenia...
Będę pisał na podstawie silnika 2.0D, ale powinno być analogicznie.
Czujnik od wskazówki w liczniku ma kabelek zielony, siedzi w głowicy i w silniku 2.0D widać go między rurkami kolektora dolotowego. Ale nam chodzi o całkiem inny...
Jest jeszcze włącznik termiczny od wentylatora (na korpusie wylotu wody z silnika, na górze - mogą tam być też inne czujniki, kolory kabla nie pamiętam). Ale nam wciąż chodzi o całkiem inny :) ...
Czujnik od sterownika świec żarowych jest w korpusie podstawy do której jest przykręcona pompa wody oraz obudowa termostatu. Prowadzi do niego biały kabelek. Kabelek ten idzie również przez złącze na lewym błotniku (takie 4-stykowe) i finalnie wchodzi do sterownika świec który jest tuż obok tego złącza. Oczywiście do małej wtyczki przekaźnika:
Ale...
Tak jak pisałem, nie w każdym samochodzie jest ten czujnik. Jeżeli sterownik jest prostszego typu, to czujnik jest wbudowany w sam sterownik - jest to mniej precyzyjne, bo mierzy jedynie temperaturę powietrza w komorze silnika, a nie realną temperaturę motoru. Te prostsze sterowniki mają małą wtyczkę o 4 stykach i posiadają dość charakterystyczny bezpiecznik w postaci metalowego paska:
Na rysunku napisałem "chyba", bo ja faktycznie czujnika tam nie mam (choć mam kabel do czujnika - mój wóz to frankenstein złożony z kilku), a w tym korpusie są dwa wgłębienia na czujnik - drugie jest niewidoczne, ale da się je wymacać pod rurą idącą do chłodnicy. Więc szczerze mówiąc, to nie wiem w którym wgłębieniu powinien być czujnik od świec:
Myślę, że mając miernik dojdziesz bez problemu. Wypnij oba końce kabla i pomierz omomierzem czy jest przejście. Czujnik też możesz zmierzyć, choć pewnie jest dobry - będzie coś koło 1,5 kOhm dla zimnego silnika w środku jesieni i 0,3 kOhm dla porządnie nagrzanego.
Słuszna metoda :) .
Będę pisał na podstawie silnika 2.0D, ale powinno być analogicznie.
Czujnik od wskazówki w liczniku ma kabelek zielony, siedzi w głowicy i w silniku 2.0D widać go między rurkami kolektora dolotowego. Ale nam chodzi o całkiem inny...
Jest jeszcze włącznik termiczny od wentylatora (na korpusie wylotu wody z silnika, na górze - mogą tam być też inne czujniki, kolory kabla nie pamiętam). Ale nam wciąż chodzi o całkiem inny :) ...
Czujnik od sterownika świec żarowych jest w korpusie podstawy do której jest przykręcona pompa wody oraz obudowa termostatu. Prowadzi do niego biały kabelek. Kabelek ten idzie również przez złącze na lewym błotniku (takie 4-stykowe) i finalnie wchodzi do sterownika świec który jest tuż obok tego złącza. Oczywiście do małej wtyczki przekaźnika:
Ale...
Tak jak pisałem, nie w każdym samochodzie jest ten czujnik. Jeżeli sterownik jest prostszego typu, to czujnik jest wbudowany w sam sterownik - jest to mniej precyzyjne, bo mierzy jedynie temperaturę powietrza w komorze silnika, a nie realną temperaturę motoru. Te prostsze sterowniki mają małą wtyczkę o 4 stykach i posiadają dość charakterystyczny bezpiecznik w postaci metalowego paska:
Na rysunku napisałem "chyba", bo ja faktycznie czujnika tam nie mam (choć mam kabel do czujnika - mój wóz to frankenstein złożony z kilku), a w tym korpusie są dwa wgłębienia na czujnik - drugie jest niewidoczne, ale da się je wymacać pod rurą idącą do chłodnicy. Więc szczerze mówiąc, to nie wiem w którym wgłębieniu powinien być czujnik od świec:
Myślę, że mając miernik dojdziesz bez problemu. Wypnij oba końce kabla i pomierz omomierzem czy jest przejście. Czujnik też możesz zmierzyć, choć pewnie jest dobry - będzie coś koło 1,5 kOhm dla zimnego silnika w środku jesieni i 0,3 kOhm dla porządnie nagrzanego.
Cytat
uczę się budowy autka reakcyjnie, czyli coś się zepsuło - dokształcam się
#104
Napisano 14 października 2010 - 18:50
W silniku OM603 czujnik od grzania świec jest w głowicy, pod kolektorem dolotowym pomiędzy 2 a 3 albo 3 a 4 cylindrem. Przynajmniej tak jest w turbodieslu. Sprawdź u siebie, może jest tak samo
#105
Napisano 15 października 2010 - 19:38
piotrek.m5: niestety moje możliwości ograniczają się do obejrzenia tego co widoczne gołym okiem, brak garażu, kanału, czy choćby kawałka placu i własnych narzędzi (kawalerka, bez piwnicy + małe dziecko)
XM: mam najprostszego 300D w OM603, bez turbiny, klimy i egr (dzięki za obrazki, trochę rozjaśniły )
wybrałem najprostsze i najdroższe rozwiązanie, kupiłem nowy sterownik (znalazłem w Radomiu wyprzedaż części z ASO Mercedesa, akurat mieli mój sterownik ze sporą obniżką - dałem 178 złotych + wysyłka), jutro go zamontuję (dwie śruby, dwie wtyczki i jeden kabel zasilania chyba mnie nie przerosną ), mam nadzieję że pomoże
dam znać czy pomogło
XM: mam najprostszego 300D w OM603, bez turbiny, klimy i egr (dzięki za obrazki, trochę rozjaśniły )
wybrałem najprostsze i najdroższe rozwiązanie, kupiłem nowy sterownik (znalazłem w Radomiu wyprzedaż części z ASO Mercedesa, akurat mieli mój sterownik ze sporą obniżką - dałem 178 złotych + wysyłka), jutro go zamontuję (dwie śruby, dwie wtyczki i jeden kabel zasilania chyba mnie nie przerosną ), mam nadzieję że pomoże
dam znać czy pomogło
#106
Napisano 17 października 2010 - 20:59
No i po wymianie. Pomogło. Lampka grzania gaśnie po 3-4 sekundach. W wolnej chwili rozbiorę sterownik i wrzucę fotkę, może da się go jeszcze jakoś zreanimować
#107
Napisano 17 października 2010 - 21:30
Informacyjnie: czujnik grzania świec widac gołym okiem bez speacjalnej gimnastyki po otwarciu maski. Nie potrzeba kanału, garażu, lekarza, ksiedza... itp
#108
Napisano 18 października 2010 - 11:21
piotrek.m5 napisał:
Informacyjnie: czujnik grzania świec widac gołym okiem bez speacjalnej gimnastyki po otwarciu maski. Nie potrzeba kanału, garażu, lekarza, ksiedza... itp
#109
Napisano 07 grudnia 2010 - 19:15
Witam!
Padł mi przekaźnik grzania świec.
Mój ma numer 0075459832, a na Allegro znalazłem np. 0015459832 za fajną cenę.
Czy one są ze sobą zamienne, czy jednak nie?
Może ktoś bardziej oblatany w EPC czy posiadający taką wiedzę jest w stanie mi pomóc...
Padł mi przekaźnik grzania świec.
Mój ma numer 0075459832, a na Allegro znalazłem np. 0015459832 za fajną cenę.
Czy one są ze sobą zamienne, czy jednak nie?
Może ktoś bardziej oblatany w EPC czy posiadający taką wiedzę jest w stanie mi pomóc...
#110
Napisano 07 grudnia 2010 - 19:23
Myślę, że jeśli tylko ilość garów się zgadza to nie będzie problemu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
[W124] sprawdzanie świec |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|