witam wszystkich mam problem ze lokalizacją przekaźnika w 124 250D sadzę że to jest wina nie świecenia kontrolki od świec ,albo jest walnięta któraś świeca :evil: .
0
120 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 grudnia 2007 - 15:25
#2
Napisano 15 grudnia 2007 - 15:26
tkucz124 napisał:
albo jest walnięta któraś świeca :evil: .
Jeżeli w ogóle nie świeci to sprawdź najpierw żarówkę.
#3
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:09
W 190D przekaźnik jest na lewym błotniku i trudno go nie zauważyć a jak jest walnięta świeca to kontrolka grzania po odpaleniu silnika zaświeci się na chwilę i zgaśnie.
#4
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:35
pkpsp napisał:
jak jest walnięta świeca to kontrolka grzania po odpaleniu silnika zaświeci się na chwilę i zgaśnie.
#5
Napisano 25 grudnia 2007 - 22:04
Witam. Koledzy mam problem ze swoim mieciem. Od wczoraj zauważyłem że nie zapala się na desce kontrolka świec żarowych (raz na jakis czas działa prawidłowo). Myslałem że może coś ze sterownikiem ale zapalam na czuja i nawet pomimo mrozu pali ładnie. Czy przyczyną nieregularnego działania może być sterownik czy sama żaróweczka?
#6
Napisano 25 grudnia 2007 - 23:27
Najpierw sprawdźmy żaróweczkę jak radził kolega Rob, a potem zajmijmy sie świecami.
Na lewym błotniku jest czarna skrzyneczka, podnosimy klapkę maskującą i zdejmujemy wtyczkę z bolcem.W zależności od silnika (ilości świec) mamy tyle blaszek w niej. Teraz bierzemy kable od plusa w akumulatorze i wsadzamy po kolei. Świeca bierze dużo prądu więc iskrzenie oznacza iż świeca jest sprawna.Ja miałem u siebie podobnie i pomimo, ze świece były sprawne to po wymianie ich na nowe silnik pracuje równo i fajnie zapala.Problem zniknął.Acha wymieniałem też przekaźnik razem se świecami, wiec nie wiem co było wadliwe
Na silnik nie patrzcie bo teraz wygląda dużo ładniej
Na lewym błotniku jest czarna skrzyneczka, podnosimy klapkę maskującą i zdejmujemy wtyczkę z bolcem.W zależności od silnika (ilości świec) mamy tyle blaszek w niej. Teraz bierzemy kable od plusa w akumulatorze i wsadzamy po kolei. Świeca bierze dużo prądu więc iskrzenie oznacza iż świeca jest sprawna.Ja miałem u siebie podobnie i pomimo, ze świece były sprawne to po wymianie ich na nowe silnik pracuje równo i fajnie zapala.Problem zniknął.Acha wymieniałem też przekaźnik razem se świecami, wiec nie wiem co było wadliwe
Na silnik nie patrzcie bo teraz wygląda dużo ładniej
#7
Napisano 25 grudnia 2007 - 23:38
Witam
Ja dzisiaj miałem jeszcze inna historię tzn. przekręciłem kluczyk, kontrolka się zapaliła, zgasła ale nie odpalił. No to podgrzałem świece jeszcze raz... nie zapalił. Za trzecim razem przestała się świecić kontrolka.
Czy możliwe, że poszedł przekaźnik? Czy też poszły wszystkie świece???
Aha żaróweczkę sprawdziłem i działa.
Ja dzisiaj miałem jeszcze inna historię tzn. przekręciłem kluczyk, kontrolka się zapaliła, zgasła ale nie odpalił. No to podgrzałem świece jeszcze raz... nie zapalił. Za trzecim razem przestała się świecić kontrolka.
Czy możliwe, że poszedł przekaźnik? Czy też poszły wszystkie świece???
Aha żaróweczkę sprawdziłem i działa.
#8
Napisano 25 grudnia 2007 - 23:45
U mnie bylo tak jak padly dwie swiece - po pierwszym przekreceniu kluczyka nie swiecila sie lampka, za drugim razem sie zapalala a pozniej za kazdym nastepnym razem znow nie palila. Ciezko bylo zapalic ale moja gwiazdka po calej nocy i mrozie jednak na tych dwoch swiecach zapalila, rzucalo nia troche przez chwile ale dala rade. Wymienilem swiece i jest super. Aha, nie kupujcie swiec na Alledrogo..Ja kupilem, chcialem oszczedzic, mialy byc oryginaly boscha po 20 zl nowe i padly po miesiacu (oryginalne beru jezdzily od 88 do 2007 roku). Musialem robic drugi raz wymiane ale kupilem beru i mam spokoj przynajmniej. Dobrze ze moj mechanik nie bierze duzo za wymiane
#9
Napisano 26 grudnia 2007 - 00:05
Czyli wszystko wskazuje na to, że czeka mnie po prostu wymiana świec.
Jedyne co mnie martwi to, że teraz go w ogóle nie mogę odpalić i czeka mnie wymiana na mrozie i na ulicy :cry:
Jedyne co mnie martwi to, że teraz go w ogóle nie mogę odpalić i czeka mnie wymiana na mrozie i na ulicy :cry:
#10
Napisano 26 grudnia 2007 - 00:22
Ja sie tak meczylem 3 dni bo padly mi w piatek wieczorem a dopiero w poniedzialek moglem kupic i wymienic. Udalo mi sie odpalic po calej jednej nocy ale juz nie ryzykowalem nastepnej go tak zostawiac i wstawalem co pare godzin go odpalic, przejechac, nagrzac i sie jakos udalo dotrwac. Trzeba przyznac ze podgrzewalem pare razy do konca zeby mi odpalil po calej nocy i dlugo dosc go krecilem ale w koncu zalapal. Jednak po tym nieprzespanym weekendzie doszedlem do wniosku ze akurat co do swiec nie warto oszczedzac, szczegolnie w takim nienajnowszym dieselu zima bo mozna narobic sobie bigosu.
Mysle ze w Twoim przypadku beda to po prostu tez padniete swiece, sadze ze wiecej niz jedna bo na trzech sprawnych moj palil bez wiekszego problemu. No chyba ze sprawdziles i wszystko "swieci"?Co do wymiany to nie jest taka latwa sprawa, troche trzeba sie nagrzebac, szczegolnie trzecia swieca jest ciezka. Moj magik robi to bez zdejmowaia kolektora, filtra i tak dalej ale jesli ktos nie ma na to sposobu to jest z tym troszke dlubania
Mysle ze w Twoim przypadku beda to po prostu tez padniete swiece, sadze ze wiecej niz jedna bo na trzech sprawnych moj palil bez wiekszego problemu. No chyba ze sprawdziles i wszystko "swieci"?Co do wymiany to nie jest taka latwa sprawa, troche trzeba sie nagrzebac, szczegolnie trzecia swieca jest ciezka. Moj magik robi to bez zdejmowaia kolektora, filtra i tak dalej ale jesli ktos nie ma na to sposobu to jest z tym troszke dlubania
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
[W124] sprawdzanie świec |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|